.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 04:03:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: V6 czy TDI
PostNapisane: 19.maja.2004 16:06:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Ostatio mnie zycie uświadomiło, że mam mały kufer i zacząłem myśleć czy by sobie z Niemiec Avanta nie przywieźć no i mam pytanie do bardziej doświadczonych ode mnie, na jaki silnik się nastawiać tzn. 2.8 V6(póżniej sobie wtrysk LPG założę,mniej więcej wiem jak będzie bo już to mam tylko trochę wolniej) czy szukać TDI. Szczególnie chodzi mi o wrażenia z jazdy(w porównaniu z V6), koszty utrzymania(naprawy, przeglądy) wytrzymałość i zużycie paliwa.
Z góry dzięki za opinie.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 16:14:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kup sobie 2.5 V6 TDi - 170PS ..... masz V6 a 2.8 wacha tylko smrodek z opalu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 16:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Sorki za nieprecyzyjność, myślałem o C4 czyli w grę by wchodziło 115 albo 140 KM. C5 to raczej odmienny poziom cenowy, poza tym zawiecha z tego co wiem kosztowna jak na nasze hajłeje.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 17:02:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Trzeba miec cos z glowa nie tak zeby do 2.5 TDI V6 lac opał
rozumiem do jakiegos starego klektoa.....

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 18:41:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
ee tam kumpel leje opalowe do Sprintera i chodzi identycznie, a zrobil juz 300kkm :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 19:08:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
2.5 TDI quattro a jezeli nie to w drodze kompromisu 2.8 quattro ... tylko ze butla w kolo bo inaczej to mija sie z celem Avant a w 2.5 TDI bedziesz mial 80 lityrow ropy w baku wiec dystans do 1000 km :) i powiemszczerze ... obawaile m sie dizli ze wzgledu na halas .... a tu ZONK !! .... w 2.5 TDI w C4 jest tak samo cicho jak w 2.8 .... no moze w 2.8 nie slychac na wolnych obrotach ciechutkiego pomruku a na wysokich w 2.8 nie slychac swistu turbo :) .... takze polecam 2.5 TDI ... na rowni z 2.8 ... oba silniki sa podobne w kwestii kosztow utrtzymania

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 20:41:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
necro napisał(a):
Trzeba miec cos z glowa nie tak zeby do 2.5 TDI V6 lac opał
rozumiem do jakiegos starego klektoa.....


Ojciec do V6 lal opal az mnie to w oczy bolalo .... i co? i 200kkm jak nic przejechal ... a jedyne co mu non stop padalo to turbo (150ps) ... i jezdzil by sobie tak do dzisiaj, gdyby sie zlodziejom ta idea nie spodobala ... ja pier*** co za kraj ..........

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 21:48:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
diesel ma zasieg konkretny i nie masz niczego dokladanego - czyli wyzszy komfort uzytkowania. Ja bym wybral dizla - hmmm, chyba wlasciwie juz to zrobilem .... :diabel:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 07:39:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
2.5 TDI quattro a jezeli nie to w drodze kompromisu 2.8 quattro ... tylko ze butla w kolo bo inaczej to mija sie z celem Avant a w 2.5 TDI bedziesz mial 80 lityrow ropy w baku wiec dystans do 1000 km :) i powiemszczerze ... obawaile m sie dizli ze wzgledu na halas .... a tu ZONK !! .... w 2.5 TDI w C4 jest tak samo cicho jak w 2.8 .... no moze w 2.8 nie slychac na wolnych obrotach ciechutkiego pomruku a na wysokich w 2.8 nie slychac swistu turbo :) .... takze polecam 2.5 TDI ... na rowni z 2.8 ... oba silniki sa podobne w kwestii kosztow utrtzymania


Nic dodać ... :peace:
Diesla Panie po 100-kroć, brać 2,5 TDI. Powtórze się że albo jeździć benzyniakiem na PB albo wcale. LPG obniża jakość doznań podobnie jak condom ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 10:27:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Witam. A mógłby ajkiś właściciel TDi w C4 wypowiedziec sie jak sie kształtuje spalanie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 13:41:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
w manulau da sie spalic 7, a w automacie nie da sie spalic wiecej niz 10 - wiec to co jest pomiedzy zalezy w zasadzie tylko od BUTA :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 14:05:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
Hmmm powiem tak jak na trasie ojciec zszedł do 7 (trasa nad morze) to był rekord... na manualu po miescie nie schodzi poniżej 10(ale to ten egzemplaż i ta noga)...noga Atamana jest jeszcze cięższa...ale mu niunia mniej pal i:( to nie fair...


Ale tak naprawde to one mniej palą ...podobno da się zejść do 5 na trasie..(manualem)... zeby bnie bylo ze zniechecam... ale ja wolalbym 2,8... mielismy juz 2... i jakos tak przyjemniej mi sie jezdzilo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 14:13:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Sharqi napisał(a):
...........ale ja wolalbym 2,8... mielismy juz 2... i jakos tak przyjemniej mi sie jezdzilo


szarqi, a można bardziej szczegoołowo? co takiego cię urzekło w tamtym motorze, że go milej wspominasz, niż "gruźlika"?

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 14:32:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
Chodzioto ze w benzynce nie przejmuje sie takim badziewiem jak wtryski... o zla benzyne jest troszk trudniejj niz o zla rope, zreszta zawsze mozna gaz zalozyc<choc obie 2,8 byly bez gazu> Jak w 2,8 deptalem....to deptalem do konca i o nic sie nie balem... a teraz musze uwazac na tego za mna zeby sie nie udusil... no i jednak 2,8 dozo lepiej chodzi... nie trzeba go tak deptac jak diesla.... TDi nie schodze praktycznie poniżej 2000 obr. gdzie zaczyna mu sie maxymalny moment obrotowy <1950 dokladnie chyba> 5 bieg zapinam jak mam 110 a 6ty nie wczesniej jak 130-140... a diesel jak wiadomo oprocz tego jest glosniejszy...wyrzsze stosowane obroty jeszcze pogłębiają to wrażenie... poza tym ciężko o diesla na dobrym wypasie <wyjątek Ataman> a w benzynce w szczegulnosci tej quattro mialem wszystko skóra klima i drewienka. No i spalanie... bo dziwne to jakieś...ale ostatnia 100 2,8 V6 wlasnie na ful wypasie spalala mi po miescie ok 11 litrow... a opony byly jeszcze szersze niz teraz <225>. Podsumowując diesel to se moze w VW jezdzic...ale dla mnie to jest za glosne... nawet stara seta ktora teraz jezdze...<nie ma wygluszen na masce - ktos zdiol> chodzi dporo ciszej nic diesel... ktory wygluszen ma nawet wiecej jak seria... Tak wiecjeśli Adam zniesie dzwiek diesla i zapach... to jaknajbardziej... ja jednak kojarze benzynke ze sporo wiekszym komfortem i pewnością siebie podczas jazdy...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 14:34:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Hans: nie zabijaj mnie - normalnie spadłem z fotela... żeby w benzynie było ciszej przy wyższych prędkościach niż w TDI - dobrze, że się poprawiłeś :!: :D

Sharqi: Twoje spalanie i złe wspomnienia po TDi moim zdaniem wzięły się z dychawicznych stanów obu TDi jak nie całych silników to samych układów wtryskowych.

Co do wyboru TDi 140km czy 2.8 to tu naprawdę nie ma się nad czym zastanawiać :!: Chyba nikt z was nie miał 140km Quattro z czipsem :D . Dla mnie wybór jest prosty jeżeli szukasz samochodu naprawdę do zap...lania to tylko mocna turbo benzyna i wtedy zapomnij o gazie. A jeżeli szukasz ekonomicznego a zarazem (po czipowaniu) naprawde szybkiego auta do przemieszczania się trasa/miasto to tylko TDI. Życze szczęścia w znalezieniu ładnego egzemplarza :peace:

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 15:21:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
To jest 1szy TDi i ma wtryski takie jakie ma :P jezdzilem jeszcze przez chwile berlingiem 1,9 D i szczerze to jedyne comi sie tam podobalo to jazda bez gazu :P nie wciskajac pedalu gazu osiagalem 40 km/h tak dobry bylprzy niskich obrotach.... TDi ma niestety turbodziure i juz nie jest tak fajnie... a co do Twojej teorii zwiazanej z zasowaniem to calkowicie sie zgadzam... ale ja to nawet 2,7 BiT bym zagazoawal...wlasnie z powodu klopotow z gazem to tego sielnika ojciec dalej szuka allroada na TDi... :P Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 16:18:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Sharqi napisał(a):
Chodzioto ze w benzynce nie przejmuje sie takim badziewiem jak wtryski... o zla benzyne jest troszk trudniejj niz o zla rope, zreszta zawsze mozna gaz zalozyc<choc obie 2,8 byly bez gazu> Jak w 2,8 deptalem....to deptalem do konca i o nic sie nie balem... a teraz musze uwazac na tego za mna zeby sie nie udusil... no i jednak 2,8 dozo lepiej chodzi... nie trzeba go tak deptac jak diesla.... TDi nie schodze praktycznie poniżej 2000 obr. gdzie zaczyna mu sie maxymalny moment obrotowy <1950 dokladnie chyba> 5 bieg zapinam jak mam 110 a 6ty nie wczesniej jak 130-140... a diesel jak wiadomo oprocz tego jest glosniejszy...wyrzsze stosowane obroty jeszcze pogłębiają to wrażenie... ()... ja jednak kojarze benzynke ze sporo wiekszym komfortem i pewnością siebie podczas jazdy...

no bez przesady - ja naprawde nie wiem o czym Ty piszesz!!
diesel jest glośniejszy - to fakt - zdecydowanie komfort jest gorszy w przypadku wolnych obrotów i przy jezdzie z mala predkoscia - po miescie, ale jak tylko mu sie daje w gaz jak jest - to cichnie od razu i jest miodzio :diabel:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 16:23:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
W przypadku bezawaryjnosci dla mnie gora jest diesel,w benzynie jest duzo wiecej czujnikow i innych gowien,nie wiem jak te nowsze tdi-cdi ale to w C4 chyba jest starsze technologicznie(moze sie myle)
Co do wypasu w dieslu to chyba jakas pomylka,sa rownie dobrze wyposazone jak beznyna,nawet mam na oku avancika i jedyne czego nie ma to nawigacji i tv :D
Co do twojego porownania Sharqi tdi-2.8 mam watpilowsci odnosnie stanu tych tdi :peace:
Aha odnosnie 2.5 tdi quattro,ja bym do tego podchodzil ostroznie...jezdzilem 3 egzemplarzami i to auto nie jezdzi!!!!
a po chipie bedzie mial osiagi na poziomie seryjnej oski TDI,no chyba ze te 3 byly padaki

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 18:24:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
powiem tak - skoro ja mam TDI 115 z automatem, to podobnie jezdzi - w kontekscie strat - jak i quattro z manulaem - a moj wozek - hmm - wcale zle nie jezdzi. Zatem Gdybym mial 140 KM - to wtedy by juz bylo calkiem ossstro :diabel:
Wiec nie sadze, aby TDI + Quattro to nie moglo jezdzic, ale tak jak napisalem powyzej - nie znam 115 - ktora by slabo jezdzila, ale znam 140, na ktore ich wlasciciele narzekali lub narzekaja. Kwestia wiec sie rozwiazuje - wszystko zalezy od stanu technicznego układu zasilania :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 18:27:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
co do wyboru TDI vs V6!Kiedys stalem przed podobnym wyborem :D Pytanie zasadnicze KASA (ile chcesz przeznaczyc na autko)np. jesli masz 20 tys to wybor jest prosty v6..Dlaczego?Generalnie TDI (wogole diesle)sa bardziej wyekspluatowane(nikt w Niemczech nie kupuje diesla od tak (czesto ludzie robia duze przebiegi))pozatym sprawa osprzetu,duzo trozszy w TDI.Jesli chodzi o quattro (musisz miec 40tys bo wystebowały w modelach po 96 roku).Im nowsze autko tym diesel sie bardziej oplaca ( generalnie mniejszy przebieg ).Jesli TDI to tylko a6,bo 100 jak na diesla z turbo jest juz za satry i mozesz miec duzo wydatków.Co do v6 ktora mam obecnie,to super autko bo przedewszystkim ma tylko 174 konie wiec autko jest nie wyzylowane,a co za tym idzie zywotniejsze.Moja rada kup 100 z pierwszych lat produkcji (bo wyrwiesz najtaniej)i zaluz sekwencjie!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: