Baczan napisał(a):
Ja moze z innej beczki ma zamiar teraz w wakacje "zaszalec" z A 4 i pobawic sie w wydech, chipa,colektor wlotowy i wylotowy oraz turbinke i ztad kilka pytan:
1czy kolektor wylotowy i wlotowy z jakiejs S4 zapasuje do A4 1.8 quattro?
2Czy po zamontowaniu kolektora wydechowego i pociagniecu pozadniejszych rorek oraz calego wydechu niezakluci to pracy silnika?
3.Czy po matnieciu kolektora wlotowego poza chip tuningiem<ewentualnie montazem innego turba> Cos jeszcze bede mosial wymienic?
4Ile to mnie wyniesie
tzn.
Kolektory
turbinaka
i chip tuning w mtm-ie?
5chyba najwazniejsze
ile bede mial konikow???
1. Kolektory z silnika S4 nie pasują z jednego zasadniczego powodu - jest to silnik V6 a nie rzędowa 4
2. Nie ma potrzeby wymiany kolektora wydechowego i nikt tego nie robi. Osobiście znam tylko jedną firmę która takie cuda wykonuje, ale jest to cakowicie nieopłacalne - 5-10KM (kolektor w 1.8T jest super krótki - ok 10cm) i koszt rzędu 900USD. Przynajmniej jeżeli chodzi o standardowe turbo. Jeżeli byś chciał montować jakieś większe turbo, np kkk K16, GT-28 czy T3/T4, to wtedy kolektor będzie niezbędny aby to wszystko razem poskręcać.
Jeżeli chodzi o układ wydechowy to nie ma najmniejszego problemu, pamiętaj tylko aby nie wsadzać rury zamiast katalizatora bo ci silnik zgłupieje. Zalecana średnica to 2,5 do 3 cali. Polecał bym ci wyroby MTM, Milltek, Scorpion, APR.
3. Tuning 1.8T wyglądać powinien tak:
Etap I - chip - 190KM
Etap II - chip + wydech od kata do końca - 210KM
Etap III - chip + wydech + 5-barowy regulator ciśnienia paliwa + turbo ko4 - 240KM
Jeżeli chodzi o ceny elementów do opcji 3 to możesz sobie kupić od razu cały kit w firmie AWE
http://www.awe-tuning.com/ - w jego skład wchodzi chip, turbo i regulator ciśnienia paliwa. Wyjdzie to znacznie taniej bo koszt takiego kitu to 1700USD czyli ok 7000zł.