.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 05:30:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi - QUATTRO ; VW Syncro ; Skoda 4 x 4
PostNapisane: 21.wrz.2002 10:12:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
Jak wiadomo te trzy firmy sa w jednym Holdingu VW stylizacyjnie technicznie sie uzupelniaja.
Moje pytanko brzmi - patrz temat czy w kazdym z tych aut jest ten sam identyczny naped na cztery kapcie ( moze zmieniony ale kosmetycznie ) ?
Pozdrawiam

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2002 10:17:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
Z mojej wiedzy(chodz niezbyt duzej w tym temacie) ze Quattro jest jedynie montowane w Audi.

pzdrw
Neme

PS.Pewnie wypowiedza sie specjalisci............

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2002 10:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
VW i Skoda to jeden pies. Audi to inna bajka ponieważ Audi to Audi a Quattro to Quattro GMBH osobna spółka. Synchro to rozwiązanie VW. a quattro to rozwiązanie Quattro GMBH :-)

Quattro jest zupełnie inaczej rozwiązane niż synchro VW. Quattro ma Haldex a synchro.... no właśnie co ma synchro??? :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2002 10:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
odpowiedz : NIE

VWi Skoda owszem , to jest to samo ze wzgledu ze silniki w tych samochodach sa umieszczone poprzecznie i w nich jest uzyte sprzeglo wiskotyczne ( jakos tak sie pisze) w starszych modelach a w nowszych sprzeglo zelowe HALDEX ...o0ba przypadki sa sterowane elektrycznie i zapobiegaja nadmiernej roznicy w obrotach kol przednich do tylnich ... nie dziala to przy poruszaniu sie po prostej nawierzchni kiedy to kola obracaja sie z jednakowa predkoscia ... wada jest to ze jak wiadomo w sprzegle zachodzi moment poslizgu i to powoduje zuzywanie sie tego elementu ...

quattro natomiast to uklad w 100 % mechaniczny oparty w pierwszych latach rewolucji quattro na mechanizmie roznicowym , nieco glosny i z tendencjami do uszkodzen pod wplywem duzych obciazen ... w polowie lat 80tych uklad ten zostal zastapiony ukladem typu TORSEN gdzie przekladnie slimakowe i inne rozwiazania zebatkowe umozliwily automatyczny rozklad momentu w taki sposob ze przykladany on jest na os bardziej obciazona ... ( pisalem o tym w temacie "quattro" ) poza tym uklad typu torsen jest w niezmienionej postaci montowany do dzis w Audi z napedem quattro w modelach ze wzdluznie umieszczonym silnikiem ( czyli nie w TT i A3) uklad ten jest bardzo cichy , nie pochlania duzo energii w porownaniu do swojego poprzednika czy tez innych rozwiazan 4x4 ... jednym slowem najefektywniejszy uklad przeniesienia napedu na 4 kola .... aha ... no i jeszcze do tego baaardzo wytrzymaly .... uzywany przede wszystkim w sporcie ( pod koniec lat 80tych kiedy to Audi jeszcze bralo udzial w rajdach , szczegolnie w Audi Sport quattro i S1 ... oczywiszie do tej pory samochody z quattro startuja i wygrywaja wyscigi ale juz tylko na torach ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2002 11:24:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
no i oczywiście pojebałem haldexa z torsenem... Jak ja mogłem :-( :-( :-(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2002 14:24:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
...no i oczywiscie wszystko wyjasnil Hansik...:)
Gratuluje i zazdroszcze wiedzy:) a to nie jest pierwsza tak wyczerpujaca odpowiedz:)


pozdrawiam
Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Audi - QUATTRO ; VW Syncro ; Skoda 4 x 4
PostNapisane: 21.wrz.2002 19:28:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2002 06:57:49
Posty: 255
Lokalizacja: lublin
8-) proponuję zmienić hansikowi ksywkę na profesor :grin: :grin: :grin:
skąd ty masz takie informacje ? :0 :0

_________________
audi A6 C4 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2002 19:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
juz podaje zrodla :
http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=8465 - w tym temacie zostaly zawarte informacje z instrukcji obslugi samochodu Audi 100 z 1991 roku ... dalej
http://www.audi.pl/wydarzenia/lipiec2000.htm - opis dzialania quattro na przelomie 20 lat kiedy to 2 lata temu byla obchodzona 20 rocznica premiery tego napedu
http://www.sonic.net/garyg/zonc/Technic ... ntial.html - znaleziony przez Kaysera dokladny opis techniczny i zasade dzialania mechanizmu TORSEN
no i w koncu o tym Haldex-sie
http://www.haldex-traction.com/ - strona producenta

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2002 20:27:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2002 23:26:45
Posty: 272
Lokalizacja: Oświęcim
Z doświadczenia jednak wiem że napęd 4x4 VW a Skody ma się tak jak syrenka do mercedesa - nie wiem dlaczego ale w trakcie szybkich zakrętów w skodzie usieka dupa (test łosia) a w vw nie ma takiego problemu przy tej samej prędkości - reasymując - skoda to skoda i nigdy nie będzie tak dopracowana jak vw.

_________________
-------------------------------------------------------
4x4 ropożerny potwór :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2002 20:34:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
no tak , tylko wez pod uwage ze Haldex jest sterowany przez elektronike , a oprogramiwanie moze byc z deka inne w skodzie i VW ... poza tym z tego co wiem to Skoda ma stosunkowo miekkie zawieszenie a VW to VW i kosztuje jak VW a nie jak skoda :oko:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2002 23:27:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2002 00:00:00
Posty: 374
Hansik a jak jest z seatem leonem i np audi TT lub A3. oczywiscie z 4/4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2002 00:15:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
no akurat z seatem ni ejestem pewien ale z racji ze to ten sam koncern to pewnie tez jest Haldex ... tyle ze chyba one roznia sie oprogramowaniem ... :zakrecony:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: