Witaj. Wybrałeś najpiekniejszy model Audi
no może poza cabrio. Tak więc:
2.0 (4-Cyl. 8 zaworów)- 115 KM - w/g mnie troszkę mało zwłaszcza do sportowego imag'u autka. Do setki ponad 10 czy 11 sekund - żadna rewelacja
2.3 (5 cyl.10 zaworów) - 133/136 KM (186 Nm przy 4000 obr/min)zależnie od wersji - Najczęściej spotykany, przyjemny silniczek dio uprawiania "cruisingu"
Bardzo ładnie chodzi (piękny gang 5-cio cylindrówki - nawet silniki V6 tak ładnie nie "grają") Jeżeli chodzi o osiągi to także żadna rewelacja (katalogowo 9,7 s do 100 km) max 205 km/h. Umiarkowany apetyt na paliwo średnio ok.10-11 l. Mechaniczny wtrysk (więc problem z założeniem wtrysku gazu) Silnik i wtrysk ogólnie bezawaryjny ale jak coś padnie to trudne do zdiagnozoania.
2.6 (V6 , 12 zaworów) - 150 Km (220 Nm) - na tym kończę . Silnik "nie jeździ" Duża pojemność , ciężki silnik, 6 cylindrów, spory apetyt na paliwo a osiągi żadne - porównywalne z 2.3 ) Na dodatek plastikowy kolektor dolotowy ( problemy z założeniem gazu) ODRADZAM.
2.8 (v6, 12 zaworów) - 174 Km, 250 Nm przy podajże 3500 obr/min. Większy brat v6 2.6 Duża pojemność , spora moc i moment obr. okupionym dużym zuzyciem poaliwa. Wtrysk elektroniczny, aluminowy kolektor - nie ma problemów z gazem. Autko z tym silniczkiem przyspiesza bodajże w 8,5 s do 100 km,max to 235 km/h.
2.3 (5 cyl, 20 zaworów , DOHC) - 167 lub 170 KM, 205 Nm. Bardzo fajny silniczek lecz spotykany tylko Coupe B3 (do roku 1991) (Niby produkowano go także w B4 lecz prędzej wygrasz w totka 7 niż znajdziesz takie autko) Pozostanie tylko słodką tajemnicą dlaczego tak było, pewnie wycofali go ze wzgledu na wprowadzenie silnika v6 . Kto by kupił paliwożerną, ciężką v6 jak mógłby mić podobne osiagi w 2.3
quattro - napewno warto wybrać autko z tym napędem. Wspaniałe prowadzenie na zakrętach oraz w trudnych warunkach pogodowych, bez dwóch zdań duużo lepsza alternatywa od "ośki" szczególnie że wersje z napedem na przednią oś mają kiepskie zawieszenia (tył zwykła belka bez stabilizatorów - autko strasznie się przechyla na zakrętach) i żeby móc szybko sobie pojeździć musiałbyś go "utwardzić" co na Polskie nie jest zbyt mądrym pomysłem. Coupe z napędem quattro występowało z każdym (z wyjątkiem silnika 2.0) z w/w silników . Spalanie wzrasta o ok,1 l / 100 km.
Moim zdaniem to 2.3 20 v quattro (ale tylko w budzie B3 - do roku 1991) lub 2.8 v6 quattro z młodszych roczbników. Pozdrawiam