.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.gru.2024 21:12:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: popychacze hydrauliczne...
PostNapisane: 23.maja.2004 12:53:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Od jakiegoś czasu słyszę stukającą szklankę popychacza (hydrauliczną) nie jestem pewien czy jest to jedna czy może trzy ? (na pewno nie więcej)

Bardzo doceniam wysoką kulturę pracy silnika i mam zamiar wymienić wszystkie 20 szt. (ostatnio te szklaneczki potaniały i porównując koszt wymiany do kosztu części myślę że się opłaca, a silniczek się odwdzięczy :-) )

Mam przy tym kilka pytań – mianowicie na co powinienem zwrócić uwagę mechanikowi przy wymianie ? – czy powinienem wymienić olej ? (obecny ma dopiero zrobione 4 tys.) – oraz czy wymienia się przy tym jakąś uszczelkę ?

I jeszcze jedno – wymieniałem pasek rozrządu stosunkowo niedawno (jakieś 12 tys./km temu) przy wymianie, wymieniłem wszystko oprócz pompy wody. Czy przy wymianie szklanek trzeba zdjąć pasek rozrządu ? i mogę od razu wymienić pompę ? (a może nie ma sensu – jakie są oznaki „kończącej” się pompy wodnej ?)

Z góry dzięki za wszystkie sugestie.

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2004 16:10:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dołączam się do pytania... Czy przed założeniem szklanek powinno się je wycisnąć? Są różne szkoły... ja zakłądałem bez wyciśnięcia. I polecam wymianę wszystkich. Mam wymienione 6 i teraz zaczęło dopiero stukać. A wydawało mi się że tylko ostatni cylinder stuka.
Pasek trzeba zdjąć, bo zdejmujemy przecież wałek rozrządu. Zrób jak najwięcej rzeczy przy okazji. Zwykle oszczędność sie później zemści :/

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2004 23:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
co fakt to fakt oszczędność sie msci, co do paska to teoretycznie napina sie go tylko raz.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2004 08:32:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Popychaczy nie nalezy wyciskać, one są celowo napelnione oliwą!!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2004 13:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A to dobrze zrobiłem... :) Słyszałem opinię, że powinny sie same napełnić i że ni wyciśnięte przy pierwszym rozuchu mogą spowodować zderzenie z tłokami...eee...coś w to nie uwierzyłem...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2004 15:07:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Po wymianie popychaczy, przed uruchmieniem motru należy właśnie odczekać około 30min by osiadły w gnieżdzie. W innym przypadku mogą spowodować zderzenie z tłokami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 08:11:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Te 30 minut moży być za mało. Miałem kiedyś wymienianą uszczelkę pod głowicą w 1.8 i żeby zawory dobrze sę domykały to szklanki zostawiliśmy na boczku na noc, bo na siłę wycisnąć się tego oleju nie da. A potem chwilka klekotu i napełniają sę olejem. Ja wkładał bym szklanki wyciśnięte z oleju. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 08:37:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
nie nie, olej w szkalnkach ma byc !, proponuje jeszcze zakladac je tak zeby kanaliki w szklankach pokrywaly sie z kanalikami w glowicy... ;)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 18:57:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2004 23:30:48
Posty: 42
Lokalizacja: podlaskie
Witam
Ta wymiana jak najbardziej,i tu padly jak najbardziej poprawne opinie.
A moze mi odpowiecie: u siebie w 2,3NG wymienilem te szklaneczki i to na oryginaly i jak odpalilismy silnik to byla chwila na napelnienie sie ibrzydka praca,ale nistety taka praca pocostala,.Chodzi jak sieczkarnia pomoimo tego ze zmienilem olej na gestszy.
Moze ktos wymienial w takim silniku, i czy po wymianie bradzowaly cichutenko?
Ja chyba bede musial glowice zmienic bo naprawde brzydko pracuje.
Pozdrowka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: