stefek napisał(a):
GrzesB napisał(a):
stefek napisał(a):
Tak sie zastanawiam Panowie czy warto sie bawic w chiptuning w silniku bez turbiny? Czy sa takie chipy na rynku i ile moga dodac mocy. Niektorzy twierdza ze niewiele, moze z 10 KM i skorka niewarta wyprawki, inni przeciwnie ze ze 20 KM.
Jezeli nie czip to co? Chcialbym z moich 150 KM wycignac jakies 180 mozne 174 zeby bylo tyle co w coupe 2.8l.
Najpierw sprawdź ile masz tych koni... bo 150 nie ma raczej napewno

Jak się zmierzysz i wyjdzie ze 120 to się nie zdziw... Masz LPG? Jak tak to jakie?

Spadek o 30 KM w tak duzym silniku! Chyba zartujesz! Mam gaz zwykly II generacji, ale obecnie jezdze na benzynie.
Sekwencja też gówno daje! Mi zabiera 16KM - podobno do regulacji - ale nie o to chodzi - wywal gaz, zmierz silnik na hamowni, później doprowadź go do serii... Żadnego gazu nie wstawiaj! 30 KM po 12 latach użytkowania to i tak nie dużo - zależy oczywiście od przelotu, dbania itd. ale uwierz mi, że z dobrze poinformowanych źródeł wiem, że może uciec nawet więcej niż 30KM...
To jest cholernie stare autko i bez wkładu nie będzie trzymało serii - takie moje zdanie...
Strasznie śmieszą mnie ludzie - mówią mam zajefajny silniczek 150KM (w fabryce, ale tego już nie mówią) do tego gaz ze zwężką i na dodatek chcą chipa instalować

Jak się uświadamiają, że ich autko ma moc rzędu 100-120 KM to chcę później Wojtka bić, że kiepską hamownie ma
Jeśli mogę Ci coś doardzić zrób tak:
1. Hamownia z wykresem
2. Wywal zwężkę z dolotu
3. Hamownia z wykresem (zakładam rezultat na poziomie 130KM przy dobrych wiatrach)
4. Doprowadzenie silnika do serii
5. Hamownia
Żadnego chipa już chciał nie będziesz...