koprass napisał(a):
U mnie w NG jest sonda lambda i jest jakiś komputrer, który czymś tam steruje(nie wiem dokładnie do czego on jest-może podpowie ktoś mądrzejszy). Na pewno nie ma on takiego wpływy na wtrysk jak przy pełnym elektronicznym wtrysku. Także wątpie aby dało się zastosować jakiś chip. Bo ten komputer w silniku NG na pewno nie steruje miesznaką paliwo/powietrze, ani też ilością paliwa podawanego przez wtryskiwacze. Te regulacje przeprowadza się mechanicznie. Za pieniądze, które należałoby włóżyć w przeróbki tegoż silnika, aby uzyskać odczuwalny przyrost mocy i osiągów spokojnie można zdobyć silnik 2.2T, który jest rewelacją w porównaniu z NG. Na twoim miejscu nie grzebałbym w tym silniku, bo szczerze mówiąc szkoda kasy.
Komputer a raczej urządzenie sterujące w silniku NG z całą pewnością steruje mieszanką paliwo/powietrze przez nastawnik ciśnienia....!!!!!!!!Na sygnał urządzenia sterującego może tagże zostać zwiększona ilość podawanego paliwa!!!!!!!Do tego dochodzi jeszcze szeroki kąt zmiany momentu zapłonu (też elektronicznie)nawet o 15*(czuj.spal.stukow.)