.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 13:28:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2002 15:09:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Plan na 300 KM S2:

- Chiptuning

Plan na 400 KM S2

- Turbo większe
- intercooler większy
- korekta komputera + chiptuning
- wzmacniana głowica
- paliwo 98 lub lepsze :-)
- a co jeszcze to pan Koraszewski powie, bo dał mi taką propozycję :zakrecony: :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2002 16:29:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2001 00:00:00
Posty: 4321
Lokalizacja: Wroclaw
to dlaczego ja po zmianie turbiny,intercoolera,chipa mam w briefie wpisane tylko 290 km??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2002 19:58:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2002 22:12:00
Posty: 77
Volki, jezeli tuningujesz chipa to bardzo czesto chip chipowi nie rowny. Przy bardziej zaawansowanych zmianach roznice moga byc ogromne. To zalezy od programu jaki jest wgrywany do chipa. Czesto wartosc dodana tunera polega na tym ze ma on wlasne charakterystyki chipow i je stosuje. Aby takie wlasne charakterystyki sobie wypracowac tzeba miec lata doswiadczen ogromna wiedze i mozliwosc testowania programow itd itd. Pamietaj ze nie mowimy tu o chipach do TDI po 1500-2500 zlociszy. Mowimy o programowaniu za ciezkie tysiace euro (wystarczy loknac ile kosztuje tunning RS2 na 428PS w MTM. To oczywiscie bardzo droga firma ale gdybys chcial tam zamienic RS2 z 315PS na 428 to tzebaby wybulic ok 24,000 Euro!!!! :0 :0 :0 W to oczywiscie wchodzi wymiana ukladow dolotowych i wylotowych.

Tak tez co tuner to chip. Prawdziwe byki to maja swoje sofware i sami sobie programuja chipy. Jednak jezeli ktos nie wie co robi to troche jak zabawa z C4. czytalem na jednej liscie dyskusyjenj w US ze koles zaczal sobie przeprogramowywac komputer w Toyota Supra i pewnego pieknego dnia silniczek sie rozsypal.

Moja eresa byla przerobiona jeszcze fabrycznie wlasnie przez MTM na prawie 400PS. teraz jezdze na innym koputerze (taki troche o lepszej charakterystyce na zime warunki sliskie)

Sa kolesie w chyba szwecji robia eresy na 500-600PS. Jednak bez portowania i(rozwiercanai)silnika sie nie obchodzi. Generalnie ten silnik co ma eresa jest spoko do 550-550PS. Cokolwiek ponad plus wysokie cisnienie doladowania (drugie jednoznaczne z pierwszym) to moze miec fatalne skutki dla auta.

Wycisniecie z eresy ok 500PS to juz powazne zmiany. Ukaldy dolotowe, wylotowe, katalizatory na smietnik,, inne wtyskiwacze, walek, glowica, turbina (tu jest duze pole do popisu) itd itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2002 20:23:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Volki: bo twoja była robiona, żeby więcej przejechać kilometrów dlatego masz inną turbinę. Mniejsze obciążenie turbo=dłuższa żywotność.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2002 23:29:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2000 00:00:00
Posty: 1843
Lokalizacja: Warszawa
1. Czy ktos z Was wie jak jest z zywotnoscia silnika po przerobkach na 400 KM ?

2. Jaki bylby koszt tych przerobek co napisales LeoPepsi ?

- Turbo większe
- intercooler większy
- korekta komputera + chiptuning
- wzmacniana głowica

Rozumiem, ze rozmawiamy o przerobce z seryjnego S2 230 KM. Patrzylem na mobile.de i tam mozna kupic S2 91r. od 3 tys Euro czyli ok 10 tys zl.

3. A czy skoro sie bedzie robic silnik to mozna by nawet kupic taniej np. z zajezdzonym silnikiem ? Czy to ma sens ?

_________________
M@verick - Megane Coupe & Laguna II
"Take your passion and make it happen"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2002 23:36:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2002 00:00:00
Posty: 608
Lokalizacja: Poznań
Co do kupna to mozna jeszcze taniej, tylko kwestia akcyzy to masakra.
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?id=11618778&sc=&make=9&pricefrom=500&euroto=1500&zip=&isPopup=1
Pozdrowko MJ[/url]

_________________
MARCIN MJ
AUDI KLUB
AUDI COUPE 2,3 20V
SUZUKI BANDIT 600


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2002 23:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Dobre 8-) LeoPepsi :zakrecony: ehhh....

91 rocznik to 220 KM starszy model.
Oczywiście jak chcesz sprowadzić, to powodzenia :-) ale dobrą eskę trzeba liczyć od 5000 euro (230KM) .

Wiesz, co do cen to ja niezabardzo :-) Ale jak mówiłem, jadę do Koraszewskiego we wtorek, rzucę mu temat to się dowiem. Ale jeżeli mówimy o nowych częściach to :
turbo: od 5000 zł.
intercooler dobry: od 2000 zł.
chipowanie i program: no tutaj to MTM albo ta niemiecka firma na A... zapomniałem :zakrecony:
głowica: no tu jest największy problem bo zupełnie się nie orientuję :P

przyszło mi do głowy, że przecież wszystkie śmieszne BOVy wastegate'y i inne pierdoły trzeba nowe dać, a przecież to tanio nie kosztuje. No i nie obejdzie się bez dobrego AFR albo chociaż EGT. Zastanawia mnie, czy czasem nie trzeba by dać wzmacnianego korbowodu i innych łożysk, ale jak mówiłem , Koraszewski powinien mi na te wszystkie pytania odpowiedzieć.

Pozdrawiam.
LeoLepsi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2002 22:27:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Panowie zauważyłem dyskusję o zegarach- ja ostatnio zakupiłem dwa Boost i oil pressure firmy Autometer. Są bardzo ładne, dokładne i naprawde znacznie tańsze od defi i blitza. Pozatem z tego co się orientuję większość aut ,,do sportu" w US na tym właśnie chodzi- może dlatego że są oficjalnie zaaprobowane przez ich jakąś tam federację sportów motorowych... i jeszcze jedno- kupicie je u nas w Wawie adres mogę podać jak tylko chcecie. Modeli od liku- ja inwestuje jescze w air/fuel - to potrzebne przy przeróbkach kompa.
Co do opon mam continentale conti sport 2 245/40/17- są naprawde OK- dobrze zbierają wodę i super trzymanie w zakrętach.

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2002 22:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
A może mają jakąś WWW? Jak się z nimi skontaktować i przejrzeć ofertę? Wiesz, z Pozka do Wawy niecodziennie się jeździ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2002 16:52:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2001 00:00:00
Posty: 4321
Lokalizacja: Wroclaw
koniecznie daj namiar i ile zaplaciles za te zegarki i czy sa kompletne znaczy z czujnikami!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2002 19:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2001 00:00:00
Posty: 2065
Lokalizacja: Warszawa
Bullitt napisał(a):
ja inwestuje jescze w air/fuel


Strata kasy. Lepiej kup EGT.

_________________
2002 Audi A4 B6 1.8T VTG - 197KM thanks to Chiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2002 22:33:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Jak chcecie dysponuje zdjeciem zegara Boost- tyle że niewiem jak je zamieścic na tym forum :-x ?????????!!!!!!!!!!!!- Adres faceta który mnie to załatwił to- Firma DORIMEX- tel 228452924 kontaktujcie sie z p. Tomkiem (duża wiedza na temat tuningu samochodów do sportu szczególnie amerykanów) powiedzcie że od srebrnego Audi A4 AZK i bedziecie mieli Discount! Cena około 100$ za sztukę wraz z kitem montażowym. Zaznaczam że są wersje z czujnikami elektronicvznymi jak i ,,normale" np bost na wężyk itp. W każdym razie są naprawdę Ok w czwartek je montuje do gablota i napisze jak wrazenia, dokładnosc itp. Nawiasem zastanawiam sie nad shift lightem- to dość pomocny gadżet jeśli chodzi o nasze ŚWIĘTE 400 metrów. :D
Cytuj:
Strata kasy. Lepiej kup EGT
- co to jest EGT? I jeszcze jedno czy ktos z was ma jakiekolwiek doświadczenie lub wiedzę ze sprzętem apexi lub podobnym? Jak to qrde działa i co daje? :D

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2002 22:44:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2001 00:00:00
Posty: 2065
Lokalizacja: Warszawa
Bullitt napisał(a):
co to jest EGT? I jeszcze jedno czy ktos z was ma jakiekolwiek doświadczenie lub wiedzę ze sprzętem apexi lub podobnym? Jak to qrde działa i co daje? :D


EGT - miernik temperatury gazó wylotowych. APEXi AFC ma TT - wyślij mu PMa to wyjaśni co i jak.

PS: Do naszych samochodów zamontować APEXi jest bardzo trudno - szczególnie AVC-R.

_________________
2002 Audi A4 B6 1.8T VTG - 197KM thanks to Chiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2002 11:42:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2002 22:12:00
Posty: 77
Autometer, ma ogromny wybor, jednak mi bardziej podobal sie wskazniczek Defi i daje mi mozliwosc zapisania 40sec. pracy turbiny. Pewnie w Autometer tez to jest mozliwe, jednak jak dodasz te opcje to nie jestem juz taki pewny czy bedzie taniej. generalnie Autometer jest bardzo renomowana firma i popularna wsrod samochodow do 'sportu'.

Nie widze sesu wskaznika mieszanki i EGT w samochodzie ulicznym, no chybaze robisz jakiegos potwora!!! :0 :0 :0 Nawet Boost ma sens jezeli masz 30-80% mocy wiecej niz fabrycznie (in np wymieniales turbine na wieksza)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2002 13:39:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Przemek! moje auto ma teraz 240 km zamiast 150 więc 60% wiecej. zamierzam uzyskać 100 - 130% więcej już niedługo :grin: .
Zgoda mam inna turbinę kkk - k-16 i dlatego grzebiąc przy chipie ( narazie boost 1,85 bar absolut/ 0,85 bar w kolektorze) oraz zwiększając ładowanie do 2,4 bar abs. /1,4 bar w kol. muszę mieć pewnosć co do składu mieszanki w pełnym zakresie obrotów. Wskaźnik air /fuel chyba to załatwia czy nie? :D
Niewiem natomiast co do tego ma temperatura spalin- Czyli to wasze EGT tak? Przypuszczam że od składu mieszanki zależy temperatura spalin- Jaka więc powinna być temperatura u mnie i gdzie ją mierzyć? przed turbo za nim?
Co do modyfikacji to jutro będę rozmawiał z p. Koraszewskim- pokażę mu GABLOTA i zobaczymy co on mi powie... :oko:
Z rozmowy wynika że jest raczej orędownikiem dłubania głowicy niż zwiększania ładowania i mapowania chipa.
Spotkałem się z opinią że dlubanie głowicy zaczynać dopiero od 400 koni w górę (czy coś takiego..)
Co wy na to - potwierdzacie? Dlaczego :D ?

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2002 13:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Acha jescze jedno - niewiem czy p. Koraszewski przeprogramowuje chipy- jeśli tak to chyba napewno dobrze bo przeciez sam się na AUDI ściga... :D
Wogóle to mam z tym wielki problem merytoryczny- jak ustawić chipa do większej ilości ładowanego powietrza po zmianie turbiny... przecież proporcje muszą być zachowane i mieszanka odpowiednia - jak to naprawdę sprawdzić bez hamowni na quattro? (bo ja mam quattro). Dodatkowy problem to w moim przypadku jeszcze qrwa ten rozwiecony do 2 litrów motor- HELP kto mi podniesie doładowanie i przemapuje chipa aby grało jak trza? HEEEELP :bardzozly: :-x :-x :bardzozly:

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2002 13:55:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2002 22:12:00
Posty: 77
bottom line is gadaj z Koraszewskim, nawet bym nie probowal polemizowac. Pamietaj ze on jest ostrym przeciwnikiem zakladania bajerow dla bajerow (no i chyba dobrze), oczywiscie jak sie uprzesz to ci wsadzi nawet tuningowa lisia kitke na antene ale swoje sobie pomysli. :-D Z tego co sie orientuje to EGT montuje sie na kolektorze zbiorczym (exhoust mainfold) i trzeba sie do niego przewiercic z zewnatrz i wsadzic czujnik i wszystko to uszczelnic (ja bym chyba sie nie pisal na to)
Koniecznie napisz co ci Koras powiedzial


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2002 14:03:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Ja też tak qrna myślę - jak już coś robić to u jednego i wierzyć w niego do końca......... :lol: A pieprzenie sie w 15 rozwiązań u 30 fachowców to tylko strata mamony, czasu i kolejne wrzody na kichach.... :bardzozly:

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2002 14:11:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2002 22:12:00
Posty: 77
no prosze rozwiercony silniczek, a kto ci to robil. Te cisnienia doladowania tez mi sie troche wysokie wydaja ale moze sie na tyle nie znam (pewnie tak jest). Koras przeprogramowuje sam chipy ale tez korzysta z Audi Motor Sport przy powazniejszych srawach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2002 14:15:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2002 16:22:55
Posty: 2059
Lokalizacja: co skąd? skąd co?
czytaj:
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=5529

_________________
bye bye - Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: