.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 00:40:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka farba malowac elementy ktore lepiej maja oddawac cieplo
PostNapisane: 27.lut.2004 09:58:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam!

Kilka dni temu dalem Intercooler do naprawy. Teraz ma boczek aluminiowy. Dobrze wykonana robota tylko, ze majster niepotrzebnie wypiaskowal cala chlodnice z zewnatrz, tak ze zeszla cala warstwa czarenej farby :/

Wiem, ze czarne elementy lepiej oddaja cieplo. Zamierzam spowrotem ja pomalowac na czarno, tylko mam pytanie jaka farba to zrobic? Jakas specjalna, czy moze wystarczy kupic zwykla w spray'u?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 10:55:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
tylko nie chromuj bo powierchnie chromowane nie oddaja ciepla droga promieniowania ;)
wydaje mi sie ze czarny nie jest najlepszym kolorem bo bedzie sie bardziej nagrzewal - zauwaz ze IC w podkrecanych autach na ogol sa srebrne.
ja bym nie malowal go chyba wcale....

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 11:19:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ale przeciez IC przewaznie nie jest wystawiony na słońce wiec nie ma problemu z nagrzewaniem z zewnatrz...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 11:33:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
eomaciu napisał(a):
ale przeciez IC przewaznie nie jest wystawiony na słońce wiec nie ma problemu z nagrzewaniem z zewnatrz...

ale promieniowanie nie jest tylko spowodowane sloncem.
promieniuja np rozgrzane elementy pod maska....
kazdy element (o ile nie jest chromowany) emituje promieniowanie cieplne
przybliz reke do grzejnika bez dotykania go... ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 11:36:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Moge nie malowac, ale w oryginale byla czarna, byc moze anodyzowana, specjalnie aby lepiej oddawala cieplo. Nawet w urzadzeniach elektronicznych anodyzuje sie radiatory na czarno aby lepiej oddawaly cieplo. W sportowych autach bloki silnika maluje sie na czarno...
Tylko nie wiem czy zwykla farba nie narobi wiecej zlego niz dobrego (warstwa izolacyjna).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 11:38:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
eomaciu napisał(a):
ale przeciez IC przewaznie nie jest wystawiony na słońce wiec nie ma problemu z nagrzewaniem z zewnatrz...

ale promieniowanie nie jest tylko spowodowane sloncem.
promieniuja np rozgrzane elementy pod maska....
kazdy element (o ile nie jest chromowany) emituje promieniowanie cieplne
przybliz reke do grzejnika bez dotykania go... ;)


nie no wiem co to jest podczerwien :)
bez sensu jest malowac czarną bo wtedy będzie sie nagrzewać szybciej...
po chorobe wszystkie chłodnice i elementy izolujace turbo od reszty
komory silnika są srebrne??

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 11:46:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
eomaciu napisał(a):
nie no wiem co to jest podczerwien :)
bez sensu jest malowac czarną bo wtedy będzie sie nagrzewać szybciej...
po chorobe wszystkie chłodnice i elementy izolujace turbo od reszty
komory silnika są srebrne??


...srebrne aby odbijaly promieniowanie cieplne.

Z jednej strony czarna powierzchnia szybciej sie nagrzewa gdy pada na nia promieniowanie, np podczerwien (np od slonca). Ale z drugiej strony sama lepiej promieniuje w druga strone, gdy jest rozgrzana. Poza tym IC nie jest narazone na promieniowanie sloneczne...

P.S. Chlodnica wody rowniez jest czarna :peace:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 11:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
eomaciu napisał(a):
nie no wiem co to jest podczerwien :)
bez sensu jest malowac czarną bo wtedy będzie sie nagrzewać szybciej...
po chorobe wszystkie chłodnice i elementy izolujace turbo od reszty
komory silnika są srebrne??


...srebrne aby odbijaly promieniowanie cieplne.

Z jednej strony czarna powierzchnia szybciej sie nagrzewa gdy pada na nia promieniowanie, np podczerwien (np od slonca). Ale z drugiej strony sama lepiej promieniuje w druga strone, gdy jest rozgrzana. Poza tym IC nie jest narazone na promieniowanie sloneczne...

P.S. Chlodnica wody rowniez jest czarna :peace:


nowa też? :P

pójdź na kompromis i walnij na różowo :diabel: :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 12:06:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
:peace:

Juz cos znalazlem... Radiatory pomalowane na czarno, lub oksydowane na czarno w porownaniu do niepomalowanych maja o 15% mniejsza rezystancje termiczna do otoczenia, wiec jednak oplaca sie pomalowac...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 16:32:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tylko tego nie maluj ... farba to izolator ... mozesz conajwyzej okopcic to na czarno nad swieczka ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 17:15:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
hans napisał(a):
tylko tego nie maluj ... farba to izolator ... mozesz conajwyzej okopcic to na czarno nad swieczka ...


lepiej poczekac samo się ubrudzi :D

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 18:30:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
hans napisał(a):
tylko tego nie maluj ... farba to izolator ... mozesz conajwyzej okopcic to na czarno nad swieczka ...


Dobra dobra, jeszcze nic nie pomalowalem :peace: Jesli nie bede pewny to nic nie bede robil. W końcu w najgorszym wypadku, jak nie bedzie czarne zdolnosc chlodzenia spadnie ~15%, nie wiem czy to duzo, czy malo, byc moze nawet tego nie odczuje. Dowiedzialem sie ze znajomy ma galwanizerie, moze w ten sposob jakos to zaczernic? Albo jakas specjalna farba, moze proszkowa, nie jestem lakiernikiem i sie nie znam na tym.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2004 00:15:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
z tym czarnym to raczej prawda... ostatnio jak wymieniałem chłodnicę wody (orginalna ze sklepu) to i ona była pomalowana na czarno ale faktycznie nie była to zwykła czarna farbka tylko jakaś specjalna z jakimiś dodatkami(dodatkowo zmatowiona)... więc ten IC też raczej bym pomalował - ewentualnie jakoś zaczernił... ale warto się upewnić w serwisie lub tam gdzie sprzedają chłodnice co to za farba i dlaczego nie jest metaliczna... zresztą co fachman to fachman... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2004 08:25:45 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Dziwne zobaczcie na intercoolery Carlito. Wszystkie są srebrne i nie wydaje mi się żeby miały być malowane.

http://members.lycos.co.uk/rs4sedan/ima ... %20rs4.jpg

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2004 21:59:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wstawilem ic bez zaczerniania, cena pewnie wyszla by wyzsza niz kupna drugiego uzywanca. Psiknalem tylko ocynkiem w sprayu zeby nie sniedzialo > loctite 7800.

Mam nadzieje ze za duzo nie straci buta :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: