.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.kwi.2025 00:46:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pompa oleju w 200 turbo i chyba nie tylko...
PostNapisane: 03.kwi.2004 10:51:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Szukam informacji na temat dzialania pompy oleju w audii 200 turbo mc.
W szczegolnosci co sie dzieje gdy samochod na rozgrzanym silniku pracuje na wolnych obrotach. Czy pompa ma jakis zawor w srodku, ktory reguluje cisnienie zeby nie spadalo za bardzo, ew nie przekroczylo jakiejs wartosci?

Dlaczego pytam, bo w kolegi A200 jest jakis problem z olejem, tzn jak jedzie i obroty sa powiedzmy co najmniej 2000 to cisnienie oleju (na wskaznikach, bylo tez mierzone i w rzeczywistosci jest o 0,5 bara wyzsze) jest ok 3-4 bary, czyli w miare sympatycznie, natomiast jak wrzuci na luz to wskazowka spada do 1 bara i w koncu kladzie sie na 0 . Pomimo takiego stanu silnik pracuje ok, nic tam nie rzęcholi, nie klekocze, smiga elegancko...

Wydaje mi sie ze cos z ta pompka jest nie tak, jakas regulacja cisnienia itp...

Z gory dzieki za rady!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2004 11:47:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
po prostu ma zużyty silnik, na luzie powinno być około 1.5 bara ciśnienia, szczególnie w turbo, bo inaczej turbina nie jest smarowana.
Wymiana pompy pomoże ale nie na długo i tylko odwlecze to co nieuniknione.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2004 12:24:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Leo , nie do konca silnik .... tez sie z tym spotkalme ... poprostu pompa olejowa zaczyna siadac i pompuje craz mniejsze cisnienie przez co silnik jest niedosmarowany i powoli sie zaciera ... jednym slowem , wymien pompe i bedzie po klopocie ... ale nie szukaj uzywek ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2004 16:37:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
No wlasnie jak jest z tym cisnieniem oleju??
Jak zapalam zimny silnik to wsakzowka do maksa idzie czyli ponad 5, na wolnych obrotach.
Z kolei jak sie rozgrzeje to mam (dokladnie nie pamietam) ponad 1 do 1,5-1,6, no a na 2000obr/min ponad 2

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: cisnienie
PostNapisane: 03.kwi.2004 18:23:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
wiadomo jak olej zimny to i gestszy to pompa potrafi cisnienie wytworzyc duze wlansnie z powodu tej gestosci a jak sie rozgrzeje to kurde rzadziocha jest i cisnienie spada . a jezeli chodzi o cisnienie w a 200 no to kurde jak najszybciej wymieniac pompe bo nie sadze aby silnik byl tak dojechany zeby pompa nie dala rady .szkoda silnika zameczac nie ma cisnienia nie ma smarowania odpowiedniego . i to zalezy od tego czy olej jest stary czy nowy bo jak stary to jeszcze gorzej z cisnieniem . a wiem to ze swojego malego jak narazie bo malego doswiadczenia ze po zmianie oleju cienienie w gore idzie czy chce czy nie ;] . a jezeli chodzi o regulacje cisnienia to jest takowa hmm tyle wiem ale to nie zbyt niskim tylko przy zbyt wysokim cisnieniu sa zaworki ktore powoduja jego spadek . jak ie myle to poprawiac ;] odrazu . Powodzenia zycze w naprawie autka

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2004 22:58:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zaworek nadcisneiniowy jest , owszem ... w pompie ... ale przy sprawnej pompie cisnienie nie powinno spadac ponizej 5 bar ... zawor otwiera sie dopieor przy cisnieniu 6,5 bar ... poza tym ten zawor bardziej jest odpoiwiedzialny za splywanie oleju z glowicy niz za cisnienie podczs pracy jezeli jest walniety

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2004 10:16:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Poszukamy w takim razie pompy. Jest mozliwosc kupna jakiejś poddziełki, jak sie cenią takowe? Szczerze mowiąc nie sądze, zeby znajomy zainwestowal w kupno nowej, oryginalnej, bo zapewne cena jest kosmiczna :/
Szkoda, bo fajny wozek, przyjemnie sie smiga :peace: nawet gazu nie ma wstawionego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2004 16:10:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zycze powodzenia ... koszt nowej to okolo 1200 pln

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: