.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 05:34:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 289 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 07:55:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 07:56:48
Posty: 186
Lokalizacja: Pogórze /k Skoczowa
KiNiU napisał(a):
a mi sie wydaje ze to lekka sciema co tu kolega napisal z tym olejem.. bo kolega zajmuje sie przerabianiem diesli na taki wlasnie olej roslinny i to wcale nie jest tak ze zatankowac olej i sie jedzie....trzeba zalozyc do tego odpowiednia instalacje.. po 1 olej roslinny jest zbyt gesty i trzeba go podgrzac do temp. nie pamietam dokladnie ile ale musi zrobic sie troche zadszy.. a tak ogolnie z tego co wiem to z silnikiem nic sie nie dzieje gdy jest napedzany roslinnym...
Pozdrawiam


co do podgrzewania to ostatnio ogladałem jakis program w tv na ten temat i wychodziło ze w lecie nie trzeba podgrzewać, jedynie jak temp spadnie poniżej iluśtam stopni to trzeba podgrzewać bo filtr przytka...

_________________
Audi A6 2.8 30V Quattro ...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 01:35:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Po przeczytaniu tego posta namowilem kolege co ma mazde z silnikiem diesela by wlal olej rzepakowy. Chcialem by zmieszal. Ale on pojechal do biedronki, kupil 45 butelek 1 litreowych oleju i zalal pod biedronka. Potem stwerdzil ze jeszcze wejkda 2 i wrocil do biedronki. Dzis wieczoram jezdzilismy i samochod jezdzil. Sam teraz zaczalem myslec o kupnie TDI. Tylko zastanawia mnie czy 130 konne tdi przezyje rzepak? A jezeli nie to czy chociaz 110 km go wytrzyma

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 07:59:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:00:05
Posty: 234
Lokalizacja: Londyn
Auto: Audi RS4 B7 Avant
Przejechalem kolejny tysiac km i moge juz stwierdzic:

1. Cichsza praca na OR
2. Moja octavia ma mocnego Virusa i przy wiekszych obrotach lekko przykopcała ale na OR kopcenie ustapilo :)
3. Przy zmieszaniu 70% OR i 30%ON po odpaleniu rano przez pare sekund nierówno chodzi ale jest to prawie nieodczuwalne i po chwili jest wszystko ok.
4. Nie odczulem zadnego spadku mocy

Podsumowanie :

OR Górą :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 10:00:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
...czytalem troche o OR na innych forach m.in. na elektrodzie z linka podanego kilka postow wczesniej. Na elektrodzie wypowiadal sie czlowiek ktory mieszka w deutschlandzie. Jezdzi oplem zafirą chyba dizelkiem prawie nowym. Ze znajomymi robią eksperymenty na OR. Z jego wypowiedzi wynika, ze mozna jezdzić na SAMYM oleju rzepakowym, nawet przepalonym (posmazalniczym , oczywiscie opowiednio odfiltrowanym przed zalaniem do samochodu!!!) tylko:

1. Zeby taki olej dobrze sie spalał, trzeba go przed wlotem do ukladu wtryskowego podgrzać w okolice 70-80st , aby mial odpowiednia konsystencje i wlasciwosci i zostal poprawnie rozpylony przez wtryskiwacze (zle rozpylony nie bedzie sie spalal calkowicie i moze tworzyc sie powoli nagar w komorze spalania). Ja tak dumam, ze w najprostrzy sposob bedzie wykonać puszke ktora bedzie miala wlot i wylot plynu chlodzacego samochodu a w srodku puszki bedza zwoje miedzianej rurki 5-8mm przez ktore bedzie przeplywal OR i ogrzewal sie od tego plynu chlodzacego.

2. dobrze byloby odpalac i gasic samochod na ON. Do tego przydaloby sie ze 2 elektrozaworki trojnikowe jeden na zasilanie i jeden na powrot z pompy wtryskowej, zeby mozna bylo sobie z klawisza przelaczac paliwka. Powiedzmy ze OR bedzie w głównym baku a bedziemy mieli dodatkowy np 5l z ON.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 11:33:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 18:40:46
Posty: 306
Lokalizacja: Ciechanów // Warszawa
Auto: Audi 200 20V Turbo
A jakby tak na 10 litrów oleju rzepakowego dolać koreczek, albo dwa benzynki, to napewno na starcie już inaczej ten olej by się spalal :?: Czy tak :?:

Pozdrawiam!

_________________
>> Audi 200 2.2 Turbo 20V 3B 1990


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 11:46:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
michal95 napisał(a):
A jakby tak na 10 litrów oleju rzepakowego dolać koreczek, albo dwa benzynki, to napewno na starcie już inaczej ten olej by się spalal :?: Czy tak :?:

Pozdrawiam!

to chyba logiczne że TAK
Jakby na 10l, jeden litr był ropki np. Ultimate to chyba i tak oszczędność jest ogromna
pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 13:34:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
michal95 napisał(a):
A jakby tak na 10 litrów oleju rzepakowego dolać koreczek, albo dwa benzynki, to napewno na starcie już inaczej ten olej by się spalal :?: Czy tak :?:

Pozdrawiam!


ciekawy pomysł :peace: , moze akurat sie rozrzedzi. sprawdze to, tylko nie moge scignac samochodu do doswiadczen bo znajomy ciagle zajety.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 15:25:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
Lukasik napisał(a):
dobrze byloby odpalac i gasic samochod na ON. Do tego przydaloby sie ze 2 elektrozaworki trojnikowe jeden na zasilanie i jeden na powrot z pompy wtryskowej, zeby mozna bylo sobie z klawisza przelaczac paliwka. Powiedzmy ze OR bedzie w głównym baku a bedziemy mieli dodatkowy np 5l z ON.


zgadza się chodzi przecież o to aby OR warcał do baku z OR a ON do baku z ON. Całość nie musi być przełączana ręcznie, można dorezać taki najprostrzy termostat eletroniczny za 15 złoty, wsadzić w tą nagrzewnicę czujniki i wszystko się będzie samo przełączać np. przy 50 stopniach.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 20:33:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2005 13:40:53
Posty: 160
Lokalizacja: gród Kraka
nie wiem czy oglądaliście dzisiaj 'pasjonatów' czy nie, ale jedno Wam powiem - Zientarscy chyba przestraszyli się tematu OR - zapowiadali kontynuację tematu, mieli podejść do tematu od strony naukowej, nawet pojawiła się jedna (tzn ja widziałem jedną) zajawka programu z wątkiem OR - a tu dziś kupa - wczoraj jeszcze sobie pomyślałem, że pewnie puszczą zupełnie inny materiał bo skoro wcześniej już chodzili po ministerstwach to władza zacznie myśleć jak tu uciąć temat - no i pewnie było kilka telefonów w sprawie i pewnie okazało się, że koncesja dla TV jest ważniejsza od paliwa dla mas :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 12:01:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Waters napisał(a):
zgadza się chodzi przecież o to aby OR warcał do baku z OR a ON do baku z ON. Całość nie musi być przełączana ręcznie, można dorezać taki najprostrzy termostat eletroniczny za 15 złoty, wsadzić w tą nagrzewnicę czujniki i wszystko się będzie samo przełączać np. przy 50 stopniach.


moze byc termostacik. Ale tez wazne jest, zeby przed zgaszeniem przelaczyć na ON , zeby nie zdazylo sie ze w cylindrze zostanie reszta OR i nie scieknie przez pierscionki do oliwy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 12:26:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
Lukasik napisał(a):
moze byc termostacik. Ale tez wazne jest, zeby przed zgaszeniem przelaczyć na ON , zeby nie zdazylo sie ze w cylindrze zostanie reszta OR i nie scieknie przez pierscionki do oliwy.


Do tego przełącznika można by podłączyć zwykły piszczyk króty by hałasował po zgaszeniu auta na OR. Wymuszał by ponowne odpalenie, przełączenie na ON i ponowne zgaszenie dopiero po np. trzydziestu sekundach.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 21:39:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
http://biodiesel.pl/uploads/media/AUDI.pdf Lista wozów nowych które moga jeżdzic bez utraty gwarancji na B100 (biodiesel 100% pochodzenia roslinnego, przy czym trzeba pamietac, że biodiesel to OR,ale bez gliceryny oraz z jakims dodatkiem)


VW:
Z prasy:

Autoservicepraxis.de: VW przejmie na siebie ewentualne koszty napraw

Jak donosi internetowy serwis autoservicepraxis.de Volkswagen ogłosił, że będzie brał na siebie ewentualne koszty uszkodzeń pomp wtryskowych jakie to uszkodzenia mogłoby spowodowac stosowanie paliwa Biodiesel. Dotyczy to oczywiście silników z zapłonem samoczynnym (Diesla).



W opublikowanym przez tygodnik Autobild liście do jednego z klientów, którego Passat TDI popsuł się wskutek stosowania paliwa biodiesel, przedstawiciel koncernu VW deklaruje , że koszty naprawy zostaną pokryte przez firmę Volkswagen /"Kosten für die Reparatur übernehmen"/.

Dalej czytamy - przy podobnych problemach należy po wnikliwym sprawdzeniu danego przypadku, wypracowac rozwiązanei staysfakcjonujące klienta /"kundenorientierte Lösung"/. Koncern VW nie spodziewa się jednak zalania tego rodzaju reklamacjami. Jak czytamy - "Przypuszczalnie takie przypadki gdzie bedziemy interweniowac będą sporadyczne (pojedyncze)" - podkreśłił przedstawiciel VW w rozmowie z wortalem AUTO SERVICE PRAXIS Online.

Od rocznika produkcji - 1996 - w samochodach VW z silnikiem Diesla, producent dopuszcza stosowanie paliwa Biodiesel. I jest tak mimo sprzeciwu dostawcy pomp wtryskowych - firmy Bosch - wobec stosowania paliw alternatywnych - i związanym z tym niehonorowaniu przez Bosch warunków gwarancji dla swoich pomp dostyczących pokrycia kosztów naprawy lub wymiany.

Jednakże odpowiedzialnośc za dopuszczenie do stosowania biodiesla w pojazdach bierze na siebie koncern Volkswagen jako końcowy producent, a nie dostawca pomp (tutaj: Bosch) - podkreśla Jens Haupt z branżowej organizacji producentów i dystrybutorów biodiesla, dbajacej o jakośc tego biopaliwa (AGQM).

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 21:46:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
wszystko pieknie tylko do rozpatrzenia tego typu reklamacji potrzebna pewnie bedzie faktura z salonu ;-)
nie sadze aby ktos kto kupuje nowe audi w salonie tankowal OR :):

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 21:51:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
Bilu napisał(a):
wszystko pieknie tylko do rozpatrzenia tego typu reklamacji potrzebna pewnie bedzie faktura z salonu ;-)
nie sadze aby ktos kto kupuje nowe audi w salonie tankowal OR :):


Pisze, żeby lali bez obaw, jak juz zacznę pędzic ten syf na frytki to przyjada zatankowac :peace:

Edit; Na tej stronce co to znalazłem to Vw i Audi jest osobno, takze nie wiem czy to z tymi pompami się nie tyczy tylko VW...
Bo przy audi jest cos takiego:
Od roku 1994 Audi AG intensywnie zajęło tematem Biodiesla jako paliwa do silników Diesla. Przeprowadzono wiele testów i badań, ostatecznie w 1997 roku wydano gwarancje na zasilanie samochodów z silnikiem Diesla, pochodzące z tego rocznika. Gwarancję oparto o odpowiednią normę dla paliwa Biodiesel: DIN E 51 606.
Obecnie wszystkie modele Audi serii od A2 do A8 mogą być zasilane paliwem Biodiesel.


_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2006 22:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 15:54:06
Posty: 75
Lokalizacja: Oława
Auto: Audi B3 Quattro 86' SD
Temt mnie zaciekawil i mam kilka uwag :/
1: NIE POLECAM stosowania Denaturatu do ani spirytu do rozrzedzania OR ani ON z wlasnego doswiadczenia wiem że wytrąca parafine co powoduje szybkie zapchanie filtra paliwa. Przerobilem to z ojcem ze 3 zimy temu w Fordzie Tranzicie.
lepszym wyjsciem jest dolanie PB okolo 5%, wiec na OR tez powinno zadzialac; a i moze to zastąpic instalacje podgrzewającą :D , zimowe dodatki do diesla pewnie tez dadzą rade. Sam czasem dolewalem do 5l banzyny na zbiornik ropy przy duzych mrozach :611:.
Odnosnie pozbycia sie gliceryny z OR to tu akurat moze sie przydac denaturat, wystarczy karnister lub lepiej jakis przezroczyzty pojemnik i troche czasu.
Wlewamy OR dodajemy bodajrze 50ml Dykty na 10L Oleju i po wymieszaniu czekamy ze 2-3 dni niech osad sie oddzieli i opadnie. Ostrzegam ze nie testowalem tego zabiegu na OR. Natomiast bolesnie odczulem skutki wlania denaturatu do zbiornika z ON gdy ok 60 km od domu zatkalo mi filtr paliwa :/ .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 10:42:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 18:40:46
Posty: 306
Lokalizacja: Ciechanów // Warszawa
Auto: Audi 200 20V Turbo
Maniex napisał(a):
Odnosnie pozbycia sie gliceryny z OR to tu akurat moze sie przydac denaturat, wystarczy karnister lub lepiej jakis przezroczyzty pojemnik i troche czasu.
Wlewamy OR dodajemy bodajrze 50ml Dykty na 10L Oleju i po wymieszaniu czekamy ze 2-3 dni niech osad sie oddzieli i opadnie. Ostrzegam ze nie testowalem tego zabiegu na OR. Natomiast bolesnie odczulem skutki wlania denaturatu do zbiornika z ON gdy ok 60 km od domu zatkalo mi filtr paliwa :/ .

Tego mi było trzeba! Nareszcie jakaś domowa recepta na biodiesla :peace: Wielkie Dzięki!

Pozdrawiam!

_________________
>> Audi 200 2.2 Turbo 20V 3B 1990


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: olej
PostNapisane: 04.maja.2006 11:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2004 19:55:07
Posty: 144
Ja mam takie pytanie czy to musi byc konkretnie olej rzepakowy czy można tez zalać np.sojowy czy slonecznikowy , to pytanie moze sie niektórym wydawać banalne a ja nie wiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: olej
PostNapisane: 04.maja.2006 13:07:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
jjacek18 napisał(a):
Ja mam takie pytanie czy to musi byc konkretnie olej rzepakowy czy można tez zalać np.sojowy czy slonecznikowy , to pytanie moze sie niektórym wydawać banalne a ja nie wiem :)

Możesz lać wszystko co tylko Twój silnik przetrawi. Ale z olei jadalnych najlepszy jest rzepakowy, polecam poczytać forum MB, "biblia olejarzy" :D

ps.
I ja dołączyłem do grona dolewających :P
Na razie w proporcjach 1/10 :peace:

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2006 13:48:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 23:28:33
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Właśnie obejrzałem Wydarzenia na Polsacie.
Jakiś policjant stwierdził, że za jazdę na oleju rzepakowym również będą kary.

W Polsce to niedługo już za chodzienie po chodniku trzeba będzie płacić, no bo przecież wydeptujemy chodnik i się niszczy :/

_________________
80 B2 1.6D '82 vel "Czarna Wołga" R.I.P. :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: olej
PostNapisane: 04.maja.2006 14:18:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2005 13:40:53
Posty: 160
Lokalizacja: gród Kraka
jjacek18 napisał(a):
Ja mam takie pytanie czy to musi byc konkretnie olej rzepakowy czy można tez zalać np.sojowy czy slonecznikowy , to pytanie moze sie niektórym wydawać banalne a ja nie wiem :)

ponoc najlepiej jest z rzepakiem - jak znajde zrodlo dlaczego to dokleje tutaj.
W 'zetce' wlasnie mowila pani z US, ze trzeba placic akcyze (ponad 1PLN od litra) i będzie ok. co wg mojej wiedzy jest bzdura bo oplacenie akcyzy należy do sprzedawcy. Swoja droga ciekawe jak chcieliby kontrolowac od ilu litrow zaplacilem akcyze.
wypowiadal sie tez jakis gosc z WATu, ze w zasadzie jedyna przeszkoda to gestosc - nic nie wspomnial o glicerynie.

PS
pisze z telefonu wiec sorki za wyglad posta - jak dotre do kompa to sie poprawie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 289 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: