Dla zainteresowanych: ... cytacik....
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego.
Układy wtryskowe benzyty są często wyposażone w regulator prędkości obrotowej. Działanie takiego urządzenia polega na doprowadzeniu regulowanej ilości powietrza przez kanał bocznikujący przepustnice. Jeżeli układ regulacji biegu jałowego pobiera powietrze sprzed mieszalnika, to podczas pracy silnika zasilanego LPG na biegu jałowym, ilość podawaneo powietrza za przepustnicę będzie sie zmieniać bez zmiany prędkości przepływu powietrza przez mieszalnik, co wpływa na zmianę składu mieszanki LPG-powietrze i powoduje nierównomierność pracy silnika zasilanego LPG na biegu jałowym.
Wprzypadku wystąpienia tego typu regulacji, mieszalnik należy zamontować przed wlotem powietrza biegu jałowego. Przez kanał obejściowy przedpustnicy powinna przepływać mieszanka palna LPG-powietrze. Wprzypadku montażu mieszalnika bezpośrednio przed przepustnicą należy zastosować rozwiązanie, które umożliwia pobór mieszanki LPG-powietrze z obudowy miesalnika i doprowadzenie jej do składu regulacji prędkości biegu jałowego. Nie ma to wpływu na pracę udładu regulacji prędkości biegu jałowego przy zasilaniu silnika benzynowego.