.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.kwi.2025 16:01:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: C4 2.6 vs 2.8
PostNapisane: 24.cze.2004 20:57:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Witam.

Chciałbym poznać opinię, jeśli ktoś miał okazję sprawdzić, jak w rzeczywistości mają się osiągi 2.6 (150 km) do 2.8 (174 km). W katalogach są różne dane więc ciekawi mnie czy faktycznie da się odczuć tą róznicę w mocy czy jest ona nieznaczna?

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 21:18:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Jeżeli jest różnica to napewno ktoś ją odczuje, czytają to forum można dojść do wniosku że 2.6 są do bani i tyle, każdy pisze jaki to "bee" silnik, moim zdaniem żeby poczuć różnice powyżej 150 KM musi ona wynosić ponad 50 KM a nawet i więcej, 2.8 jest mocniejszy od 2.6 o całego fiata126p, więc coś w tym musi być .... ciekawe po co niemcy robili 2.6 skoro jest taki "bee" :?:

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 21:35:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Niemcy robili 2.6 z powodów progów podatkowych w związku z mocą silnika. Osobiście miałem 2.6 i szczerze wolałbym mieć 2.8 bo różnicy w eksploatacji ŻADNEJ .

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 21:56:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
A może ktoś wie jakie są różnice w budowie i działaniu, bo ja wiem tylko że kolektor jest w 2.6 plastikowy, nie ma "siłowników-cięgien do otwierania przepustnicy" takich jak w 2.8, u mnie np nie ma wogóle przepływomierza zaraz za filtrem tylko jest rurka podciśnienia (przed kolektorem), która idzie do kompa ......

A może da się w jakiś magiczny sposób wyzwolić ukrytą moc :P swoją drogą 2.8 też ma mało kucy w porówaniu do silników innych producentów
o tej samej pojemności :diabel:

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 22:07:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Może problem małej mocy tkwi w 2ch zaworach na cylinder? Ale przez to moment jest znacznie niżej.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 22:19:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
myslalem ze 2.6 jest rzeczywiscie taki cienki, ale...
znajomy ma 2.6 na wtrysku gazu i w automacie a ja 2.8 na zwyklym mikserku (oba auta to C4, jego A6 moja 100)
kiedys sie troche poganialismy po miescie i mushe przyznac ze myslalem ze nie bede mial co robic a tu szok, musialem te biegi mieszac jak szalony zeby nie bylo siary
co prawda bylem szybszy, ale nie duzo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 22:36:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
xxlobo, zmień w profilu proszę pozycję skąd

2.6 różni się tym, że ma bardziej ekonomicnie ustawioną elektronikę, do tego mniejsza pojemność, i jest to co jest. Widzieliście wykresy 2.6 i 2.8 ? widać różnicę w momencie obr. , w 2.8 jest wyżej i więcej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 22:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
tu można sobie zobaczyć wykresiki http://www.12v.org/engine/index.php?section=fe czy 25 Nm to duża różnica, pomijając fakt że w 2.8 maksymalny moment trwa dłużej ....

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 22:56:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Z tego co pamiętam ty Leo miałeś chyba 165 KM w swoim 2.6 wiem że "gra jest nie warta świeczki", ale intersuje mnie jak podniosłeś moc silnika i jakim momentem wtedy dysponowałeś ?

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 23:20:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Zoltar napisał(a):
tu można sobie zobaczyć wykresiki http://www.12v.org/engine/index.php?section=fe czy 25 Nm to duża różnica, pomijając fakt że w 2.8 maksymalny moment trwa dłużej ....


Widać wyraźnie na tych wykresach, że 2.8 ma zmienne długości kolektorów a 2.6 nie ma. Elektronika daje też dość dużo.

Co do mojego 2.6 rzeczywiście, poddane było tuningowi, na zwykłym analogowym chipie za 1000 zł. plus wydech. Ale jednak przyrosty były, ale żeby powiedzieć ile miał wtedy mocy nie wiem, nigdy nie był shamowany, wiem, że napewno przybyło mu Nm, bo czas do setki skrócił się o 0.6-0.8 sekundy, a elastyczność na 5 biegu między 80-120 polepszyła się o 2 sekundy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 07:52:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
xxlobo napisał
Cytuj:
myslalem ze 2.6 jest rzeczywiscie taki cienki, ale...
znajomy ma 2.6 na wtrysku gazu i w automacie a ja 2.8 na zwyklym mikserku (oba auta to C4, jego A6 moja 100)
kiedys sie troche poganialismy po miescie i mushe przyznac ze myslalem ze nie bede mial co robic a tu szok, musialem te biegi mieszac jak szalony zeby nie bylo siary
co prawda bylem szybszy, ale nie duzo


A to dlatego że masz gazik na mikserze, tak jak i ja :/ a to sporo odbiera na mocy, ze względu na dużą zwężkę w dolocie.
Mimo, że 2.6 ma 150PS to przy jego masie sprint 0-100km/h jest porównywalny z 2.3 10V. Nadrabia za to elastycznością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 08:05:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Trzeba sprawdzić tą różnicę na pasie :D

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 08:37:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Uhahaha
Zoltar :-)
Scigniemy sie ??

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 09:45:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Mnie też interesuje ten temat. Chciałbym zobaczyć jak to wygląda w praktyce bo różnice w mocy i w momencie nie są zabijające. CHociaż więcej mocy przy tych samych kosztach eksploatacji rodzi pytanie po co? Poczytałem i mi wyszło, że 2.6 była konkurentem BMW 520, miała zbliżoną cenę, za to większy silnik (co akurat u Niemiaszków nie wpływa na ubezpieczenie) i przez to większy moment obrotowy, 2.8 celowała w 525. W ramach tego podziału różnica cen była odpowiednia tzn około 6 tys marek. Czyli całkiem sporo jak za trochę więcej mocy i Niemiaszki dlatego chętniej kupowali 2.6.
2.8 chyba była słabym konkurentem 525, przynajmniej tyle widać po ilości 525 dostęnych na mobile.

Leo a możesz napisać ile sekund miałeś na 80-120 przed i po modyfikacji i w jakiej budzie. U mnie wychodzi około 11,7. Chętnie bym sobie usprawnił dół.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 09:57:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Mi w 2.8 80-120km/h na V biegu oscyluje w graniach 9sek na LPG. Instalka z mieszalnikiem :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 10:49:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Moje rozbudowane 2.0 nie jest do wyścigów, jeszcze sobie coś uszkodzę :P poza tym mam zwężkę w dolocie, no chyba że Zuru swoim 2.0 stanie to wtedy może dam mu radę ;)

Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 10:51:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Zresztą wstyd będzie na pas wyjeżdżać, chłopaki w bejach będą nas robić jak tylko będą chcieć :D

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 11:18:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
adamgt napisał(a):
Leo a możesz napisać ile sekund miałeś na 80-120 przed i po modyfikacji i w jakiej budzie. U mnie wychodzi około 11,7. Chętnie bym sobie usprawnił dół.


jak odkopię z archiwum kartkę z pomiarami to wyszystko podam

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 11:46:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Znalazłem takie coś na necie http://www.sofort-bieten.com/cat-40182/ ... i_2_6L_V6/ czy to coś może dać te 19 KM i 24 Nm czy to kolejny "pic na wode" :D i jeszcze jeden http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... gory=40182 tym razem 21 KM i 26 niutków

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 11:56:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
spróbuj, to w końcu nieduże pieniądze :) Ktoś musi być pierwszy :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: