.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 20:23:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turbo w aucie...z czym się to je? ;O)
PostNapisane: 26.lis.2002 21:41:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Audi z turbo mam już od roku, jestem zachwycony osiągami auta, ale tak na prawdę o użytkowaniu samochodu z turbiną nie wiem nic. Auto już ma swoje lata (86'), ale jeszcze "lata" i chciałbym żeby jeszcze trochę polatało. Mam turbinę chłodzoną olejem (K26), daje mi to 182KM z poj. 2144ccm.
Jak użytkować samochód z turbo? Jaki olej lać do silnika (używam pólsyntetyka), na co uważać, jak używać, żeby nie zakatować i czy konserwować coś, przeglądać (np. zawór sterujący ma jakąś membranę)?

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2002 21:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Z tego co mogę powiedzieć od siebie to to żebyś nie katował auta na zimnym silniku bo wtedy turba dostaje ostro w dupe a dlaczego niech wytłumaczą mądrzejsi ode mnie :)
POzdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2002 21:56:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2002 17:46:32
Posty: 279
Lokalizacja: Ger - Danzig
Eeeeee,
Ja robie tak:
-Jak auto zimne,to powoli do 2500 obrotöw. :)
-A jak chce gazowac,to patrze na temperature oleju.
-Przewaznie jak wejdzie na 70-80 stopni t wtedy mam noge jak z olowiu :oops: :oops: Niezawsze....................
-Po dlugiej jezdzie a takze po gazowaniu, ochladzam silnik.Oczywiscie zanim go zgasze.Okolo 2 minutki stojäco na luziku.
-Wymiane oleju robie co 10tysiecy.
-Olej Castrol,chyba........ GT-X Full-Synthetic.
-Przebieg: 131 tysiecy i jak narazie wszystko ok.

Bye AdamSki

_________________
ObrazekAdamSkiObrazek

....... zatruty Wirusem S ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2002 23:13:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
No nie jest to moje doswiadczenie - ale "dowiedziałem się", że nie wolno gasić silnika po zejsciu z wysokich obrotów od razu, lecz trzeba własnie odczekać 1-2 min - po to własnie, aby turbina nie padła - chodzi o smarowanie, czy jakoś tam.

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2002 00:11:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2001 00:00:00
Posty: 4321
Lokalizacja: Wroclaw
dokladnie tak ... jak wylaczysz silniczek po strym gazowanku to turbinka jest na wysokich obrotach a olejku juz do niej silniczek nie pompiren i mozna ja zatrzec ...powszechnie wiadomo ze bez smarowania nie ma jechania ... :-D

_________________
A4 1,8 T , Audi S2 2,2 T


Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2002 10:03:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
Po odpaleniu auta pozwól, aby olej się rozgrzał i wszędzie dotarł. Przed wyłączeniem silnika niech auto popracuje na niskich obrotach, poniewąż turbina smarowana jest tą samą pompa co silnik. Smarowane łozyska turbiny osiagają kilkadziesiąt tysięcy obr/min. Więc niech silniczek pochodzi trochę na wolnych obrotach aż turbinia wyhamuje. Potem wyłącz silnik i po zabawie. Dopóki pracuje silnik trbinaka jest smarowana.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2002 18:08:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
O...to już coś. Właśnie uszczelniam silniczek i chcę jakiś lepszy olej wlać. Moja turbinka jest jakby ok, nie wiem jak sprawdzić jej stan i tego zaworu upustowego. Jakies pomysły?

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2002 18:16:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2002 18:51:00
Posty: 257
Lokalizacja: Otwock
Z tym gaszeniem po młóceniu to nie chodzi tylko o obroty, ale o wychłodzenie turbiny.Jeśli tego nie zrobimy to zagotowany olej może przytykać kanały olejowe w turbinie co po czasie doprowadzi do jej śmierci.

_________________
Piotrus
OCTAVIA TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2002 18:32:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2002 00:00:00
Posty: 513
Lokalizacja: Nom..... z Polski ale qwilowo Drezno
Ano turbo sie je z benzynka do silnika a z wlasnych obserwacji to to duzo je :-D

_________________

There is only one person who can stop me..................................................GOD
A3 1.8t quattro, S3-robi sie powoli monsterek :)17


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2002 19:09:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Oj z tym paliwkiem nie jest tak źle, a z resztą troszkę więcej kaski za takie urocze ssss, pssss itp., to żadna cena i nic tego nie zastąpi. A jeszcze ten ciąg przy ok 4000 obr....no miodzio.

Czy można jakoś przeczyścić kanały olejowe w turbinie? Robił to ktoś? Nie wiem jak poprzednicy używali moje autko, a chciałbym mieć pewność, że wszystko jest ok.

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2002 23:11:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2002 23:48:06
Posty: 163
Lokalizacja: z daleka
Jesli chcesz wiedziec czy z turbina jest wszystko OK to zamontuj sobie wskaznik cisnienia doladowania. Montuje sie go gdzies za intercoolerem. Kanalow olejowych nie ma sensu czyscic bo robi to za kazdym razem olej ( w oleju sa dodawane srodki czyszczace). Jedyne miejsce gdzie moze byc spalony olej to lozyska w turbinie, na to pomaga jedynie regeneracja lub nowa turbina. Wyczyscic mozesz z oleju przepustnice, zbadaj spaliny i dowiesz sie czy turbina puszcza olej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2002 15:07:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2002 17:46:32
Posty: 279
Lokalizacja: Ger - Danzig
Ja mialem takiego pomysla:

Obrazek

I co o tym myslicie????

Pozdrawiam AdamSki

_________________
ObrazekAdamSkiObrazek

....... zatruty Wirusem S ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2002 16:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Pomysł extra. Jaki jest koszt takiego zegarka i gdzie go można kupić. Właśnie troszkę modyfikuję układ dolotowy i przy okazji mógłbym coś takiego zamontować.
Na jakich olejach jeżdzicie(turbo)?
P. S. Wczoraj goniłem się z identycznym autkiem i objechałem je. Turbina jeszcze żyje ;0)

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2002 17:11:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2002 01:44:37
Posty: 210
Lokalizacja: Polska Centralna
Adamski, z którego roku masz S-kę ? to coupeta?

_________________
driven by instinct...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2002 17:56:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2002 17:46:32
Posty: 279
Lokalizacja: Ger - Danzig
@ kefir200
Znajomy mi zalatwil.Kolo 100wki eurosöw.
@Geralt
Coupe,´93

Bye AdamSki

_________________
ObrazekAdamSkiObrazek

....... zatruty Wirusem S ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: