Witam po raz kolejny... standardowo jak w temacie
...
Problemu niestety nie rozwiązałem ale wpadło mi do głowy pare ciekawych pomysłów i koncepcji...
Zgodnie z propozycją:
Cytuj:
czujnik temperatury silnika,nie dziala dobrze przy wyzszych temp silnika i daje bledne dane
... zajołem sie czujnikiem temperatury i okazuje sie że jego działanie nie budzi zastrzeżeń - dziła poprawnie, dodatkowo kolejna diagnostyka komputera nie wyakzała żadnych błędów...czyli wszystko powinno funkcjonować poprawnie... niestety.
Jak pisałem wcześniej obserwuje u siebie dziwne zjawisko jakim jest podnoszenie sie obrotów na biegu jałowym przy określonej temperaturze ( jest to około 90 stopni, a więc przy rozgrzanym silniku, i co istotne (chyba) podczas postoju...
Obroty wskakują do ok 1400-1600 (różnie) i tak sie utrzymują. Ponowne odpalenie motoru powoduje powrót obrotów do poziomu <1000 ale na krótko. Początkowo stawiałem na na regulator wolnych obrotów, który może się przycinać, ale wielokrotne "testy" na to nie wskazują...(on tylko moim zdaneim zwiększ z niewiadomych przyczyn przepustowość...).
Czas na wnioski:
Natknołem... sie dzisiaj na ciekawy artykuł dotyczący tuningu układu dolotowego powietrza, który nasunoł mi pewne pomysły na przyczynę i ewentualne rozwiązanie......, dlatego że nie posiadam elementu, który służy do zasysania ciepłego powietrza od kolektorów...(element z termostatem) i rury doprowadzającej zimne powietrze.... Element został wymontowany...( przyczyna- pękniętu uchwyt...spoczywa w piwni
) W tej sytuacji "puszka" z filtrem powietrza ma stosunkowo bliski kontakt z kolektorem wylotowym ( element emituje ciepło) co może miec wpływ na jego pobór i w dalszej kolejności zasysanie rozgrzanego powietrza... Goronce powietrze dawać móże błędne odczyty ( nieprawidłowy skład miesznki, który powinien wynosić (chyba) 1 do 20 ) i powodować wzrost obrotów...
Co do wysnutej teorii nie mam pewności ale może koledzy zopiniuja ją... Z góry dzięki.
Dorzucam jeszcze artykuł ( choć powinien znaleźć sie w tuningu ), myśle że móze być interesujący ...
(brak fotek).
Dwa najważniejsze aspekty zmodyfikowanych systemów dolotu powietrza to przepływ objętościowy powietrza i temperatura powietrza w dolocie. Z połączenia tych dwóch czynników wynika przepływ masowy powierza, czyli wagę powietrza wciąganego przez silnik w ciągu sekundy - najważniejszy czynnik w określaniu mocy silnika.
Nasz cel to maksymalizacja ilości przepływającego powietrza (przez zmniejszanie ograniczeń) , jednocześnie utrzymując możliwe niską temperaturę powietrza.
Jak to działa...
Zwiększony przepływ powietrza i zmniejszanie temperatury wlotu daje ten sam efekt - większe ciśnienie spalania i wynikający z tego zwiększony moment obrotowy. Zwiększając przepływ powietrza do silnika umożliwiasz tłokom zaciągać większą masę powietrza do komory spalania. Im większa masa zaciągniętego powietrza, tym więcej paliwo może zostać z nim zmieszane. A im więcej mieszanki, tym większe ciśnienie spalania. Z kolei zmniejszając temperaturę wlotu powietrza, również powodujemy wzrost masy przepływu, ponieważ chłodniejsze powietrze ma większą gęstość.
Poza zwiększaniem ciśnienia spalania, utrzymywanie możliwie chłodnego powietrza w dolocie zmniejsza ryzyko spalania detonacyjnego.
Detonacja to przedwczesne i gwałtowne spalanie, które może spowodować poważne uszkodzenia silnika. Wszystko co zmniejsza ryzyko detonacji jest więc bardzo mile widziane.
Inne czynniki
Dużo nowoczesnych samochodów używa złożonego systemu zarządzania silnikiem, który może mieć wpływ na wyniku modyfikacji dolotu.
Jeśli, na przykład, temperatura wlotu powietrza wzrasta, ECU może lać nadmierną ilość paliwa do komory spalania, powodując znaczny spadek momentu obrotowego.
Ponadto, jeśli temperatura wlotu znacznie wzrośnie, pojazdy wyposażone z czujnik spalania stukowego automatycznie znacznie opóźnią zapłon, powodując dalszy spadek momentu.
Różne podejścia do modyfikacji...
W seryjnych systemach wlotu powietrza, przewody do filtra powietrza jest zwykle dosyć restrykcyjne; z doświadczenia wiemy, że to jest typowo około 25 procent wszystkich restrykcji przed przepustnicą (lub turbosprężarką).
Co więc można z tym zrobić?
Dwa najpopularniejsze rozwiązania to:
1. Instalacja stożkowego filtra powietrza, zastępującego całkowicie seryjną puszkę
2. Przeróbka istniejącego systemu przed filtrem