Do końca nie rozumiem koncepcji tego pojazdu. W różnych zawodach są różne klasy pojemności, ale czemu akkurat silnik od BMW? Najwyraźniej ktoś takowy posiadał i założył do budy Audi. Nie wiem jak wyglądają przepisy wyścigów płaskich, ale do GSMP(wyścigi górskie) można przygotować każdy samochód o dowolnej, nieograniczonej przepisami, mocy i pojemności. Jednakże musi to byc silnik tego samego producenta co samochód.
Niestety Audi nie bardzo sprawdza się w rajdach samochodowych na poziomie powiedzmy II ligi (dawne okręgówki). Początkujący zawodnik, który poprzez starty w KJS zdobył licencję RII może startować w II lidze-Puchar PZM homologowanym samochodem napędzanym na jedną oś z silnikiem wolnossącym (bez turbo) do pojemności 2.0 "montowanym w tym modelu seryjnie". Niestety z Audi sprawdza się tylko stare coupe, które choć bardzo dobrze się prowadzi ponieważ jest długie, może mieć silnik tylko 2.0 115KM, który jest słabą bazą w porównaniu z iinymi markami. Np Astra GSI 16V 150KM. Te dwa litry Audi można dłubać na więcej, ale inne tez można.
Dopiero po kilku udanych startach w II lidzę i uzbieraniu punktów można odebrać licencję RI i wtedy wystartować samochodem z turbiną i napędem 4x4 w II i I lidzę. Np URQUATTRO
Jest to zdecydowanie niesprawiedliwe dla poczatkujących zawodników i firmy Audi
, bo niestety nie ma zadowolającego modelu wolnossącego w ośce o odpowiedniej masie.