.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:18:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAT] Problem z paleniem 2,5 TDI
PostNapisane: 22.mar.2006 16:58:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
witam wszystkich!!!
Nie wiem co sie dzieje u mnie podczas odpalenia samochodu.
Problem jest taki ze jak silnik zimny to pali ok i jak ciepły czyli po 20 minutach postoju tez ok ale jak postoi godzinke lub dwie to noramlnie jak bym miał szrota!!!
Krece po kilka razy nim załapie!!!Co mu dolega???
Kat wtrysku sprawdzony,
Swiece wymienione,
Wszystkie filtry i oleje oraz cały rozrzad nowy.
Nawet zaslepiłem EGR i dalej to samo!!!
Miałem dwie swiece spalone i po wymianie nie ma zadnej poprawy bo odpala tak samo na 5 jak przed wymiana na 3.
Co mu dolega?????
Pomocy!!!!

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2006 17:33:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
jak rozumiem nie wlacza sie podgrzewanie swiec jak postoi ta godzinke?
dla czego zaslepiles EGR??!!

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2006 22:14:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
kontrolka od swiec jak zimny swieci około 8-10 sekunda jak ciepły lub postoi z godzinke,dwie to tylko mignie i gasnie wiec swiece nie grzeja!
Czy to wina jakiegos czujnika swiec czy co??
Zaslepiłem EGR bo sie dowiedziałem ze jak bedzie zapchany to tez moze ciezko palic ale teraz wiem ze u mnie EGR ok!
Czy mam go spowrotem odslepic??
Słyszałem ze lepiej dla silnika jak jest zaslepiony!!! :/

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2006 22:25:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Adzien77 napisał(a):
kontrolka od swiec jak zimny swieci około 8-10 sekunda jak ciepły lub postoi z godzinke,dwie to tylko mignie i gasnie wiec swiece nie grzeja!

(nie)swiecenie kontrolki swiec nie jest zadnym wykladnikiem czy swiece sa spalone czy nie.
przy problemie z zaplonem standardowa procedura to kat wtrysku, swiece, filtr paliwa no i na kocu kompresja.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2006 22:47:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
Bilu napisał(a):
Adzien77 napisał(a):
kontrolka od swiec jak zimny swieci około 8-10 sekunda jak ciepły lub postoi z godzinke,dwie to tylko mignie i gasnie wiec swiece nie grzeja!

(nie)swiecenie kontrolki swiec nie jest zadnym wykladnikiem czy swiece sa spalone czy nie.
przy problemie z zaplonem standardowa procedura to kat wtrysku, swiece, filtr paliwa no i na kocu kompresja.

Tylko ze u mnie wszystko z w/w jest ok??A auto jak nie pali tak nie pali!!!
I co dalej?? :/

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 08:19:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Adzien77 napisał(a):
Bilu napisał(a):
Adzien77 napisał(a):
kontrolka od swiec jak zimny swieci około 8-10 sekunda jak ciepły lub postoi z godzinke,dwie to tylko mignie i gasnie wiec swiece nie grzeja!

(nie)swiecenie kontrolki swiec nie jest zadnym wykladnikiem czy swiece sa spalone czy nie.
przy problemie z zaplonem standardowa procedura to kat wtrysku, swiece, filtr paliwa no i na kocu kompresja.

Tylko ze u mnie wszystko z w/w jest ok??A auto jak nie pali tak nie pali!!!
I co dalej?? :/

..ujowe paliwo, lejace wtryski, przestawiony rozrzad, immobilizer/alarm.
wiecej mi do glowy pomyslow nie przychodzi.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 08:25:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
odetkaj ten egr swoja droga, a co do reszty to sie podpytam dzisiaj madrego czlowieka.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 09:05:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
Bilu napisał(a):
Adzien77 napisał(a):
Bilu napisał(a):
Adzien77 napisał(a):
kontrolka od swiec jak zimny swieci około 8-10 sekunda jak ciepły lub postoi z godzinke,dwie to tylko mignie i gasnie wiec swiece nie grzeja!

(nie)swiecenie kontrolki swiec nie jest zadnym wykladnikiem czy swiece sa spalone czy nie.
przy problemie z zaplonem standardowa procedura to kat wtrysku, swiece, filtr paliwa no i na kocu kompresja.

Tylko ze u mnie wszystko z w/w jest ok??A auto jak nie pali tak nie pali!!!
I co dalej?? :/

..ujowe paliwo, lejace wtryski, przestawiony rozrzad, immobilizer/alarm.
wiecej mi do glowy pomyslow nie przychodzi.

Jesli by były te usterki o których piszesz to co z paleniem na zimnym silniku,dymieniem z wydechu,lub dynamiczna jazda???????
U mnie wszystko chula bez problemu i jezdzi sie super tylko jak postoi dłuzej niz godzinke-dwie to wtedy jest problem!!!

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 17:28:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
pytalem dzisiaj madrej glowy przy okazji wlasnej wizyty i powiedzial mi ze albo masz cos z pompa albo ze sterowaniem silnika, w kazdym razie musisz sie podlaczyc pod komputer to moze cos wykaze. Nic wiecej nie potrafil mi powiedziec, jezlei mieszkasz jakos niedaleko olsztyna to odezwij sie na priv to cie skieruje to magika od audi/vw/seata/skody

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 07:37:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
dandifr napisał(a):
pytalem dzisiaj madrej glowy przy okazji wlasnej wizyty i powiedzial mi ze albo masz cos z pompa albo ze sterowaniem silnika, w kazdym razie musisz sie podlaczyc pod komputer to moze cos wykaze. Nic wiecej nie potrafil mi powiedziec, jezlei mieszkasz jakos niedaleko olsztyna to odezwij sie na priv to cie skieruje to magika od audi/vw/seata/skody

No własnie i z tym jest problem bo nie mieszkam w okolicach Olsztyna tylko w Bieszczadach a u nas o modre głowy od Audi i jeszcze z kompem to ciezko!!!
Mam kolege co ma warsztat sam. ale on ma tylko CDIFa i nie wiem czy tym znajde przyczyne??? No ale bede próbował!!!
Dzieki za info!!!
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 17:19:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
Po wszelkich ogladzinach doszedłem do wniosku ze to na 100% problem ze swiecami i teraz pytanie gdzie znajduje sie czujnik od swiec który odpowaiada za długosc ich grzania w zaleznosci od temperatury???
To napewno jest jego wina :|

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 18:11:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 16:21:10
Posty: 514
Lokalizacja: Gdzieś między fotelem a kierownicą Toruń
sprawdz czy dochodzi prad do swiec. W zime tez mi nie chcial odpalac tyle, ze mialem spalone swiece a po wymianie powrocilo wszystko do porzadku. Objawy takie jak ty czyli nie chcial latwo zapalac na zimnym silniczku. Sprawdz ten prad ;)
Ps.Jak naprawisz usterke to daj znac co bylo przyczyna

_________________
,,Gdy bedziesz robic to co lubisz, nigdy nie bedziesz pracowac"
Audi 80 B4 1,9 TDI (1Z) 1993r
Daf LF 45.170 '02
:kosci:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 19:51:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
Adzien77 napisał(a):
Po wszelkich ogladzinach doszedłem do wniosku ze to na 100% problem ze swiecami i teraz pytanie gdzie znajduje sie czujnik od swiec który odpowaiada za długosc ich grzania w zaleznosci od temperatury???
To napewno jest jego wina :|


Hmm no ale jak wina swiec jak one wg sterownika nie maja grzac przy takiej temperaturze? z goracego silnika po ok 1-2h temp nie spadnie ci ponzej tych programowych 7czy8 stopni C. Wiec co tu swiece maja? Chyba ze si myle i jednak powyzej 7-8C jakos tam grzeja ale juz tyle razy mi tu mowiono ze ne grzeja i nie widac tego w aucie ze chyba jednak nie.

Mam u siebie podobnie po wymanie wtryskow lepej ale nie tak jak bym chcial. kompresja/kat/pompa/vag wszytsko bylo robone/sprawdzane. Objawy identyczne wiec to jakas popularna ale nie zbadana bolaczka AEL/AAT.
Podobno jeszcze moze przyczyna lezec po stronie rozrusznika ale poki co ciagle ne mam czasu na zalatwienie tego.

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: mialem podobny problem avant 2.5tdi 1993
PostNapisane: 24.mar.2006 20:22:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2006 20:08:04
Posty: 44
byc moze twoj problem jest inny ale ja kiedys zalalem sobie do baku w kiepskiej stacji.od tamtej pory ciezko odpalal i co najciekawsze jak sie rozchodzil to latal jak malutki motorek:)ale wystarvzylo zozstawic na godzinke i znow byl problem,ps moj czujnik swiec tez szwankuje grzeje 8s jak poczuje ze jest naprawde zimno,a tak 1s (ale jest w dobrej kondycji i pali bez tego).
u mnie okazala sie jakas listwa sterujaca w pompie, niestety wydatek 200 eu za granica.a wlasnie dzis tez mam zajebisty problem prosze poczytac moze ktos podpowie!zaraz opisze szezej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 22:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
STAWIAM NA KĄT WTRYSKU

Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 23:02:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
u mnie jest podobnie ale to chyba nie wina pompy czy wtryskow czy czujnika jakiegos tam wydaje mi sie ze problem lezy w paliwie :D

tak tylko gdybam :diabel:

moze sie myle

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 23:04:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
Darp napisał(a):
STAWIAM NA KĄT WTRYSKU

Darp

Daj spokuj!!! Jaki kat wtrysku???
Jesli by było co nie tak to no zimnym bym nie odpalił i wogóle by cos dymił a u mnie nic, wszystko ok!!!
To napewno co innego

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 23:14:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Adzien77 napisał(a):
Po wszelkich ogladzinach doszedłem do wniosku ze to na 100% problem ze swiecami i teraz pytanie gdzie znajduje sie czujnik od swiec który odpowaiada za długosc ich grzania w zaleznosci od temperatury???
To napewno jest jego wina :|

Jesteś w ogromnym błędzie ... świece przy rozruchu ciepłeg silnika są potrzebne jak umarłemu kadzidło.
Doprowadź silnik do porządku, ciepły musi palić po 3 ruchach wałem, czyli 1 ruch więcej niż na zimnym.
Przyczyn może być wiele, począwszy od schrzanionego kąta wtrysku a skończywszy na kończącej się pompie wtryskowej ... niestety bez rzetelnej diagnostyce VAG`iem (nie tylko sprawdzeniu czy w sterowniku nie ma błedów) niczego się nie dowiesz.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 08:19:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:51:48
Posty: 119
Lokalizacja: Bieszczady
baskecik napisał(a):
Adzien77 napisał(a):
Po wszelkich ogladzinach doszedłem do wniosku ze to na 100% problem ze swiecami i teraz pytanie gdzie znajduje sie czujnik od swiec który odpowaiada za długosc ich grzania w zaleznosci od temperatury???
To napewno jest jego wina :|

Jesteś w ogromnym błędzie ... świece przy rozruchu ciepłeg silnika są potrzebne jak umarłemu kadzidło.
Doprowadź silnik do porządku, ciepły musi palić po 3 ruchach wałem, czyli 1 ruch więcej niż na zimnym.
Przyczyn może być wiele, począwszy od schrzanionego kąta wtrysku a skończywszy na kończącej się pompie wtryskowej ... niestety bez rzetelnej diagnostyce VAG`iem (nie tylko sprawdzeniu czy w sterowniku nie ma błedów) niczego się nie dowiesz.

Jesli jestem w błedzie to czy Ty uwazasz,ze silnik po dwu godzinnym postoju na 12 stopniowym mrozie nadal jest ciepły i nie potrzebuje świec????????

_________________
A6 2,5TDI Avant 96r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2006 13:56:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Adzien77 napisał(a):
Darp napisał(a):
STAWIAM NA KĄT WTRYSKU

Darp

Daj spokuj!!! Jaki kat wtrysku???
Jesli by było co nie tak to no zimnym bym nie odpalił i wogóle by cos dymił a u mnie nic, wszystko ok!!!
To napewno co innego


Myślę że zbyt pochopnie się wypowiadasz.
Jeśli chcesz aby forumowicze podzielili się swoimi doświadczeniami i wiedzą to doceń to, a jeśli nie to jedź do serwisu i zapłacisz za wjazd i podpięcie Vaga 150 - 200 zł, za informację co jest nie tak, a potem zapłacisz kolejne za ustawienie lub naprawę i będziesz zadowolony.

Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: