.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 05:10:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zapłon a podciśnienie...
PostNapisane: 27.cze.2004 18:35:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
W mojej 5-cylindrówce miałem dotychczas wyprzedzony zapłon o 3° (ze wzgl. na zasilanie LPG). Przy ostatniej regulacji zapłon został ustawiony na 0° (zgodnie z danymi regulacyjnymi).
I co się dzieje (na PB i LPG):
- ekonomizer (wskaźnik podciśnienia w kolektorze ssącym) wskazuje większe zużycie paliwa/gazu zarówno na wolnych obrotach jak i w czasie przyśpieszania...
Dla uściślenia dodam, że pomiar dokonywany był także manometrem, co potwierdziło wskazania ekonomizera.
Nie zdziwiłbym się gdyby dotyczyło to tylko gazu (w trasie na 100km spalił o 1,5l więcej :/ ) ale większe wskazania odnoszą się także PB ...
Co Wy na to ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 19:09:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
a co za tym jeszcze poszło >> jak osiągi ?

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 19:41:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
marek napisał(a):
a co za tym jeszcze poszło >> jak osiągi ?

hmm... różnicy raczej nie ma, może poza tym, że na gazie wolniej wkręca się na obroty (ale to akurat jest zrozumiałe).
Za to wskazówka ECON przy tym ucieka mi na maxa...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 21:32:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Ejjjnooo... Nikt nie ma żadnego pomysłu ? :(

W poście "Strzelanie w wydech" po zdjęciu nogi z gazu..."
Bogdan napisał(a):
U mnie tak strzelał przy odjeciu nogi z gazu lecz nie zawsze. Tak jak by ktoś mu przestawiał zapłon. W końcu doszedłem co to było .miałem troszke ściety klin na kole rozrządu (na wale korbowym gdzie jest osadzone te kółko) i stąd te strzały


Koło rozrządu na wale zmieniałem w zeszłym roku i wszystko było ok. Poza tym teraz patrzyłem świecąc lampą stroboskopową na koło wałka rozrządu i znak jest w prawidłowej pozycji...

A tak na marginesie to spotkałem się z opinią pewnego mechanika, że: "niektóre 5-cylindrówki lubią jak się im przestawi rozrząd o 1 ząb". Słyszeliście kiedyś coś takiego ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 22:05:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
no z tym przestawieniem rozrządu to pierwsze słysze > moze mechanik próbował nowego patentu >zastosować zmienne fazy rozrządu :): :diabel:

tak sobie mysle ze jezeli nie masz zadnej porprawy tyle co pali wiecej to moze warto ustawić tak jak było bo gaz ze względu na swoje własciwosli raczej wymaga wyprzedzenia zapłonu (ciekawe jak długo testowałeś go na paliwku :> moze dlatego wiecej spalił bo wiadomo inna jazda i az sie chce przycisnąć :diabel: )
u siebie masz chyba sterowanie zapłonem za pomoca podciśnienia wiec tu raczej elektronika nie dokonuje korekty i moze stąd taki efekt?

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 22:32:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
marek napisał(a):
u siebie masz chyba sterowanie zapłonem za pomoca podciśnienia wiec tu raczej elektronika nie dokonuje korekty i moze stąd taki efekt?
Dokładnie podwójne podciśnienie...
Chyba po prostu mi gaźnik rozregulował zamiast odwrotnie... :/

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 22:38:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
mechitro napisał(a):
A tak na marginesie to spotkałem się z opinią pewnego mechanika, że: "niektóre 5-cylindrówki lubią jak się im przestawi rozrząd o 1 ząb". Słyszeliście kiedyś coś takiego ?


wiesz ze cos w tym musi byc, bo tez sie spotkalem z taka opinia:), gosc mial Audi 90 2,3 wersja USA i za nic nie dlao sie go dobrze ustawic, dopiero jak mu sie rozrzad przestawilo to auto zaczelo jedzic..... i to jeszcze jak :diabel:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: