.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 05:04:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: C3 1.8 lpg - gasnie na gazie gdy zimny....
PostNapisane: 03.mar.2004 15:56:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2004 16:15:03
Posty: 15
Lokalizacja: Slupsk / Warsaw
Witam,

Mial ktos taka przypadlosc ? Od pewnego czasu nie utrzymuje mi obrotow na zimnym silniku. Dopiero gdy jest ostro nagrzany - chodzi ok.


CO to moze byc ?

HELp ;)


Pozdrawiam,
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2004 16:39:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Ten silniczek jest na gaźniku czy wtrysku ??

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2004 17:23:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2004 16:15:03
Posty: 15
Lokalizacja: Slupsk / Warsaw
Silnik na wtrysku...
1.8 beznyna... Symbol silnika PH"
auto 1990 r.

Od pewnego czasu nie chodzi mi ok na beznynie - tylko na wolnych obrotach. Jak dam w gaz to gasnie.

Ale to nie mialo wplywu na gasniecie przy zimnym silniku...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2004 21:29:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Wydaje mi sie ze moze byc to problem z silnikiem krokowym. Badz tez np. z ukladem dolotowym (zasyfialy filtr)...jesli to silniczek to byc moze VAG cos powie...
Jest gaz czy nie ma gazu? A moze swiezo zalozony heheeh :P

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2004 18:25:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 15:00:09
Posty: 160
Lokalizacja: Szczecin
Ja mam to samo na silniczku 2.0 ABK. Jak jest zimny to po puszczeniu nogi z gazu na LPG od razu mi gasnie, na benzynie narazie jeszcze nie gasnie ale obroty spadaja do 400 i ida na 1300. Sprawdzilem stabilizator biegu jalowego (przeczyscilem benzynka) i to samo , oblukalem przepływomierz powietrza i tez wydaje sie dobry. Wszystko wskazuje na przepustnice powietrza. Jak bedzie cieplej to sie wezme za to. Ale na 90 % podejrzewam ze to napewno przepustnica. Bo jak silnik jest cieply to po puszczeniu pedalu gazu obroty lecna na 300 potem na 1400 i tak trzyma ale jak delikatnie wcisne gaz to stabilizuja sie na 900 i jest pieknie puszcze gaz i dalej wariuje.

_________________
Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2004 19:18:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Nie jestem pewien czy jest takie cos w waszych silnikach, ale u mnie jest czujnik odpuszczenia pedalu gazu, gdzies w okolicach przepustnicy, takie mikroswitche. Byc moze cos nie styka i komp nie dostaje info, ze ma zaczac stabilizowac wolne obroty...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2004 22:43:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 15:00:09
Posty: 160
Lokalizacja: Szczecin
Nie przypuszczam zeby to byl ten czujnik, wszystko zaczyna sie chrzanic w silniczku po zamontowaniu gazowni. Gdyby nie ona to podejrzewam ze nie byloby tych usterek. Poprostu wystarczy jeden strzal w przepustnice i wlasnie sie dzieja takie ciekawe rzeczy.

_________________
Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2004 09:10:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2004 16:15:03
Posty: 15
Lokalizacja: Slupsk / Warsaw
A gdzie w silniku z wtryskiem jest przepustnica - to tam gdzie przeplywomierz ? Wymienie dzis filtr - łudząc się, ze cos to pomoze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2004 09:56:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
U mnie czasem wystepuje podobne zjawisko - kiedy po calym dniu jezdzenia na lpg nastepnego dnia rano odpalam auto silnik dostaje za duzo benzyny - czasem rowniez wystepuje problem ze stabilizacja obrotow biegu jalowego - spadaja do 300 potem wracaja do 950 przy puszczeniu pedalu gazu. Nigdy jednak nie gasnie. Problem ten moim zdaniem wynika z emulacji wtryskow i sondy przez kompa gazowego - na gazie te parametry sa inne i ECU stosuje je przez jakis czas zanim sonda sie nie nagrzeje - a zanim sonda sie nagrzeje to juz zaczynam jechac na lpg i znowu dostaje tamte dane....Wczoraj po calym dniu smigania na pb95 dzisiaj rano ten problem nie wystapil - silnik zapalil rowniotko pracowal cicho nie dostawal za duzo paliwa - wypas. Zastanawiam sie nad montazem zerowania pamieci autoadaptacji ECU. Co o tym myslicie mada faka?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 1.8 lpg - gasnie na gazie gdy zimny....
PostNapisane: 05.mar.2004 10:47:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
transbet napisał(a):
Od pewnego czasu nie utrzymuje mi obrotow na zimnym silniku. Dopiero gdy jest ostro nagrzany - chodzi ok.

myślę, że to normalne przy użytkowaniu auta w zimie - parownik-reduktor jest ogrzewany płynem z układu chłodzącego więc to normalne, że silnik gaśnie na wolnych obrotach, ponieważ rozprężający się gaz powoduje jeszcze dodatkowe schłodzenie parownika (a nawet zamrożenie) - w efekcie czego silnik nie dostaje prowidłowej ilości gazu i gaśnie - spróbuj przełączać na gaz po przejechaniu około 2 km lub wtedy gdy poczujesz że z kratek nawiewu leci przynajmniej letnie powietrze

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2004 10:53:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Znam ta teorie ale do praktyki to troche jej brakuje - jak zamarznie reduktor to juz zgasnie i nie zapali na gazie. Natomiast nigdy w zyciu nie slyszalem o takiej sytuacji - znam ludzi ktorzy odpalaja na gazie cala zime i nie mieli taki jaj - to ich sprawa. Natomiast kiedy mialem gaz bez kompa - odpalalem na benzynie i silnik nie pracowal dluzej na pb niz 2 sek wiec odrazu przelaczalem na gaz i tak smigalem cala zime - nic sie nie dzialo. Obroty tez nie sfirowaly...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2004 07:06:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
zuru napisał(a):
Znam ta teorie ale do praktyki to troche jej brakuje - jak zamarznie reduktor to juz zgasnie i nie zapali na gazie. Natomiast nigdy w zyciu nie slyszalem o takiej sytuacji - znam ludzi ktorzy odpalaja na gazie cala zime i nie mieli taki jaj - to ich sprawa. Natomiast kiedy mialem gaz bez kompa - odpalalem na benzynie i silnik nie pracowal dluzej na pb niz 2 sek wiec odrazu przelaczalem na gaz i tak smigalem cala zime - nic sie nie dzialo. Obroty tez nie sfirowaly...

Moja maszyna już dwa razy "przymarzła", ale działo się to przy -10 st. C, na zimnym silniku i oczywiście przy wypuszczeniu na luz przy dojeżdżaniu do skrzyżowania... jak już złapie około 50st C to nie ma tego zjawiska.
Mój kolega ma B4 z silnikiem ABT +LPG i robi tak jak ty - po odpaleniu krótka "przegazówka" i przełącza od razu na gaz - i na gazie lepiej mu chodzi niż na benzynie (na Pb skaczą obroty)
;)

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2004 08:57:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2003 11:25:33
Posty: 128
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja zapalam też cały czas na gazie , przytrzymam go na obrotach do 1500 przez 30 sek. i pózniej nie ma prawa już zgasnąć obroty mam jakieś 800 , no ale ja mam gażnik chociarz myślę że uciebie może byc problem z parownikiem , miałem taki sam problem jak opisujesz w Vw Jetta .Może trzeba juz wymienić membranki w parowniku .
pozd.

_________________
cygaro 1.8 DS + LPGas
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2004 09:44:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Witam.
A może wystarczy odrobinę podciągnąć obroty biegu jałowego na samym parowniku - wiadomo, chłodno na dworze i gaziora ciut mało może ci na wolnych podawać. Nic tylko doświadczalnie pogmerać. Napisz transbet do czego doszedłeś.
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2004 11:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
ludzie!!! jak to czytam to aż włos mi się jeży na głowie czy aż do tego stopnia jesteście oszczędni czy to z innych przyczyn żal jest wam 3,49 PLN`a na 1 litr benzolu 95 więcej???

przecież po to jest ta benzynka aby na niej odpalać i przynajmniej chwilkę poczekać (lub z 2 -3 kiloski na niej przejechać) aby i silnik odpowiednio się rozgrzał no i co chyba najważniejsze to żeby ani pompka paliwowa ani wtryski lub rozdzielacz wtrysku - a co u niektórych gaźnik - nie zastał się nie ani nie zapiekły się!!! żaden mechanior wam tego nie mówił??? - nawet gdzie montowano wam gaz??? no w to nie uwierzę...

chyba że to jest ta taka słynna "polaczkowa" oszczędność... to tylko pogratulować pomysłu!!! i nie dziwcie się że po jakimś czasie wasze auta nie trzymają obrotów na benzolu albo nie osiągają takich parametrów jezdnych co wcześniej - nie ma się co dziwić - uwierzcie mi - bo sam to kiedyś przechodziłem!!!
naprawde taka oszczędność nawet 20 PLN w sumie przez ten cały okres używania jest niczym w porównaniu z wymianą po takiej eksploatacji wszystkich wtrysków, pompy paliwowej lub rozdzielacza wtrysku czy gaźnika (jak u niektórych)...

ale cóż zrobicie jak uważacie... a ewentualne dodatkowe koszty wymiany lub mechaniora - poniesiecie prędzej czy później sami - to się przekonacie co zaoszczędziliście...

ps. co do gaśnięcia na zimnym to podkręć troszkę pokrętło gaziorka (za parownikiem) to powinno pomóc - a poza tym jeśli zamraża ci parownik to albo masz pękniętą membranę w środku lub masz poluzowane śrubki dookoła parownika...
poza tym jak u ciebie z płynem chłodniczym??? może tak być że masz za mało i ta membrana nie ma odpowiedniego oporu i stąd te problemy z nierówną pracą...

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2004 12:43:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2003 11:25:33
Posty: 128
Lokalizacja: Kwidzyn
''chyba że to jest ta taka słynna "polaczkowa" oszczędność... to tylko pogratulować pomysłu!!! i nie dziwcie się że po jakimś czasie wasze auta nie trzymają obrotów na benzolu albo nie osiągają takich parametrów jezdnych co wcześniej - nie ma się co dziwić - uwierzcie mi - bo sam to kiedyś przechodziłem!!! ''

Widocznie tak już musi byc , kazdy uczy się na własnych błędach .
pozd.

_________________
cygaro 1.8 DS + LPGas
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: