.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 03:08:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spalanie oleju
PostNapisane: 23.wrz.2002 17:22:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2002 20:43:46
Posty: 15
Lokalizacja: Radom
Czy spalanie oleju 1litr na 2000-2500km to dużo, mało czy w normie. Mam Audi 80 B3 1.8.
Pozdrawiam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2002 18:26:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2002 16:04:24
Posty: 205
Lokalizacja: Łuków
... no właśnie jak to jest ..... ostatnio musiałem dolać 0,5 l po przejechaniu około 7 tys. km .... słyszałem że to normalne przy dużych pojemnościach silnika, nawet w nowych autach ...... a może to dlatego że śmigam głownie na gazie ..... :-? :0 Co wy na to ?? :zakrecony:

_________________
........ B4 Quattro 2.6 V6 ........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2002 18:28:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
To kosmos !!
Moja audinka ma przejechane 200 000 km i grama nie bierze ( sam mile zaskoczony jestem - oby tak dalej ) od wymiany do wymiany co 8000 - 8500 km. Troszke minimalnie ubylo jak z Hamburga Camping sciagalem ale przyczepa wazyla 1300 kg i grzalem 100km/h i lepiej .
Takze cosik masz nie tak :(
Pozdrawiam

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2002 18:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2002 16:04:24
Posty: 205
Lokalizacja: Łuków
heh ... ja zauważyłem że oleju trzeba dolać po jeździe na trasie Warszawa - Rudniki, za szanownymi kolegami z VTG, itp :-P ..... wskazówka obrotmierza cały czas była powyżej 4,5 tys. , ale dzielnie się trzymałem z moim mizernym silniczkiem (i to wszystko na gazie :) + dwie osoby). Wynika więc z tego że olej spala się jak jest silnik obiążony :-? ale poczekam na zdanie innych użytkowników forum .......

_________________
........ B4 Quattro 2.6 V6 ........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2002 18:58:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
Ale co mi sie przypomnialo w ubieglym roku w koncu wrzesnia w Rajchu odebralem z salonu nowa Skode Octavie combi Celebration 1.9 TDi 110 KM i bujalem sie nia do pierwszych dni stycznia tego roku. Zrobilem nia przez ten okres ok 15000 km . Miala syntetyczny olej i podobno jego wlasnie motor zawsze bierze troche brala nawet sie dziwilem - sporo ale nie pamietam ile . Po ok. pierwszych 2000 km przebiegu Zaczolem dopiero autobahnem do i z Polski grzac ok 200 -210-220 km/h . Dziwne moze ten typ tak ma.
Pozdr.

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2002 20:09:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2002 12:20:35
Posty: 40
Lokalizacja: WROCŁAW
jak ktoś wspomniał jest dopuszczalne lekkie zuzzycie oleju ale w bardzo trudnych warunkach /dla silnika/: góry, mocne obciążenie czy wysokie obroty.... W/g mojej skromnej /bardzo/ wiedzy przyczyn może być kilka: # Wyheftany silnik :placz: , uszczelniacze na popychaczach, nieszczelności.... Jest jeszcze jeden powód: zły olej. Mimo że moji znajomi /i ja/ uzywają Magnatec'a to fabryka w moim przypadku /100 2.3 litra 10 V, quattro/ NAKAZUJE półsyntetyk! Na pocieszenie powiem Ci że u mnie jest niemal to samo... sprawdź sobie cylindry, moze chociaż wyeliminujesz to najgorsze... :grin:

_________________
TatOR
AUDI 100 2.3 QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2002 23:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
hmm ... i znowu wywod :-P ... przepraszam , ale nie lubie pozostawiac niejasnosci w moich wypowiedziach :oops: ... jak silnik pracuje to od gory tloka jest dyskoteka a od dolu olej wypelnia kazdy zakamarek ... jak tlok idzie w dol to najnzszy pierscien, olejowy zbiera olej z powierzchni cylindra ... i jezeli silnik pracuje w optymalnych warunkach to zuzycie oleju jest minimalne i powinno miescic sie w okolicach 1 litra od wymiany do wymiany oleju ... natomiast jezeli silnik pracuje w innych warunkach niz optymalne ( podwyzszona temperatura ) olej nie jest juz tak dobrze zbierany przez pierscienie olejowe i zostaje przepalony... tak sie tez zdaza w silnikach z duzym przebiegiem ,... w silnikach z duzym przebiegiem olej moze byc przepalany poprzez nieszczelne gumki zaworow ssacych ... ostatia mozliwoscia jest najzwyklejszy wyciek ... a jezeli chodzi o pojemnosc to zasada jest taka ...im wieksza powiezchcia cylindrow z ktorej pierscienie zbieraja olej tym wieksza strata oleju ... wiec nie ma sie co martwic jezeli w V6 trzeba dolac 1 litr na 10 tys km jezeli silnik ma juz powyzej 100tys km ..,

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2002 08:37:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2002 16:04:24
Posty: 205
Lokalizacja: Łuków
oto mi chodziło :grin: thx

_________________
........ B4 Quattro 2.6 V6 ........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: spalanie oleju
PostNapisane: 24.wrz.2002 20:26:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2002 20:43:46
Posty: 15
Lokalizacja: Radom
Sprawdziłem dzisiaj ciśnienie w cylindrach. W 1,2 i 4 cylindrze miałem 13 atmosfer, natomiast w 3 cylindrze 11 atm. Czy to normalne ???. Czy można wymienić pierścienie tylko w jednym cylindrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2002 20:42:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
tu niekoniecznie trzeba wymianiac pierscienie ... moze sie ktorys zawor na tym cylindrze nie domykac i cisnienie tez bedzie nizsze .. ale wydaje mi sie ze taka roznica cisnien to nie powod do rozbierania silnika ... :zakrecony:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2002 16:07:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Samochód musi zużywać olej i jest to absolutnie normalne.Dla silników rzędowych Audi określa maksymalną granice zużycia oleju 1.5l na 1000km !!! Ponoć silniki dobrze dotarte zadawalają się 0,2l na 1000...Ja mam silnik 2L i nie dolewam od wymiany do wymiany(silnik ma przejechane 142 tys.km..... :grin:
Jeśli przy silniku nie było nic robione a bierze olej można z dużym prawdopodobieństwem przypuszczać ,że wypala się on przez nieszczelne prowadnice zaworów.....Mechanicy mówią ,że w Audi jeden układ korbowo tłokowy wytrzymuje dwie głowice.... 8) Oczywiście przy normalnej eksploatacji...
Zanim zaczniecie szukac gdzie silnik bierze olej,należy się upewnić ,czy gdzieś nie wycieka....może wyciekać tylko w czasie jazdy a na postoju nic nie widać. :0 :0 :0
Dobra kończe te moje wywody.....
Pozdrawiam...

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2002 17:51:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2002 00:00:00
Posty: 608
Lokalizacja: Poznań
Ja dodam jedynie jako informacje, moj poprzedni silnik jak sie okazalo zaniemogl znacznie ale oleju bral "tylko" 0,3L na 1kkm. Wiec z jednej strony byl juz zwloka a z drugiej nie palil oleju za mocno.
Pozdrowko MJ

_________________
MARCIN MJ
AUDI KLUB
AUDI COUPE 2,3 20V
SUZUKI BANDIT 600


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: