.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 00:41:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2002 18:36:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Byłem, widziałem jak jeździ, szokowate. 330 KM + szpera + quattro i jeszcze parę innych rzeczy CUDO. Przem jeździ tym w rajdach? Po to było przygotowywane...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2002 20:14:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
Audi quattro czy jak kto woli URquattro bralo udzial w takiej wersji w rajdach poczawszy od roku 80 do 86 kiedy to pokazalo sie Audi Sport quattro ... mnieszy rozstaw osi ... natomiast wersje silnikowe to byla inna bajka bo na kazdy rajd silniki mialy caraz wiecej mocy ;) ... w zwyklych quattro moc dochodzila do 360 KM ....

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2002 21:21:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
No to jeszcze ja pochwalę !!!!!!!!!!
Naprawdę robi wrażenie !! Tyle pracy i taka pefekcja !!!
Pozdraff
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2002 21:56:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2001 00:00:00
Posty: 2014
Lokalizacja: Józefów k/W-wy
Jest piękny Evo i inne japonskie wynalazki jak Impreza .moze sie zchować....jakie mialo czasy w modlinie jakies wyscigi?

pozdrawiam gratuluje autka!

_________________
POWER ISN'T EVERYTHING<--/---/
Obrazek
Nissan s14 sr20det/ E30 2.8 15.6 ET /FSO 1.6 one minute ET<--/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2002 00:53:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2001 01:00:00
Posty: 1200
Lokalizacja: Łódź
Niestety ten egzemplarz nie za bardzo nadaje się do startów w polskich rajdach. Wyścigi górskie jak najbardziej (można postartować w zakresie 5-10 miejsca), rajdy tylko z licencją R1 w Mistrzostwach Polski, a niestety nawet będąc super kierowcą pogonić WRC czy też zwykłe N-grupowe lancer'y byłoby raczej niemożliwe.

_________________
Koprass - Audi quattro
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2002 09:07:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
koprass , a dlaczego ?

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2002 09:16:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2001 01:00:00
Posty: 1968
Lokalizacja: Poznan
ten czerwony juz mi sie bardziej podoba...ale mimo wszystko stylizacyjnie wole RS2 (moze to dlatego, ze jest nowsze? nie wiem.) :-P :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2002 09:17:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
1. ponieważ w RMP jeżdżą auta +500 KM (nieoficjalnie)
2. ponieważ lancery mają silnik poprzecznie i przechylony w stronę kabiny, co poprawia rozkład masy i mogą hamować przed zakrętem 10 m później
3. ponieważ Koraś autem S2 o mocy ok. 500 KM ma kłopoty z lancerami a sądzę, że jest dobrym kierowcą.
4. wreszcie, niestety, to nie ta technologia już...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2002 09:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
:0 ... nie no dzieki ;) ... szczerze powiedziawszy to nie wiedzialem ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2002 10:11:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2002 12:45:34
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa grohoof
takie autko właśnie mi sie marzy!!! może za pare ładnych lat stanie takie w garażu :-P
ochhhhh...

_________________
200TQ.....jedna rzecz dla której warto żyć!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Troche o rajdach i Audi
PostNapisane: 19.paź.2002 10:17:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2002 22:12:00
Posty: 77
Panowie, wielkie dzięki, za słowa uznania, ja także jak więszość z nas (zdecydowana większość) uważam że autko to jest śliczne i czym dłużej go mam tym bardziej mi się podoba. Owszem RS2 to cudeńko także, ale ja wolę jak w wozie mną rzuca i trzęsie a nie buja. OK OK RS2 w porównaniu do np francuskich autek to taczka ( no mam troche utwardzone zawieszonko) ale URq jest jeszcze twardsze, a kubły Recaro i przypięcie pasami szelkowymi bardziej przenoszą wszystkie nierówności drogi, których jak wiemy w PL nie brakuje.

Osobiście wolę jeździć zakręcając tym autem i dlatego generalnie nie ścigam sie na q-oter mile. Jak się sliki trochę rozgrzały w zeszły weekend to nie mogłem zablokować kół w jeździe na wprost. Mam za słabą prawą noge :-? :-? :-? Dodać trzeba, że w moim URq nie ma wspomagania hamulców. Tzn, dla kogoś kto wsiada 1-y raz i naciska hamulec to jest lekki szok bo pedał prawie nie ma uskoku i auto nie hamuje. Trzeba się przestawić mocno deptać. Przy ostrzejszej jeździe jest to wygodniejsze (w ruchu miejski nie koniecznie). Jak się później przesiadam do Rs-y to muszę bardzo uważać (zwłaszcza na mokrym).

W tym momencie auto powinno mić ok 280KM. Więcej nie trzeba do tego aby się uczyć ( a to jest moim celem, czekam z utęsknieniem na śnieżek :-D :-D ).

Jeżeli o historię tych aut w rajdach to (przede wszystkim będę budował stronę i tam będzie soooooooooooo muuuuch mooore) ale tutaj proszę trochę info:

1981
Rajd Szwecji Audi quattro (długa wersja tzn takie jak ja mam, tzw ewolucja A1) 1sze miejsce kierowca Mikkola

do 1984 listopada w rajdac jeździły tylko wersje długie (po ewolucji A1 była jeszcze ewolucja A2, różnice między nimi kiedy indziej)

Później w wielu kolejnych rajdach Audi quattro wygrywało, zajmowało wysokie miejsca i też odpadało. Konkurencja się zbroiła. Peugeot zbudował 205 T16. Jednego z pierwszych potworów Grupy B. Autko z silnikiem umieszczonym po środku, napędem na 4 koła i ogromna mocą. Ford pracował zaciekle na modelem RS200. Jak już go dopracował to Gurpa B została zlikwidowana w 1986 roku. Audi też zastanawiało się nad ulepszeniem quattro (to słowo powinno być zawsze pisana z małej litery, tak sugerowało Audi od początku lat 80-tych. Główną słabością quattro było to że był to długi i jednak ciężki samochód. Na rajdach takich jak Corsyka gdzie jest dużo ciasnych asfaltowych nawrotów auto niedawno sobie rady. Także było zbyt mocno podsterowne (silnik nazbyt umieszczony z przodu). Pierwotna koncepcja była taka aby zbudować podobnego potwora jak konkurencja. Chodziło przede wszystkim o umieszczenie centralnie silnika. Ten pomysł jednak szybko zarzucono gdyż celem Audi w rajdach było udowodnienie, że auto możliwie zbliżone do wersji cywilnej może wygrywać rajdy. Tak też zdecydowano się na zbudowanie krótkiej wersji quattro. Tak też postało Sport quattro. Aby auto mogło byc homologowane do startów w grupie B producent musiał wyprodukować min 200 sztuk. Audi zbudowało 214 Sport quattro. 164 z nich sprzedano klientom resztę zużyto do rajdów i na części. Dziś Sport quattro kosztuje od 70,000 do 90,000 euro w zależności od stanu. Podobne ceny osiągają inne auta z tamtego okresu z Grupy B (np Ford RS200 także od czasu do czasu pojawiający sie na rynku w Europie). Generalnie Sport quattro bardzo różni sie od quattro (dziś nazywanego UR quattro, z niemieckiego oznacza to orginalne quattro). Po pierwsze wycięto ok 32cm z długości samochodu tuż za fotelem kierowcy i pilota. Auto stało się znacznie bardziej manewrowe. Wiele elementów karoserii zostało wykonanych z kevlaru (np dzis maska do tego auta gdyby ja zamówić w Audi kosztuje ok 50,000 złotych!!!!). Silnik został wykonany z aluminium. Zmieniono kont przedniej szyby (kierowcy rajdowi skarżyli się na refleksy) i wiele innych zmian (o czym kiedy indziej). Jechałem takim autem osobiście z Holandii do Polski. Ten konkretny egzemplaż, był w słabym stanie miał 18 lat, ale autko i tak klepało większość kolesi na autostradzie w Niemczech. Można by powiedzieć że pomimo wieku i stanu technicznego “it drove like a dream”. No i ta świadomość, że walisz 250 czymś co jest tak unikatowe, tak wyrafinaowane technologicznie (na swoje czasy oczywiście) i tak piękne. MARZENIE.

Tak więc, Audi zbudowało Sport quattro które wystawiło 1-szy raz w rajdzie Ivory Coast w listopadzie 1984 roku (o fuck jaki ja byłem wtedy jeszcze malutki). Sport wygrał ten rajd prowadzony przez Blomquista. Długie quattro przyjechało jako drugie (Audi wystawiało oba typy w rajdach). Jednak trudno było konkurować z takim autkiem jak Peugeot 205 T16 (ci co oglądają WRC coś dziś o tym wiedzą). Stopniowo podnoszono moc Sporta i zmieniano specyfikacje. Na marginesie w 1985 na rajdzie Portugalii Ford wystawił swojego potwora RS200. We wrześmiu na rajdzie San Remo w 1985 Audi wystawiło Sport quattro ewolucja S1. S1 sklepało Peugeota o 6 sec. S1 to taki ospojlerowany potwór (jak już zbuduję stronę to tam będzie pełno fotek). Pretendentem do zwycięstw była jeszcze oczywiście Lancia Delat S4. W 1986 po kiku wypadach z udziałem kibiców (popularność grupy B w tamtych latach w porównaniu z popularnością WRC dziś to przepaść. Kierowcy często jeździli w szpalerach ludzi, nie było takich zabezpieczeń tras). Po wypadku w Portugalii (wielu kibiców zabitych) grupa B została zlikwidowana i powstała Grupa A). :placz2: :placz2: :placz2: :placz2:

Audi udowodniło to co zamierzało i powiedziało światu co to jest quattro. Jako ciekawostkę powiem, że gdy Audi wystawiło quattro ewolucja A1 (autko bardzo zbliżone do tego co ja mam) na jednym z rajdów w 1980 (tak na próbę) i to był jakiś rajd zimowy to gdyby było klasyfikowane wygrałoby o ok 20min. !!!!!!!


Później Audi postanowiło jeszcze uświadomić Amerykanom co to jest quattro. Wystawiło Autka w TransAm (w 1988) sklepało amerykanów, którzy ich wyśmiewali i nakładali na Audi coraz to nowe ograniczenia (co by się jeszcze amerykańskie autko mogły dościgać) i Imsa GTO (w 1989) i też wygrywało. Później były jeszcze szokujące występu Pana Rohrl’a i Pani Mouton, ale o tym innym razem bo mi dziewczyna głowię urwie.

Do napisania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2002 10:24:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2002 22:12:00
Posty: 77
Jeżeli chodzi o np wyścig w Rościszowie to Jacek Korzaszewski jechał AUdi S2 z mocą ok 300km (bo mu tata ograniczyl aby dzwona nie zaliczył) i byłpraktycznie równo z Lancerami, tuż za nimi, przyjechał na 6 miejscu w generalce. Gdyby S2 miało te 500Km i jechał Koraś senior (bo tata jeszcze ciągle umie więcej) to Lancery miały by duuuużżżże kłopoty. Jedynie Kościuszko w swoim kevalrowym EVO VII z mocą ponad 500KM (grubo) byłby pewnie nie do objechania.


ALe zgadzam się z przedmócą, że EVO to nowa technologia i trudno je objechać i quattro generalnie jest autem słabszym i gorszym (ale o ile starszym PANOWIE). A ja i tak wole takei quattro od EVO, na BANK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2002 10:55:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2001 01:00:00
Posty: 1968
Lokalizacja: Poznan
Przemek, czy moglbys tez wrzucic na forum kilka fotek ErEsKi? :lol: :grin:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2002 11:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
RS2-Przemek napisał(a):
ALe zgadzam się z przedmócą, że EVO to nowa technologia i trudno je objechać i quattro generalnie jest autem słabszym i gorszym (ale o ile starszym PANOWIE). A ja i tak wole takei quattro od EVO, na BANK.




Chyba jak każdy tutaj wolałby QUATTRO od EVO :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2002 20:36:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2001 00:00:00
Posty: 195
Lokalizacja: Wrocław
Czy to ta sama lady, do której ktoś rzucał linka na allegro, gdy była na sprzedaz? W ogloszeniu podawali, ze ma ok 500 kucy :0 :0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2002 03:03:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2001 00:00:00
Posty: 1460
Lokalizacja: Wrocław www.rezacze.prv.pl Niunia: Audi B4 1.9 tdi rezać panowie, rezać...
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.p ... ght=#89145

_________________
www.rezacze.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: