.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 19:02:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wiecej mocy w R5
PostNapisane: 26.wrz.2002 09:35:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2001 00:00:00
Posty: 28
Witam serdecznie po raz drugi.
Ktos lubi rozkrecac swoje autka? Nie mam oporow polegajacych na dzieleniu sie informacjami i zdobytym doswiadczeniu, ale widocznie jestem odosobniony. Powtarzam pytania po dwoch dniach i zastanawiam sie czy szanowne grono jest pazerne na informacje zwiazane z dlubaniem swoich autek, czy po prostu zle trafilem. Sorry za ton ale jestem troche zazenowany bo zdawkowe odpowiedzi na moje pytania na forum technicznym typu:

"Stopien sprezania nie jest miarodajny jezeli chodzi o stosowanie paliwa o roznych liczbach oktanowych. Liczy sie cisnienie w cylindrach i kat wyprzedzenia zaplonu. W niektorych silnikach przy stopniu 10 LO98 sie nie bedze nadawac, a przy 11 bedzie wystarczylo LO 94..."

troche mnie smiesza, nie mowiac o waszym forum gdzie zainteresowanie bylo zadne.

Oto moje pytania
1. Posiadam dwa pieciocylindrowe silniki WC -2.1 oraz JS 2.0 od Audi . NIe moge doszukac sie parametrow wala rozrzadu silnika JS.Chodzi mi o katy otwarcia ktore w WC wynosza :OZW przed DMP-40, ZZW po GMP-10, OZD przed GMP-0, ZZD po DMP-51.Daje to katy otwarcia odpowiednio 230 i 231 stopni. Ztym walkiem silnik ma ok. 63PS z litra.Jego wada (lub zaleta zaleznie od przelozen) jest moment az przy 4800RPM gdzie JS ma ok 57PS z litra ,ale moment juz przy 3200RPM

2. Czy orientuje sie ktos czy skok tloka w R5(AUDI 10V) regulowany jest tylko walem czy takze (w co raczej nie wierze) dlugoscia korbowodu? I powstaje pytanie czy waly te sa kompatybilne z innymi blokami?

3. Ztego co moglem sie zorientowac przekazanie momentu na osie w QUATTRO 84' jest ok. 60p/40t. Czy slyszal ktos o modyfikacjach zmierzajacych do wyrownania stosunku p/t lub nawet zamianie (Sierra cossword miala 40p/60t)

4. Czy stopien sprezania 11.5 to graniczny stopien dla komercyjnego paliwa98 ? Moze ktos modyfikowal glowice R5 10V (oczywiste inne silniki z dwoma zaworami na gar dzialaja na tej samej zasadzie) i chcialbypodzielic sie wiadomosciami (moze faktyczne cisnienie cylindra mierzone przy maksymalnym otwarciu przepustnicy ,no wiecie o co chodzi ,cisnieniomierz
wkrecony zamiast swiecy) Wiadomo ze lepiej wiedziec niz zepsuc pare glowic.

Mam tysiace pytan ale na tym zakoncze majac nadzieje na dyskusje

_________________
Grozny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2002 20:23:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
witam ...
twoej pytania sa bardzo konkretne wiec i odpowiedz musialaby byc bardzo konkretna ... wiec o ile nie znalazlem jeszcze info na temat silnikow o tyle jezeli chodzi o pierwsza generacje napedu quattro to byl tam taki przekacznik ktorym regulowalo sie skokowo stopien rozlozenia momentu miedzy osie .. i wyniosilo to 25/75 , 50/50 i 75/25 ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2002 18:13:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2001 00:00:00
Posty: 28
Haj.
Moja Quat... ma tylko standardowa blokade dyf. A swoja droga wjakim modelu widziales cos takiego? Taki pstryczek bylby lekarstwem na moj zwiazany z tym problem.

mam ciekawy artykul (ciekawa lektura), lecz nie mam jak wstawic fot. Moze jakis e-...
Pozdrawiam.

_________________
Grozny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2002 18:15:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
rzuc to do mnie na maila jge@wp.pl ... a ten przelacznik byl wlasnie w starszych ... no chyba ze ty juz masz skrzynie z TORSEMem .... :zakrecony:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2002 21:58:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2002 00:00:00
Posty: 872
Lokalizacja: W-wa
Hansik napisał(a):
jezeli chodzi o pierwsza generacje napedu quattro to byl tam taki przekacznik ktorym regulowalo sie skokowo stopien rozlozenia momentu miedzy osie .. i wyniosilo to 25/75 , 50/50 i 75/25 ...
jestes pewien absolutnie??? ja jestem przekonany (ale tylko teoretycznie to wiem - nie mialem takiego audi) ze ten przycisk to byl do blokowania dyferencjalow... a rozklad mocy byl staly - 50/50...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2002 00:15:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2001 00:00:00
Posty: 28
Osobiscie slyszalem o takim przelaczniku tylko w s1, bo nawet SPORT QUATTRO tego nie mialo. Natomiast blokade dyf. p i p+t mialy wszystkie QUA...
Z tym rozkladem momentow spotkalem sie tylko raz (mowa byla o 80 Q 86' przejsciowka) i kolles opisywal dokladnie parametry przelozen i wlasnie rozklad na osie wynoszacy ok.60p/40t. Z zachowania sie tego auta np. w nawrocie(nie chce w ogole zamiatac tylem bez recznego, ktorego trzeba trzymac bardzo dlugo i puszczac sprzeglo dopiero gdy kola sa na wprost wyjscia) wywnioskowalem ze to co wtedy czytalemto prawda.

mam pytanko
Czy ktos ma zdjecie lub rysunek potrojnych portek (to co odchodzi od kolektora wydechowego) lub stare na wzor. bylo by milo.

Pozdrawiam

_________________
Grozny


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: