Czesc.
Jest to "przedruk" z forum technicznego, doradzono mi zapytac u Was.
Nurtuje mnie pewne zagadnienie dotyczace mojej Octavii 1.8T. Mam w niej chipa o maksymalnym cisnieniu doladowania 0.95 bar. Jednak w warunkach drogowych przy pelnym "gazie" wskaznik cisnienia pokazuje wartosci z zakresu 0.75 - 1.05 bar. Zauwazylem przy tym pewna prawidlowosc. Jesli rozpedzam sie powiedzmy na 2 biegu od 1500 do 6500 rpm cisnienie zazwyczaj w zadnym momencie nie przekracza 0.85- 0.9 bar. Do tego w zakresie 3000 - 4000 rpm zmniejsza sie o jakies 0.1 bar, po czym znowu wzrasta. Natomiast jesli rozpedzam sie "przez biegi" do maksymalnych obrotow wartosci cisnienia sa wyzsze, do tego rosna wraz ze wzrostem predkosci, zazwyczaj jest to: 1-ka maks 0.9-0.95, 2-ka 0.95 -1, trojka 1.05-1.1 bar. Moze ktos ma jakis pomysl, co moze byc tego przyczyna, i czy takie zachowanie auta jest normalne?
I jeszcze jedno pytanie. Czy temperatura zasysanego powietrza powinna wplywac na cisnienie doladowania, czy tez cisnienie powinno byc takie samo a zmianie powinna ulegac masa powietrza?
Pozdrawiam
Alek
_________________ atur
Octavia
|