.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 04:25:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.3 20V Quattro coupe-OK?
PostNapisane: 12.wrz.2002 20:38:19 
ello:)
chciałbym poznać wady/zalety silnika 2.3 20V. Przejrzałem trochę postów i wszędzie mówi się, że fajny motor, ale niewiadomo co z serwisem.... tak więc jak to naprawdę wygląda? :D Czy ktoś ma taki motor w swoim aucie i mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami :) Jak sprawne jest coupe B3 z tym motorem, 4x4 oczywiście? Druga sprawa: znalazłem takie auto i chciałem wiedzieć co mam sprawdzić jeżeli chodzi o napędy. Jest szansa, że znajdę auto z cicho chodzącą skrzynią? nie wytłuczonym tylnim zawieszeniem?\jakie są najczęstsze usterki w Quattro coupe '89/90 :) podpowiedzcie pls

pozdroowki piotr


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2002 20:45:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
co do samego silnika wolalbym sie nie wypowiadac bo sa na tym forum posiadacze , natomiast co do napedu to mam coupe 2.3 10V z quattro i to co moge powiedziec to to ze jezeli jest olej w skrzyni i tylnim moscie to jest to mechanizm prakycznie nie do zajezdzenia ... na pewno to co mozesz spotkac to wywalone poduszki od skrzyni i tylniego mostu , dzieje sie tak w efekcie ostrego ruszania ( strzal ze sprzegla - metoda na dobry start w quattro) poza tym no coz ... bajka , bajka i jeszcze raz bajka ... jak samochod jest prosty to brac i sie nie zastanawiac ... quattro to najwytrzymalsze skrzynie biegow i mosty ... same nie padna ... jedynie jak sie o olej nie dba albo go nie ma ...aha , bylbym zapomnial ... czsami pada podpora walu i krzyzak .... regeneracja walu jakies 500 pln ... nie sugeruj sie w tym przypadku cenami w ASO bo nowy wal to koszt 5000 pln a regenerowany 3000 pln ... bo inne czesci walu nie wystepuja osobno w ASO ... ... sprzegla troche szybciej sie zuzywaja w quattro ( podobno ;) )

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2002 08:34:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2001 00:00:00
Posty: 430
Lokalizacja: wawa
cossi, czy to jest przypadkiem to auto z tradera (blekit met.)? czy moze juz je widziales w jakim jest stanie i gdzie stoi?

_________________
B4 2.6Q avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2002 10:21:18 
tak to jest ten niebieski z tradera:) niestety jeszcze go nie ogladalem bo auto stoi w Nowym Sączu, ale soon:)))) wygląda na oryginał i to mi się w nim podoba. Znacie jakiś fanatyków quattro w w-wie, ktorzy mają jakiś warsztat?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2002 11:06:56 
...facet zapewniał jak to zwykle bywa, że autko jest tip top. minusem jest totalny brak wyposażenia: poza servo, abs i elektr.lusterkami nie ma nic.

dzięks Hansik za odpowiedz na temat awaryjności napędów. weź mi jeszcze powiedz czy pomimo 50/50 oraz torsena, który raz daje, a raz zabiera :oko: można trochę poszaleć na mazurskich szutrach :D . slighty i lekka, przyjemna dominacja tyłu w zakręcie są do osiągnięcia? pytam się bo aktualnie uzywam 4x4 ale 66% tył i tutaj to jest standard :-D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2002 04:04:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
cossi , ooo .... niesamowicie malo wiesz o quattro ... a TORSEN to uklad ktory w sposob plynny rozdysponowywuje moc na os bardziej obciazona ... jest to uklad wylacznie mechaniczny bez udzialu jakich kolwiek sprzegiel i dlatego cala moc jest zawsze przekazana na ktoras z osi ... ale to jest zalezne od chwilowego obciazenia osi ... moc jest plynnie rozdysponowywana w zakresie od 25% do 75% , w starszych autach ( do 1985 roku ) owa regulacja byla skokowa ale wynikala z tego ze uklad typu TORSEN zostal wlasnie w 1985 roku opracowany i uzyty po raz pierwszy w samochodzie Audi Sport quattro ...innymi slowy , nie ma lepszego napedu na 4 kola niz quattro w Audi .

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2002 10:29:49 
zgadza się... mało wiem o torsenie, bo od 5 lat trenuje fordowskie 4x4 oparte na sprzęgle wiskotycznym, łańcuchu itp. bajerach :oko: Zasada działania jest ta sama.
oczywiście nieraz widziałem Quattro w akcji, ale nigdy nie udało mi się tym przejechać. Poza tym były to głównie starsze modele audi 80 z motorkami 2.2 i poprostu chciałem wiedzieć, czy nie jest to tak, że wcześniejszymi typami można było trochę poszaleć, a późniejszymi już nie. Potrzebuję auta do "sportu", nie na wyjazdy z rodzinką :-D

pozdroowki piotr


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2002 11:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
no to TORSEN nadaje sie do tego najlepiej ... sam fakt ze Audi od 1980 roku kiedy to przedstawiono opinii publicznej projekt quattro krolowal na trasach rajdow i do momentu kiedy to wycofal sie z rajdow w 1987 roku nie bylo samochodu ktory bylby w stanie dorownac osiagom quattro ... malo tego , kiedy wprowadzono system TORSEN samochody te zyskaly o wiele cichsza , wytrzymalsza i lepiej wykorzystana jednostke przeniesienia napedu na wszystkie 4 kola i jak dotad jest ona montowana we wszystkich modelach Audi ze wzdluznie umieszczonym silnikiem ... jednym slowem , Audi jest stworzone do sportu ... a najwytrzymalszy uklad przeniesienia napedu to wlasnie quattro ... nawet ponad 1000 KM po modyfikacjach

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2002 21:00:28 
OK:) to wiem przynajmniej, że dokonuje właściwego wyboru

pozdroowki cossi


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2002 21:04:18 
no to jeszcze troche pomecze pytaniami:) a jak motor S2 2.2 T 20V? jakie są wady techniczne ? poza stacja benzynowa;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2002 07:19:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
motorek wedlug mnie nie ma wad ... najlepiej powiedza ci o tym ci ktorzy maja takie motorki u siebie w autkach .... przede wszystkim wielki potencjal i wytrzymaly .... moce osiagane na nim to mocno powyzej 300 KM a wytrzymalosc przy nominalnych mocach niekiedy grubo powyzej 500 tys km

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2002 12:10:09 
rewelacja :-D więcej pytań nie mam :oko: tylko jeszcze sprawdzę serwisy, oczywiście nie ASO

pozdroowki cossi


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2002 21:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2002 12:45:34
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa grohoof
no nie tylko w S2 ten cudowny silniczek wsadzali :-P ale tam prezentuje sie chyba lepiej niz u mnie. sam motorek jest faktycznie cudowny. u mnie po przejechanych 270kkm nie widać praktycznie śladów zużycia na silniku!! fakt jest troche drogi w eksploatacji (i nie chodzi tu wcale o benzynę), ale jak dla mnie najlepszy silnik jaki kiedykolwiek wyrodukowało audi. a co do serwisu to w Warszawie żaden problem. 8)

_________________
200TQ.....jedna rzecz dla której warto żyć!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2002 22:13:27 
a mógłbyś mi podać namiary (tel.) do jakiegoś serwisu w w-wie? oczywiście oprócz ASO;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: