.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 09:37:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2001 07:27:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2001 00:00:00
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa - Wola
Witam użytkowników AUDI. Mam do was pytanie. Jaką wartość ( KM i Nm )można osiągnąć po chip tuningu silnika 1.8 biturbo. Z informacji zawartych na różnych stronach z 1.8T ( nominalnie 180KM )z pojedyńczą turbiną realne jest osiągnięcie wartości około 220-230KM. Jaką wartośc możńa osiągnąć z silnika 1.8T o mocy 225KM. Pozdrawiam
AUDI RULEZ :)11

_________________
Renault Scenic RXi faza IV 2.0 16V IDE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2001 10:17:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2001 00:00:00
Posty: 2065
Lokalizacja: Warszawa
Aby odpowiedzieć na twój post, kilka spraw wymaga doprecyzowania.

1. Silnik 1.8T nie występuje w wersji Twin Turbo. TT jest bardzo wygodne w V6, gdzie znacznie prościej jest wstawic dwie mniejsze turbiny po dwóch stronach silnika, niż ciągnąć kolektory wydechowe wokół silnika. Szczerze mówiąć nie znam żadnego auta z 4 cylindrowym silnikiem TT. Nie, wróć, znam - Subaru Legacy GT-R, no ale to jest boxer więc się nie liczy.

2. WAG produkuje silniki 1.8T w 2 zasadniczych wersjach.
- ze sprężarką KKK K03 i jednym intercoolerem. Ten silnik występuje w 2 odmianach 150 i 180KM różniących sie oprogramowaniem
- ze sprężarką KKK K04 i dwoma intercoolerami (drugi, identyczny intercooler dodany jest po przeciwnej stronie, czyli z prawej strony zderzaka). Silnik ten występuje także w 2 wersjach - 225KM montowanej w Audi TT i 210KM montowanej w S3 - różniących sie znów tylko oprogramowaniem. Ostatnio Audi wsadziło chip z TT do S3 - stąd zmiana mocy w modelu 2001.

3.Ile da się z tego wycisnąć. Pytanie rzeka. W stanach są firmy które za relatywnie nieduże pieniądze (4000-6000USD) robią kity do normalnego użytkowania na 280-330KM. W skład takich zestawów wchodzi większe turbo, kolektory wydechowe, regulator ciśnienia paliwa, większe wtryskiwacze, chip, a często również większy intercooler, nowa pompa paliwa, inne świece. Zainteresowanych odsyłam na strony http://www.goapr.com, http://www.vwturbo.com lub http://www.pes-tuning.com.
Jeżeli chodzi o standardowe turbo K03, to uważa się, że przy zwiększenie doładowania do 1bara, wymianie całego układu wydechowego łącznie z katem i zmianie dolotu da się z niego wykrzesać ok 220KM. Zmiana na turbo K04 (które nota bene jest zewnętrznie identyczne i można je wstawić w miejsce K03 jak klocek Lego) daje potencjalną możliwość dojścia z mocą do 240KM. Więcej sie praktycznie nie da, bo raz że kończy sie turbo, a dwa że standardowe wtryskiwacze nie są już w stanie przepompować wiekszej ilości wachy.

_________________
Pzdr,
MOKRY
2001 Audi A4 B6 1.8T N0 NAME
Obrazek

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Mokry dnia 2001-12-20 15:53 ]</font>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2001 11:49:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2001 00:00:00
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa - Wola
Kurcze ale mnie oświeciłeś. Dzięki serdeczne za odpowiedż. Pozdrawiam

_________________
Renault Scenic RXi faza IV 2.0 16V IDE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2001 14:56:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2001 00:00:00
Posty: 4321
Lokalizacja: Wroclaw
w 2 numerze audi 1,8 turbo scene jest audica(pomaranczowa) z ktorej abt wyciagnelo 420 km i jest to wersja cywilna czyt .jezdzaca normalnie po drogach :)2

_________________
A4 1,8 T , Audi S2 2,2 T


Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2001 15:54:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2001 00:00:00
Posty: 2065
Lokalizacja: Warszawa
No teraz to sie dopiero napociłem. Zapraszam 2 posty wyżej.

_________________
2002 Audi A4 B6 1.8T VTG - 197KM thanks to Chiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2001 16:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2001 00:00:00
Posty: 4321
Lokalizacja: Wroclaw
a czy ktos orientuje ile trzeba zaplacic za turbo sprezarke KKK K04 ...oczywiscie nie w servisie bo tam kosztuje pewnie chore pieniadze!!

_________________
A4 1,8 T , Audi S2 2,2 T


Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2001 11:36:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2001 00:00:00
Posty: 1287
Lokalizacja: Wrocław
Śpieszę z info.

MTM, czyli doświadczona firma proponuje z silnika 1.8T 210/225KM (2 intercoolery) 250KM po chipie + 15KM po układzie wydechowym = 265KM. Poziom wyższy = 326KM, niestety turbinka wymaga wymiany, koszt S3/TT z 210/225KM na 326KM = 30.000DM. Szukam sponsorów... :D

420KM oczywście da się wycisnać nawet z 1.8T 150KM, tylko 50.000km góra i wymiana silnika+turbiny, itp. Wszystko jest możliwe, tylko pytanie czy opłacalne.

Niemcy robią chipa do 150KM na 180KM, a do 180KM na 185. Z wydechem będzie ok. 195/200KM. Większe wartości nie są zalecane z w/w powodów.

_________________
Obrazek
http://www.audisport.prv.pl - nowa wersja już ruszyła - częste update-y
http://www.behemot.pl - jest już forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2001 14:20:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2001 01:00:00
Posty: 100
Lokalizacja: Krakow
czesc takie pytanko czy silnik 1.8 T to blok taki sam jak w starych 1.8 bo srednica i skok tloka sa takie same czy zepne to ze skrzynia stara acha no i tak mowiecie wymiana turbiny i krecenie ile sie da a co z ukladem korbowym wytrzyma poznij taka jazde? ooo i jeszcze jedno ile kucy przeniesie mi skrzynia w audi 80 z silnika 1.9 benzzyna 113 koni bylo fabryczne wytrzyma silnik ten 1.8 T pewnie trochy podkrecony ? dzieki :)14

_________________
Jesli coś jeździ szybko to napewno może jeździc jeszcze szybciej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2001 17:38:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2001 00:00:00
Posty: 4321
Lokalizacja: Wroclaw
z tego co ja sie orientuje to blok w 1,8 t a w zwyklaj 1,8( z modelu 80) sa napewno inne a z modelu a4 sa takie same ... co do skrzyni to raczej napewno szybko sie wysypie bo sa zupelnie inne przelozenia..( kumpel mial silniczek 1,8 w 80 wpakowal tam 2,0 16v i skrzynia mu wytrzymala miesiac!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: