.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 17:30:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temperatura silnika...!
PostNapisane: 09.lis.2002 18:14:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Witam
Własnie wracam z forum Espero i tam chłopaki czynią ostre przygotowania do zimy.Seryjne termostaty 87C-102C wymieniają na Oplowskie 92C-107C.I dopiero po tym zabiegu ich bolidy są dogrzane...

Moje B3 w czasie ciągłej jazdy dogrzewa się tylko do 80C,muszę stanąć w korku żeby temp doszła do 90C.....Czy to nie czas żeby zmienić termostat??? :zakrecony: Czy do Audi są termostaty o różnych temperaturach otwarcia(w zależności od klimatu)???
Pozdro...

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2002 18:30:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
teoria glosi ze termostat otwiera si eprzy 82 st C ... w oplach i innych wynalazkach korpus silnika jest na tyle chlodzony bezposrednio ze zaden temostat nie spowoduje ze silnik bedzie trzymal wysoka temperature ... ot poprostu woda w samym korpusie nie moze sie rozgrzac a co dopiero w duzym ukladzie z chlodnica ... w Audi jest tak to zrobione ze silnik nie jest tak chlodzony i maly obwod ten przed temostatem jest na tyle wydajny ze swobodnie rozgrzwa silnik i w momencie kiedy rozgrzeje sie do tych 82 st C czy wiecej termostat sie otwiera ... natomiast jezeli ped zimnego powietrza schladza za mocno wode w duzym ukladzie to temostat zamyka sie ... i tym samym silnik przy maxymalnym chodzeniu trzyma zawsze temperatutre w okolicach otwarcie /zamkniecia termostatu ... czyli okolo 80 st C ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2002 18:40:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2001 00:00:00
Posty: 1103
Lokalizacja: k.Radomia
Hansik ładnie opisałes zasade działania termostatu ale tak jest w kazdym aucie bez roznicy czy audi czy hunday :grin: ,jezeli nie utrzymuje sie dobra temp.to swiadczy tylko o wadliwym działaniu termostatu
jezeli termostat jest walniety to w ta pogode na trasie wskazowka od temp.wogole sie nie ruszy!,takze krisb3 w twoim przypadku jest ok.
nie sugeruj sie co robia w dajewo :-D :grin:

_________________
.....S4 230 KM.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2002 18:42:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
"....w Oplach i innych wynalazkach".... :grin: :grin: :grin: Ty oo Hansik jesteś...


Jak działa termostat to ja wiem :oko: .Ale jeśli Audi z takim samym termostatem będzie jeździło np. po Grecji i po dalekiej Rosji to te drugie bedzie chyba niedogrzane.... :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:
Wcale się nie czepiam tylko tak sobie gdybam 8-)

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2002 18:49:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
duzy uklad chlodzenia czyli chlodnica jest w Audi na tyle wydajny ze nawet w 40 stopniowym upale daje rade ... a jak jest za zimno to poprostu zamyka termostat i sie grzeje do tych ponad 80 st C ;) ... a co do innych samochodow to wlasnie w Oplu slyszalem opinie wlasnie ze cokolwiek bedziesz robil to temp silnika w zimie bedzie za niski ... nie wiem jak to jest ale wydaje mi sie ze czesciowo problem lezy wlasnie po stronie poprzecznei umiesczonego silnika gdzie cala powierzchnia bloku silnika jest chlodzona a w Audi blok jest wzdluznie wiec nie ma takiego chlodzienia

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2002 18:56:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Więc jeśli będę chciał kogos przekonać do auta z wzdłużnie umieszczonym silnikiem to mogę śmiało powiedzieć ,że jest lepiej dogrzany ......Może cos w tym jest :zakrecony:
Dziękuję za wyjaśnienia...

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2002 12:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
A ja zauwazylem wczoraj,ze jadac po trasie (temp.3C) auto trzyma ciagle 60stopni i nie rusza sie to za zadna cholere.
Nie za niska ta temperatura?


Pzdrw
Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2002 18:51:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
NemeretH napisał(a):
A ja zauwazylem wczoraj,ze jadac po trasie (temp.3C) auto trzyma ciagle 60stopni i nie rusza sie to za zadna cholere.
Nie za niska ta temperatura?


Pzdrw
Neme



Ja mam na trasie 80C i zastanawiam się czy termostat mi nie przepuszcza a Ty 60C i się zastanawiasz :0 :0 :0
Trelemorele :grin: czeka Cię wymiana :grin: termostatu :grin: Ale nie martw się termostat nie jest drogą częścią a i wymiana nie jest skomplikowana,głowa do góry :oko:

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2002 20:48:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
Rozumiem ze ok 60 stopni to za niska temp?
I co rozumiemy przez "niedrogo" jezeli juz dojdzie do wymiany termostatu???

Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Temperatura silnika...!
PostNapisane: 12.lis.2002 21:27:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2002 06:57:49
Posty: 255
Lokalizacja: lublin
8) pozdrawka
w moim poprzednim audiku C 4 2.3 w zimie temperraturka maksymalnie dochodziła do 70 stopni i to raczej norma

_________________
audi A6 C4 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2002 22:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2001 01:00:00
Posty: 200
Lokalizacja: Katowice
NemeretH napisał(a):
Rozumiem ze ok 60 stopni to za niska temp?


dokladnie to jest za niska temp. mialem to samo w zeszla zime i musialem wymienic termostat.
przy takiej pogodzie jak teraz na trasie u mnie temperatura schodzi troszke ponizej 90 stopni

_________________
pozdrawiam
cBr
OOOO Audi C3 1,8i + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2002 13:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2002 00:00:00
Posty: 72
Ja mam juz drugie Audi z 5garowym silnikiem i w obu zima temperatura zawsze trzymala rowno 90, ale w miescie 5 minut w korku (nawet zima) i juz jest prawie 100 i wentylator buczy. Mam nadzieje, ze to norma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2002 14:21:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
Wyglada na to ze norma:)Dzwonilem do swojego mechanika-magika i odpowiedz byla krotka - termostat do wymiany:)


Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2002 14:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
5 cylindrowe silniki Audi , z reszta jak wiekszosc innych jest cieplolubnymi silnikami i temparatura nie powinna spadac ponizej 80 st C niezaleznie od warunkow , nie powinna przekroczyc 100 st C ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2002 19:38:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2001 01:00:00
Posty: 552
i tu Hansik prawde gadasz :grin: :grin: u mnie w audiolce temperatura waha sie od 90- 94 stopni i czy to zima czy lato kwestia dłuzszej jazdy lub stania w korkach :grin: :grin: :grin: i generalnie w porównaniu do golfa w którym mam stale 88 stomni(i nic nie drgnie wskazówka ani wyzej ani nizej(silnik rozgrzany))to w audi wskazówka jest tzw.bardziej ,,czuła,,czyli czasem jest 91 czasem 94 a w golfie ani drgnie!!!! :oko:

_________________
ESka-EReska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2002 22:57:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2002 00:20:58
Posty: 395
Lokalizacja: Stolnica
to jak to jest?
po jakim czasie powienien uzyskac te 80-90 stopieńkow?
mój to w mieście w korku szaleje
raczej 94 nie przekracza ale przy stałej szybkiej jeździe
to raczej sie gdzieś nisko trzyma. to bardzo źle?
(aha 5 garków)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2002 23:39:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2001 01:00:00
Posty: 1200
Lokalizacja: Łódź
Moje B4 2.3 NG wedle wskazań na klimie trzyma cały czas między 88, a 91 stopni. Osiiąga to po przejechaniu jakichś 5-7 km. Do 70 stopni nagrzewa się szybcioe a potem już wolniej dochodzi do właściwej temp. Mam załóżony czujnik w chłodnicy o kilka stopni niżej załączający obydwie prędkości wentylatora. Wskazówka natomiast pokazuje w tym samym czasie wartości z zakresu 85-105 stopni więc jej raczej nie ufam.
Mam pytanie czy ktoś wie z którego czujnika bierze temp. silnika wyświetlacz na klimie???
W rajdówce 90 quattro z silnikiem 2.2 KV natomiast mam temp. w zakresie 70-110 stopni zaleznie czy trasa czy miasto-korek. Kumpel w rajdówce 2-litrowy 5-cylindrowy silnik bodajże JS 115PS wymienił wszystkie czujniki i termostat też mu pokazuje takie podobne wskazania, wymiana nic nie dałą. :-(

_________________
Koprass - Audi quattro
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2002 22:01:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Dziś się dowiedziałem ,że silniki

1.6TD i 1.9D i 1.9TD i 1.9TDI powinny mieć term. 87C-102C
2.0 3A i 2.0 AAD poowinny mieć termostaty 85C-105C
2.0 16V 6A i 2.0 16V ACE powinny mieć termostat 87C-105C
2.0 PS i 2.3KV i 2.3NG powinny mieć termostat 87C-102C

/ Pierwsza cyfra oznacza poczatek otwarcia a druga całkowite otwarcie/


Koprass jeśli wymiana termostatu nic nie dała to sprawdź temperature silnika innym termometrem(elektronicznym z czujnikiem,który przykładasz do silnika) Porównaj pomiary i będziesz wiedział czy nie oszukuje Cię samochodowy termometr lub jego czujnik.... :oko:

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2002 22:14:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
temperatuta cieczy chlodzacej jest mierzona przez czterostykowy czujnik przy termostacie ... a kwestia czy wyswietla to na klimatronicu czy pokazuje na wskazniku polega na dokladnosci wskaznika i bledzie Paralaksy (kat ogladania wskazowki wzgledem tarczy ze sklala)

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2002 07:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
A ja wczoraj wymienilem termostat i doszedlem do nastepujacych wnioskow:

1.Termostat byl w pelni sprawny
2.Oklamuje mnie czujnik temp.ktory odpowiada za wyswietlanie temp. na desce
3.Czujnik mierzacy temp. dla komputera jest OK.
4.Mam jeden zapasowy termostat :)

pzdrw
Neme

PS.Hansik - oswiec mnie prosze czy mamy w 2.3 dwa czy jeden czujnik temp ?(jeden do kompa i jeden do zegara czy laczony?)

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: