.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 11:45:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 15:09:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Kto Ci bzdur naopowiadał że piana to od złego oleju? Przecież to ewidentnie przez wodę w oleju albo dolewane byly dwa różne oleje...

Do silnika z turbiną polecam oleje 10w60 lub ewentualne 5w50. Producentów różnych, Valvoline, Castrol, Mobil1, Motul...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 16:24:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
poszukaj pełny syntetyk 10 w 60
firma obojetna, np. castrol
Ale nie daj sie zwieść niekompetencji mechaników lub sprzedawców - nie wszyscy wierzą w istnienie takiego oleju. :):

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 19:44:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Co do oleju jaki powinieneś używać, to nie będę się wypowiadał bo to temat rzeka i zawsze budzi kontrowersje.

Natomiast jeśli chodzi o pianę, to tworzy się ona przeważnie z powodu jazdy na krótkich odcinkach w niskich temperaturach. Olej nie ma okazji się dobrze nagrzać i wyparować wody, która skrapla się w silniku. Nie ma na to rady. Trzeba po prostu więcej (i ostrzej) jeździć na dłuższych odcinkach.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2004 16:15:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Ja do swojej A3 1.8T używam Mobil One 5W50 taki byl od narodzin i jest do dziś wymiana co 15 000 i nigdy nie zauwazylem aby znikal moze na cal 4 litry ginie 100 gram :) a ma przebieg 120 000

Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2004 01:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Zalej olejem Shell Ultra 10 W 60 w sam raz do silnikow zaislanych turbo.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2004 12:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Z Mobila bym wybral 0W40 - ma lepsze parametry: plynnosc ,krzepliwosc itd..

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2004 12:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
0w40 nie do turbo, 5 w 50 to lepszy wybór.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2004 20:02:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
jakikolwiek z nich zalejesz to będzie dobrze bo to w końcu pełne syntetyki i są porównywalne jakościowo - ale tak jak kolega pisał już wcześniej uwzględnij że masz Turbinkę...
a tak poza tym z własnego doświadczenia powiem że wszystko byle nie ORLEN - tego to jakoś strasznie źle wspominam - a niby też syntetyk...
teraz śmigam na Shellu 10W40 (półsyntetyk) i jakoś bardzo dobrze mi się sprawuje...

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2004 21:04:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
No i widzę kolejna wojna olejowa się rozpętuje. :D W takim razie i ja doleję trochę oliwy (oleju :P ) do ognia...

Mój był fabrycznie zalany syntetykiem 0w-30 (SLX bodajże) i praktycznie na tej lepkości cały czas jeżdżę - Mobil1 0w-30 i 5w-30, tylko ostatnio zalałem M1 0w-40, ale już przy następnej wymianie przechodzę z powrotem na SLX 0w-30. Wymieniam co 8 tys. km. a w tym czasie nie ubywa nic.

Wnioskując po wynikach analiz używanego oleju, nie ma sensu lać nic gęstszego niż Xw-40, przynajmniej do nowszych silników 1.8T. A im gęstszy, tym wolniej się rozprowadza podczas mroźnych zimowych startów i tym dłużej silnik chodzi na sucho (i się zużywa).

A argument, że gęsty olej lepiej znosi wysokie temperatury też mnie nie przekonuje, bo u mnie tych wysokich temperatur nie ma. Nawet jak go katuję, to temperatura oleju ledwo sięga 95 st. C. Przy normalnej jeździe jest około 85-90C. A Xw-30 w temp. 85-90C jest tak samo gęsty jak np. Xw-50 czy Xw-60 w temp. np. 100-110C.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2004 08:14:32 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
A jakie macie opinie nt oleju Aral bo widzę że nikt tu nie wymienił tego oleju??? Nikt na takim nie jeździ??
Jest dostępny w Polsce olej Aral w orginalnych niemieckich litrowych butelkach. Moim zdaniem olej godny polecenia.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: