.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 17:49:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Quattro-problemy?
PostNapisane: 08.gru.2002 15:20:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Witam!(to moj pierwszy RAZ ;-) )
Planuje kupic Audi Quattro, chcialbym Was zapytac o ewentualne problemy z ta kontrukcja(procz kilometrow;) oraz na co zwracac uwage przy zakupie. Ostatnio podchodzilem do takiego ale na jezdzie probnej po wlaczeniu tylnego mostu cos sie halasowalo i zrezygnowalem.

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 17:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
Witam.Nie można sobie włączyć podczaz jazdy tylnego mostu ,napęd jest stały
Przeczytaj sobie ten post:
http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=13431

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 19:13:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Widzę kubazak że będziesz przechodził na gaz. Spoko. Ile Ci pali teraz ta maszynka po mieście oraz na trasie. Pytam ze zwykłej ciekawości bo mi się podoba w coupejce ten silniczek no i napęd quattro :-D

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 19:22:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
Witam.Będę sie musiał trochę rozpisać a więc tak:
po mieście spokojnie do 3 tyś ok 15.5
po mieście wyścigi 4-6 tyś ok 22
trasa do 120 ok 11.5
trasa 140-max ok 18
To na razie ale nie wiem jak przejdę na wtrysk

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 19:33:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
:0 Oki. Wyleczyłeś już mnie z tego silnika :-D . Pięknie wygląda i pięknie chodzi ale spalanie.... sam przyznaj. Zakładaj gaz i fakaj benzynę. Jeśli ci dobrze to zrobią to przy tej mocy nie powinieneś poczuć różnicy. U mnie na zwykłej instalacji ale z kompem jest całkiem nieźle. Różnica jest prawie niezauważalna. A co do spalania to przy tej pojemności to powinien Ci palić gazu góra tyle ile benzyny. Pozdrawiam.

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 19:54:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 13:59:37
Posty: 4612
Lokalizacja: Warszawa
kubazak napisał(a):
Witam.Będę sie musiał trochę rozpisać a więc tak:
po mieście spokojnie do 3 tyś ok 15.5
po mieście wyścigi 4-6 tyś ok 22
trasa do 120 ok 11.5
trasa 140-max ok 18
To na razie ale nie wiem jak przejdę na wtrysk


troche duże to spalanie :0
ojca s2 :
miasto do 3.000 14l
po mieście wyścigi 18l
trasa do 120 10.5l
trasa warszawa-mazury predkosci do 240 --- 14l(4 osoby)

dobrze masz wyregulowany silnik?

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 19:54:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
Martini ja mam już założony gaz mieszalnikowy(mikser) z komputerem ale chcę przejść na wtrysk gazu.A te wartośći są podane na paliwie gazowym.A pozatym ogromnie czuć różnicę gaz-benzyna mimo że mam dobrze wyregulowaną instalację i nie da się już wiecej wycisnąć z niej .Spróbuj sobie wyjąć mikser i przejedż się na benzynie , zobaczysz jaka różnica.Mikser ogranicza osiągi na PB o ok 10% niemówiąc o gazie.Chodzi to bo chodzi ale myślę że mam ok 150 KM (174 seria)na gazie.Różnica benzyna przed instalacją a gaz jest miażdżąca choć może normalnie(wolno)jeżdżący kierowca nie poczuje tego za badzo.

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 20:01:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
_Marek napisał(a):
kubazak napisał(a):
Witam.Będę sie musiał trochę rozpisać a więc tak:
po mieście spokojnie do 3 tyś ok 15.5
po mieście wyścigi 4-6 tyś ok 22
trasa do 120 ok 11.5
trasa 140-max ok 18
To na razie ale nie wiem jak przejdę na wtrysk


troche duże to spalanie :0
ojca s2 :
miasto do 3.000 14l
po mieście wyścigi 18l
trasa do 120 10.5l
trasa warszawa-mazury predkosci do 240 --- 14l(4 osoby)

dobrze masz wyregulowany silnik?

Pozdrawiam

Na benzynie przed instalacją palił podobnie z tym że na trasie do 120 ok 9l

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 20:07:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 13:59:37
Posty: 4612
Lokalizacja: Warszawa
ja gazu nie założe..........przebieg roczny do 6.000km

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 20:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
to gdzie ty jeżdzisz do sklepu i z powrotem?????????????

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 20:25:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 13:59:37
Posty: 4612
Lokalizacja: Warszawa
heh 2 razy nad morze...i troche po mieście 8-)
w zime stoi w ciepłym garażu i odpoczywa 8-)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 09.gru.2002 11:45:30 przez tipl__Marek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 20:39:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
No dobra ale chyba zapomnieliśmy o naszym nowym koledze KrzMos.
Napędy Quattro haldex czy torsen to bardzo dobre i sprawdzone rozwiązania które rzadko się psują , sam mam i jestem zadowolony.Temat ten napewno chętnie rozwinąłby Nasz guru techniczny Hansik ale chyba jeszcze z gór nie wrócił.

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2002 21:39:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
W związku z tym że Hansa nie ma to się troszkę pomondrale !!! Haldex to rozwiązenie nowsze i w praktyce gorsze ponieważ rozkład napędu jest ustawiany przez komputer i nie zawsze jest to tak jak się chce żeby było. Torsen to napęd stały na 4 koła i nie ma mowy o sterowaniu tym systemem, co z tego wynika jest to układ nie do zdarcia i nie do zajeżdżenia. To mniej więcej tyle co mogę dać od siebie. Jak Hans wróci napewno dołoży albo sprostuje moje informacje i napewno wszystkiego się dowiesz !!
Pozdry
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2002 08:31:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
Widzisz DeS - tu sie nieco mylisz,bo nie wiadomo ktory rocznik i jakie autko ogladal kolega KrzMos :)
Stare 80 mialy odlaczany tylny naped o ile dobrze pamietam:)
Chodz reki sobie obciac nie dam:)

Ale przypuszczam ze konstrukcja byla nieco nowsza wiec jedyne co mogl wlaczyc to blokade tylnego dyfru...czego raczej nie powinno sie stosowac w "czasie jazdy probnej" a jedynie "podczas probnego ruszania"
:)

Poza tym - niezawodne rozwiazanie niesamowicie poprawiajace wlasnosci jezdne samochodu - nie ma scinania zakretow ani poslizgow - chyba ze kontrolowane:)
Moze nieco obniza rzeczywista moc samochodu,bo i rozlozenie napedu na4x3 zjada jej stroche,i przelozenia skrzyni sa inne....ale chyba warto:)
Do tego spalanie wzrasta o jakis 1l/100km...
Ale 4x4 kosztuje:)

pzdrw
Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2002 08:41:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
NemeretH napisał(a):
Widzisz DeS - tu sie nieco mylisz,bo nie wiadomo ktory rocznik i jakie autko ogladal kolega KrzMos :)
Stare 80 mialy odlaczany tylny naped o ile dobrze pamietam:)
Chodz reki sobie obciac nie dam:)

Ale przypuszczam ze konstrukcja byla nieco nowsza wiec jedyne co mogl wlaczyc to blokade tylnego dyfru...czego raczej nie powinno sie stosowac w "czasie jazdy probnej" a jedynie "podczas probnego ruszaniu...
A czy ja powiedziałem że tak być nie może ??? :D Zgadza się stare modele miały takie wynalazki ale one powiem szczerze średnio zasługują na uwagą ponieważ były mało wytrzymałe przez co odstraszały urzytkowników !!
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2002 08:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2002 16:04:24
Posty: 205
Lokalizacja: Łuków
Wady to :
- duże spalanie (kubazak wcale nie przesadził to są realne wyniki 12-22 l/100km gazu)
- droga eksploatacja i części (nasze drogi zadbaja abyś często wymieniał takie rzeczy jak tulej i końcówki drążków, chyba że nie przeszkadza ci stukanie na każdym dołku)
- odbieranie silnikowi mocy (jak masz jej mało tak jak ja to czuć, jeżdżę jakbym miał 2.0, i rozwiazaniem nie jest tu wcale 2.8, jezeli juz to 2.2 T)

Zaciągnij ręczny i bardzo szybko puść i wciśnij sprzęgło (tylko nie do konca zeby nie zgasł :grin: ), jak głośno uderzy to przeguby na wale masz do wymiany, a może tylko tylny most, a moze podpora itd itp :-D,

Pozdrawiam

_________________
........ B4 Quattro 2.6 V6 ........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2002 09:03:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Niestety to co napisał ZOLTAR to prawda i to jest ta ciemna strona quattro.
Pozdry
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2002 12:50:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
heheh ... w starych qoattro naped jest tak samo nierozlaczalny jak w Torsen'ie ... tyle tylko ze jest glosniejszy ... a i o wytrzymalosc bym sie nie obawail ... to przeciez startowalo w rajdach ... a co do wytrzymalosci to powiedz mi Zoltar dlaczego mi sie nic nie dzieje ? ...strzelam ze sprzegla przy ruszaniu z 4000 rpm czasami z 5000rpm i bylo tego juz sporo a jakos mi nic poza poduszkami tylniego mostu nie polecialo ... tak sie sklada ze Torsen jest najwytrzymalszym ukladem napedowym 4x4 jaki znam w cywilnych samochodach ... jedyne co sie moze posypac to skrzynia biegow ... na przyklad jak zmieniasz biegi bez sprzegla albo redukujesz przy 5000 rpm o 3 biegi w dol ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2002 13:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2001 01:00:00
Posty: 1200
Lokalizacja: Łódź
Żadne Audi quattro nie miało odłączanego napędu tylnego.
Pierwsze rozwiązanie to "skrzynia biegów z samoblokującym mechanizmem różnicowym". Występowało w latach 80 i miało podwójną blokadę. W instrucji Audi opisano to następująco. Już na ustawieniu 0 do normalnej jazdy przednia oś jest nieco zeszperowana. Ustawienie 1 to blokada międzyosiowa. Nadająca się od bardziej miękich nawierzchni. Ustawienie 2 to też blokada międzyosiowa + blokada tylnego mostu. Pozwala się to wydostać z najgorszwego bagna i całkiem sprawnie poruszać np. na lodzie. Minusem jest brak ręcznego na ustawieniach 1 i 2 ponieważ wtedy musi on wyhamować nie tylko tylne koła, ale też poprzez blokadę międzyosiową przednie koła. jedno z ustawień 1 lub 2 poleca się do jazdy sportowej. Jakiej nie wiem, bo nie ma ręcznego???? Co najwyżej na tor, gdzie się go nie uzywa.
Rozwiązanie numer dwa wprowadzane na przełomie lat 87-88 to "skrzynia biegów z mechanizmem torsen". Rozkładn napędu 50/50, płynnie regulowany przez sam mechanizm w zakresie 25/75 do 75/25. Posiada jedynie blokadę tylnego mostu włączaną przyciskiem między fotelami. Nadaje się tylko i wyłącznie do wyjechania z naprawde trudnego podłoża, gdyż automatycznie wyłącza się powyżej prędkości 25-35 km/h. Rozwiązanie samo w sobie tak doskonałe, że znajduje zastosowanie w samochodach Audi do dzisiejszego dnia.
Rozwiązanie trzecie to Haldex. Stosowany w Audi A3 oraz TT ze wzgledu na poprzecznie montowane silniki. Napędza w głównej mierze koła przednie. Tył jest dołączany przez sprzęgło w razie uślizgu kół przednich. Rozwiązanie doskonałe dla mieszkających w nieco mniej cywilizowanych warunkach ludzi, Którzy np. zimą maja utrudniony dojazd do swojego domku w lesie. Według mnie rozwiązanie totalnie nie sprawdzające się przy próbie jazdy wyczynowej ze wzgledu na słaby czas reakcji i zachowania zaskakujące samego kierowce.
Co do awaryjności mogę wypowiedzieć się w dwóch pierwszych przypadkach. Bo taklie samochody posiadam. W rajdówce mam pierwasze rozwiązanie i choć mówi się o jego awaryjności to sorry bardzo, ale mój samochód dostaje w du.. non stop. Jest wykorzystywany tylko i wyłącznie do jazdy wyczynowej. Jeżdzę na ustawieniu 0 ponieważ potrzebuję, aby działał ręczny i jestem sam zaskoczony wytrzymałością skrzyni biegów. Najczęściej awarii ulega tylna część skrzyni biegów podająca naped na koła tylnie. Ale ponieważ jest ona dość wysoko względem samej skrzyni uważam, że często może to być spowodowane za niskim poziomem oleju w skrzyni spowodowanym np. wyciekiem.
W B4 mam skrzynie z torsenem. Jest to rozwiązanie samo w sobie ciut zeszperowane i dająca naprawde cudowne prowadzenie się samochodu. Można wyprowadzić samochód z o wiele większych boków niż w pierwszym przypadku. Awaryjność jest raczej znikoma, choć Miodu z tego co mi wiadomo wymieniał skrzynie dwa razy. Jak to zrobił nie wiem do dziś.
Generalnie nie należy ciągnąć ręcznego bez wciśniętego sprzęgła, dbać o olej w skrzyni i moście, wysprzęglac z wyczuciem podczas chodzenia bokami i nie powinno być kłopotu. Moje samochodziki mają po około 200 tyś, i jeżdzą jak malina. Od napędów o wiele gorzej mają się silniki, bo skrzynie są cudowne. :D

_________________
Koprass - Audi quattro
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2002 14:17:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Koprass widzę że dołożyłeś fotkę swojej rajdówki w podpis. Napisz coś więcej o niej i jak masz wstaw jakieś foty. Chętnie polookamy !!
Pozdry
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: