.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 22:00:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: COUPE - kupić ? i jaką wersję
PostNapisane: 27.lut.2004 17:02:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2004 16:38:28
Posty: 4
Mierzę się z zamiarem kupna audi coupe (typ89). Jest wiele wersji, pierwsza sprawa to silnik myślalem o 2.3 (znam to rozwiązanie z 90) ale kusi mnie 2.6, 2.8 (na forum doczytalem się o problemach z gazem). Czy warto szukać wersji z napędem na 4 kola (ze strony ewentualnych problemów technicznych). Więc - którą wersję ? :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 17:12:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:28:48
Posty: 366
Lokalizacja: wwa
trudno jest znaleźć jakąkolwiek sensowną.
ja bym najchętniej wziął 2,8Q lub 2,3 20V Q.

_________________
scirocco. jakieś pytania?

Every step appears to be the unavoidable consequence of the preceding one, and in the end there beckons more and more clearly total annihilation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Coupe
PostNapisane: 27.lut.2004 19:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Witaj. Wybrałeś najpiekniejszy model Audi :) no może poza cabrio. Tak więc:
2.0 (4-Cyl. 8 zaworów)- 115 KM - w/g mnie troszkę mało zwłaszcza do sportowego imag'u autka. Do setki ponad 10 czy 11 sekund - żadna rewelacja
2.3 (5 cyl.10 zaworów) - 133/136 KM (186 Nm przy 4000 obr/min)zależnie od wersji - Najczęściej spotykany, przyjemny silniczek dio uprawiania "cruisingu" ;) Bardzo ładnie chodzi (piękny gang 5-cio cylindrówki - nawet silniki V6 tak ładnie nie "grają") Jeżeli chodzi o osiągi to także żadna rewelacja (katalogowo 9,7 s do 100 km) max 205 km/h. Umiarkowany apetyt na paliwo średnio ok.10-11 l. Mechaniczny wtrysk (więc problem z założeniem wtrysku gazu) Silnik i wtrysk ogólnie bezawaryjny ale jak coś padnie to trudne do zdiagnozoania.
2.6 (V6 , 12 zaworów) - 150 Km (220 Nm) - na tym kończę . Silnik "nie jeździ" Duża pojemność , ciężki silnik, 6 cylindrów, spory apetyt na paliwo a osiągi żadne - porównywalne z 2.3 ) Na dodatek plastikowy kolektor dolotowy ( problemy z założeniem gazu) ODRADZAM.
2.8 (v6, 12 zaworów) - 174 Km, 250 Nm przy podajże 3500 obr/min. Większy brat v6 2.6 Duża pojemność , spora moc i moment obr. okupionym dużym zuzyciem poaliwa. Wtrysk elektroniczny, aluminowy kolektor - nie ma problemów z gazem. Autko z tym silniczkiem przyspiesza bodajże w 8,5 s do 100 km,max to 235 km/h.
2.3 (5 cyl, 20 zaworów , DOHC) - 167 lub 170 KM, 205 Nm. Bardzo fajny silniczek lecz spotykany tylko Coupe B3 (do roku 1991) (Niby produkowano go także w B4 lecz prędzej wygrasz w totka 7 niż znajdziesz takie autko) Pozostanie tylko słodką tajemnicą dlaczego tak było, pewnie wycofali go ze wzgledu na wprowadzenie silnika v6 . Kto by kupił paliwożerną, ciężką v6 jak mógłby mić podobne osiagi w 2.3
quattro - napewno warto wybrać autko z tym napędem. Wspaniałe prowadzenie na zakrętach oraz w trudnych warunkach pogodowych, bez dwóch zdań duużo lepsza alternatywa od "ośki" szczególnie że wersje z napedem na przednią oś mają kiepskie zawieszenia (tył zwykła belka bez stabilizatorów - autko strasznie się przechyla na zakrętach) i żeby móc szybko sobie pojeździć musiałbyś go "utwardzić" co na Polskie nie jest zbyt mądrym pomysłem. Coupe z napędem quattro występowało z każdym (z wyjątkiem silnika 2.0) z w/w silników . Spalanie wzrasta o ok,1 l / 100 km.
Moim zdaniem to 2.3 20 v quattro (ale tylko w budzie B3 - do roku 1991) lub 2.8 v6 quattro z młodszych roczbników. Pozdrawiam

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 19:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Witam powiem tyle... polecam... Jeżeli chodzi o gaza to zgadza sie mogą być problemy, jednak ja w swojej prawie go rozwiązałem :peace: ( jeszcze pare przeróbek... :D ), plusem jest oczywiście ekonomia w 100%. Minus dostało by ode mnie rozwiązanie tylnego zawieszenia... ( belka :/ )może warto poszukać quattro.. :P
hmmm 2,6 bym nie polecił bo 150KM jak na taki motor to zbyt duza rozrzutnośc... lepiej 2,8 ( koszty eksploatacji chyba podobne i do tego częsciej spotykany co niewątpliwie sie powinno przydać...).

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 20:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Małe sprostowanie :< mówimy o coupe nie audi 100:
Cytuj:
to także żadna rewelacja (katalogowo 9,7 s do 100 km) max 205 km/h. Umiarkowany apetyt na paliwo średnio ok.10-11 l.

przyspiech róznie spotykany: 9s lub 9,2s do stówki...

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 20:24:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Spokojnie marku. Czytałej wogóle mój post ? Przecież napisałem że coupe ... a osiągi . No cóż jak zawiodły Twoje oczekiwania to trudno - tak jest napisane w oficjalnej broszurce Audi Coupe... Skąd wziąłeś 9.2 do 100 Km, pewnie ze stronki www.audicoupe.de Bardzo fajne stronka ale nie wszystkie dane są podane prawidłowo. Rozczarowany ? Trudno. Jeżeli chcesz wyślę ci tą stronkę z broszurki na email'a. (niestety kiepska jakość ale co nieco widać) . Pozdrawiam.
P.S. Ladnie się prezentują te Twoje felgi. Jaki to model ? Może masz jakiś piczturek w większej rozdzielczości ?

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 20:49:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
hmm poszukam foty:) felg ...bo mnie też sie widza :diabel: :P , ale jezeli chodzi o dane to brałem z oficjalnych katalogów wydawanych corocznie... i nietylko....hmm chętnie zobacze prospekt ( wyślij stronke ), jeżeli chodzi o spalanie to dane jakie mam mówiły o 8,8 w trybie miesznym ( benzyna) co mi sie sie udało potwierdzić wg moich testów!!! postaram sie o jakieś oficjalne/bądz zeskanuje bo pierwszy raz słysze o takich wynikach...

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Coupe
PostNapisane: 27.lut.2004 20:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
8,8 l na 100 km hmmm..... to ile Ci pali na trasie ? Katalogowo faktycznie podawali średnie spalanie w okolicach 8,9 l / na 100 ale jak na złość zawsze wychodziło mi ok. 10 l :P Można zejść poniżej tego poziomu ale wtedy to nie jest jazda .... wrzucanie 5 przy 70 km/h itp.
P.S. Mój silniczek troszkę więcej pali ponieważ był modyfikowany a koniki trzeba czymś nakarmić :D

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 21:01:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
słuchaj wiem co pisze... bo sam płace za to ... jeżeli bym jeżdził na 5 70 to by mi paliła pewnie 12 .

Dodam jeszcze małe sprostowanie do mojej wcześniejszej wypowiedzi, która dotyczyła spalania, bo sytuaja jak zauważyłem wydawała sie poniekąd dziwna... :/ :galy: Auto za mało spaliło... :galy: !!!
-> ...wygląda to tak: przeprowadziłem test, tankując paliwo w (można powiedzieć) sprawdzonej stacji i przejechałem 100km (w trybie mieszanym), okazało sie ze ilośc potrzebnego paliwa na dany dystans zgodna była z katalogiem... dla mnie bomba.. :peace:
Testu nie powtarzałem bo benzyna przydaje mi sie raczej do innych celów... :D i rzeczywiście wtedy znika jak kamfora... jeżeli chodzi o gaz to już inna sprawa... ;)

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Ostatnio edytowano 28.lut.2004 11:05:41 przez marek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 21:02:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
Hi u mnie od niedawna jest 2,3 10 v w Q , i powiem ci ze Q to jest to .Nie do porownania jest tez zawieszenie w tym aucie . W mojej poprzedniej b-3 ,bylo nie do zniesienia. Auto jest mocno rzuconena glebe okolo 50 mm ( fele 16 ) i zyje kapec 225.I nie jest tragicznie ,trzeba sie tylko przyzwyczaic ..... ale co do porusznia sie po miescie to hmmm zakrety staja sie bardziej proste a predkosci z jakimi w nie mozesz wchodzic sa bez dyskusji :) Nigdy wiecej auta bez Q ( dzieki hans skrzynka za to ..:)).No a na koniec zostawilem Ci spalanie u mnie :( :( za 50 pln to jest jakies 13 14 litra i zere to na 100 km .a nie jest to caly czas but . Tym autem tyle bedzie ci kopcic . Dzwiek wkrecajacego sie silniczka jest piekny i dla samego dzwieku jestem wstanie te 14 litra lac he he .A co do osiagow no to nie sa super ale duzo lepiej niz 90 kucy i czuc lepiej niz te 115 na 3 pokazuje 150 - 160 km/h przy czerwonym. Przelozenia mo podobne do 90 konnej tylko ze szybciej :) no to tyle
Acha co do gazu to nie lubie nie lubie ....

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2004 22:14:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 23:50:24
Posty: 149
Lokalizacja: Bytom
Witam
Jestem posiadaczem Coupety..
Calkiem spoko autko:) Wyglad hm... Mozna powiedziec klasyk wsrod Audi ten Design... szyby bez ramek Itp.
Mam silnik 2.0 ABK 115 Km
Nie jest znowu tak zle z osiagami calkiem przyzwoicie jak na 2 Litry i 115 kucy (nie narzekam)
Mialem B3 1.8 na pelnym wtrysku 112Km i jest bez porownania jezeli chodzi o osiagi z coupeta a niby tylko 3 koniki roznicy... inna kultura moment wrazenia :)
Jezeli chodzi o spalanie to 10 litra to jest minimum jezeli chcesz poczuc wogule jazde i to jest naprawde minimum..
Wiadomo trasa co innego miasto co innego ale tą dyche trza liczyc...
Z gazem w 2.0 to nie wiem jak jest nawet nie wiem jaki mam kolektor :P:P:P:P
Moze sie ktos podzieli wrazeniami jak to jest z gazem w ABK ???
Pozdrawiam

_________________
B3 1.8 E 1999------>2003
Coupeta ABK 2003------>22.09.2005
B4 quattro AAH 2004------>2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2004 00:09:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
Ja powiem tak - kupuj Qupetke bo to piekna buda a silnik to im mocniejszy tym wieksza frajda z jazdy i proporcjonalnie wieksze spalanie, ale tak jak koledzy pisali od 10 litrow w zwyz, a w moim przypadku w miescie ciezko zejsc ponizej 13.
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2004 10:36:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
moje 2.8q w zimie przy butowaniu pali srednio 16/100 oczywiscie pb :D

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 18:32:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 16:20:01
Posty: 691
Lokalizacja: Silesia
ludzie, absolutnie sie nie zgadzam z Waszymi wypowiedziami co do 2.6 V6, mam go co prawda w B4 sedan ale jest to ZAJEBISTY silniczek do codziennej jazdy znakomita kultura pracy, zdecydowanie lepsza dynamika i elastycznosc od 2.3. przy tym spalanie srednio ok 10 l Pb 95 a nie jak w 2.8 Pb 98. autko moze nie jest sprinterem w porownaniu z S2 coupe ktora tez posiadam ale jako pojazd codzienny sprawdza sie u mnie od 8 lat. bezawaryjnosc wrecz wzorowa. poza zawiasem (polskie drogi i w miare szybka jazda) padl jedynie jeden z serwomotorkow w klimatroniku, powtarzam, 8 lat jezdzenia. z audi jestem zwiazany od 16 lat i sporo ich juz mialem okazje prowadzic. neguje zdecydowanie zle opinie o 2.6 V6. do coupe polecam wlasnie silniki V6 w zaleznosci od checi zagazowania autka (czego niecierpie) 2.6 lub 2.8 by autku nie braklo wigoru no i Q oczywiscie.

_________________
No Limits With S2 Power
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Audi Coupe
PostNapisane: 10.mar.2006 18:42:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
O stary, ale dałeś czadu... odgrzałeś temat z przed dwóch lat :):
YEEAAAHH
P.S. A zgadzać się z nami nie musisz, masz takie prawo, tak czy inaczej ten silnik to chyba najbardziej niewykorzystany potencjał takiej pojemności i 6 garow jaki jeździ w samochodach Audi. Przeciez te silniki nie jeżdżą........

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 10:31:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Bierz 2.3 10V lub 2.8 V6 najlepiej w quattro. Co do spalania, to gdy latałem 2.3 10V to w jeździe miejskiej mieściłem sie w 10l, w 2.8 - około 13l.
Co do osiągów to zgodzę się z Markiem. 2.3 10V wg katalogu 9,2s 2.8 V6 8.2s do 100km/h.
Utrzymanie 5-ciu cylindrów wymaga mniej finansów niż V6. Ta druga ze względu na elektronikę potrafi płatać niemiłe niespodzianki. Poza tym myśle że łatwiej znaleźć technicznie sprawną i zadbaną R5 niż V6. Powodzenia w poszukiwaniach. Nie będzie łatwo.

Jeśli się dogadamy mogą oddać moją kupetkę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 11:29:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Wowo chcesz sie zamienić na 2.3 10V Coupe z 89 roku z dopłatą? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 20:01:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jak zamiana to tylko na A8 4.2 V8 ewentualnie A4 2.5 TDI Q z moją dopłatą :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: