.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 06:38:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Termostat w cygaro
PostNapisane: 13.cze.2004 12:22:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
Witam mam problem z chlodzeniem, a mianowice termostat sie nieotwieral wcale.kupilem nowy i tez to samo.odpowietrzalem uklad i nic nie pomoglo.zrobilem maly cwancik iprzewiercilem termostat.wentylator wlacza sie przy 103-105*c schodzi do 100 moze 98 i dalej to samo.jezdze tak od dugiego czasu nie wiem czy nie zagotuje silnika.kupie nowy termostat ale nie wie mczy to jego wina.pomozcie co robic

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2004 12:26:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli tak jezdzisz to juz dawno temu zagotowales silnik ... lepiej wyciagnij wogole termostat ... a zwoja droga to moze nie wina termostatu a czegos innego ? ... moze masz zapchany uklad chlodzenia albo pompa wody ma powylamywane lopatki ? ... jak stwierdziles ze sie termostat nie otwiera ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: no wlasnie
PostNapisane: 14.cze.2004 14:04:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
no wlasnie wrzuc go do wrzatku to bedziesz wiedzial czy sie otwiera czy nie napewno to nie jego wina skoro kuiles nowy tam nie ma sie co psuc przecierz ale kup i zanim zalozysz sprawdz

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Termostat w cygaro
PostNapisane: 15.cze.2004 21:16:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
termostat gotowalem i otworzyl sie,woda sie nie zagotowuje w ukladzie wiec silnik zagotowany nie jest.pompe wymienilme.grzeje sie na trasie do 105 na miescie mniej a jesli juz tyle osiagnie aby wlaczyla sie chlodnica to trwa t odlugo bardzo.nie wiem co jest

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2004 05:27:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2003 11:25:33
Posty: 128
Lokalizacja: Kwidzyn
Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć układ.

_________________
cygaro 1.8 DS + LPGas
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2004 22:29:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Hmm, chyba mam to samo.
Mój wskaźnik też stale pokazuje ok. 100 st. Przy jeździe z prędkością do 100 km/h i temp zewn. 15 st. - ok. 90-95 st. Ale przy 120 km/h i pod stromą górkę - wzrosło do 110 st! Wentylator włącza mi się przy ok. 96 stopniach. A przy jeździe nieraz mam ok. 100 st. a wentylator nie pracuje. Ki czort?

W zasadzie temperatura mojego silnika - 90 - 105 st. Pompa wodna? Ile roboty, żeby wymienić (i jaką najlepiej kupić)? Uszczelka pod głowicą z niewielkim przeciekiem wody do cylindra?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Termostat w cygaro
PostNapisane: 18.cze.2004 23:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
dzisiaj zmienilem pompe i termostat na temp 80*c.jechalem do domu jakies 15 km i mi waz pekl pod wplywem cisnienia.nie bylo w nim wody a odpowietrzalem wszsytko.zmienilem wąz odpowietrzylem jeszcze raz nawet te przy gazniku i zmienilem korek od wlewu do ukladu chlodzenia.zrobiel mjakies 30 km i wporzadku temo ok 98 na trasie maisto to samo a chlodnica sie wlacza tez okolo tej temp.na trasie wcale bo ja poiwetrze wychladza a na miescie dopiero jak sie weze zrobia gorace i chlodnica wtedy sie wlaczy wentylator chociaz silnik juz wczesniej jest goracy.nie wie mco z tym jest ale narazie bede tak jezdzic moze bedzie dobrze

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2004 18:51:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2004 15:54:37
Posty: 101
Lokalizacja: CHORZÓW
wiecie co Cygareciaze chyba to jest normalne w tych naszych furach bo ja mam tak samo normalna temperatura ja jezdze po miescie to wskazowka stoi na 100 czasami powyzej 100 st.na trasie nie przekraczam 90 100 km/h i jest lajtowo bez gorek to spoko ale jak asie zacznie gorka czy cos no to lipa dochodzi do 110 st:)ale woda sie nie gotuje:):)wiec mysle ze poprostu temperatura pracy silnika w tych furach oscyluje miedzy 98-105 stopni:)ja tylko patrze czy wode wywala jak nie to jest wszystko si i sienie przejmuje hehe.wazne ze termostat otwiera :):)

_________________
przesiadlem sie na Vw golf III taki jak w avatarku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 08:54:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
u mnie bylo to samo wiec wymienilem termostat na otwierany wczesniej choc nie pomne juz przy ilu stopniach. generalnie cygarka lubia byc gorace i czesto chodzi w nich wentylatorek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 09:41:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Z tym chlodzeniem to sa komedie. U znajomego w A90 2,3 temperatura potrafila przy normalnej jezdzie wskakiwać na 110 st :galy: .
Nie wiedzielismy co jest, bo przy odkreconym korku nie wywalalo wody :/ , wiatrak wlaczal sie niby normalnie ale przy za wysokiej temp, czyli rzeczywista temp musiala byc nizsza o jakies 10-15st. Wczoraj wymianilismy czujnik wkrecany w blok silnika i juz jest ok (~90st). Ten znajomy twierdzi ze wiatrak wlacza juz sie inaczej, tzn na mniejszych obr. i na dluzej, ja tego nie potwierdzam , bo nie sprawdzilem.

Generalnie temp silnika powinna oscylować przy 90st (+- 3-5 st), nie wazne czy jest zima czy upal. pierwszy bieg wiatraka zazwyczaj jest ust na 93st, drugi, szybszy na 97st. Wstawianie termostatow ktore otwieraja sie przy nizszej temp tez nie jest dobre, bo silnik bedzie wtedy niedogrzany.

Jeszcze jedno, na wodzie destylowanej w porownaniu z plynem chlodzacym, temp jest o kilka st (2-3) wyzsza.

Nie zgodze sie z tym ze silniki w audi lubią sie grzać. Jak bym sie nie staral w moim 2,2turbo to nie nagrzeje powyzej 95-97st (to przy poscigach) . Ostatnio ciagalem przyczepke ~1000kg i temp dochodzila do 93-95 st.

Wydaje mi sie ze 110 st to jest za wysoka temperatura dla silnika, zreszta przy takiej to juz by wywalilo wode przez korek. Prawdopodobnie przeklamuja wam wskazania.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 13:26:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2004 15:54:37
Posty: 101
Lokalizacja: CHORZÓW
Lukasik pewnie masz racje jestem mechanikiem i wiem tez ze przy tych temperaturach moglo by byc groznie:):)ale ja patrez na wode jesli nie wywala to jest spoko wiem ze nie ma 105 stopni i sienie przejmuje co innego gdy woda wylata ze zbiornika :D :d :D to wtedy jest ZONK

_________________
przesiadlem sie na Vw golf III taki jak w avatarku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 15:40:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
U mnie i u mojego kolegi w silnikach 2,2 2,3 jest taki motyw ze przy odkreconym korku wlewu plynu chlodniczego, na wolnych obrotach, poziom sie podnosi na chwile przed wlaczeniem wentylatora.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: termostat
PostNapisane: 29.cze.2004 21:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
teraz to juz calkiem to jest powalone wszystko.padla mi nagrzewnica chyba od temperatury albo napewno, cieknie w srodku samochodu od strony pasazera bardzo malo ale cieknie.narazie nie bede jej wymieniac chce ja odlaczyc z obiegu.moze to ona byla winna grzaniu sie, moze brudna lub zakamieniona nie wiem.jak ja odlacze to nic nie powinno zaszkodzic? i czy ne izapowietrzy sie uklad?

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 21:52:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lis.2003 17:19:54
Posty: 181
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: Audi A6 3.0TDi quattro , Audi 200 Canada
Witajcie
u mnie jak ostatnio były problemy z chłodzeniem to zajechałem do zaprzyjaźnionego ASO i okazało sie ze termostat był OK natomiast zły był przekaźnik (ktory włącza chłodzeni na 1 lub 2 bieg) oraz "bimetal" :!!:
Po wymianie tych dwóch rzeczy wszystko wróciło do normy :peace:
Pozdrowionka


-> http://audi_cygaro_klub.w.interia.pl <-

_________________
Audi Maniacy Łączcie Się...!

Audi A6 3.0 TDi quattro 4F - v. individual, first model
Audi 200 2.2T MC AT - v. Canada
Audi 100 2.3 NF - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: termostat
PostNapisane: 30.cze.2004 12:21:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Blazer napisał(a):
teraz to juz calkiem to jest powalone wszystko.padla mi nagrzewnica chyba od temperatury albo napewno, cieknie w srodku samochodu od strony pasazera bardzo malo ale cieknie.narazie nie bede jej wymieniac chce ja odlaczyc z obiegu.moze to ona byla winna grzaniu sie, moze brudna lub zakamieniona nie wiem.jak ja odlacze to nic nie powinno zaszkodzic? i czy ne izapowietrzy sie uklad?


moikm zdaniem nic nie powinno sie stać. odpowietrzenie ukladu znajduje sie w gornej czesci chlodnicy, taka cienka rurka ktora leci do zbiorniczka.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 00:11:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A powiedzcie mi, czy wszystkie cygara miały 2-stopniowe wentylatory? W moim 2,0D jest tylko jeden bieg i w dodatku po wyłaczeniu zapłonu przestaje pracować. Wygląda na to, że pracuje bez jakiegokolwiek przekaźnika... A jeżeli jest to gdzie go szukać?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 09:54:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
rodzynek napisał(a):
A powiedzcie mi, czy wszystkie cygara miały 2-stopniowe wentylatory? W moim 2,0D jest tylko jeden bieg i w dodatku po wyłaczeniu zapłonu przestaje pracować. Wygląda na to, że pracuje bez jakiegokolwiek przekaźnika... A jeżeli jest to gdzie go szukać?


Bardzo mozliwe ze masz tylko jeden bieg. Twoj silnik chyba nie nalezy do takich ktore intensywnie sie grzeją (okolo 65 KM), swoją drogą to chyba niezniszczalna jednostka :) . Jesli chcesz sprawdzic ile masz biegow, wyjmij wtyczke z czujnika w chlodnicy. Jesli są tam 2 styki to znaczy ze masz jeden bieg, jesli zobaczysz 3 styki to masz wlacznik na 2 biegi.

P.S. Ja mam u siebie dwa biegi, nigdy nie udalo mi sie wlaczyc tego szybszego :P

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: termostat
PostNapisane: 03.lip.2004 01:15:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
hmmm ja na szczescie nie mam problemu z temperatura zawsze jest ponizej 100 no jedynie jak mu w pipe dam i jest skwar na maxa no to deko powyzej 100 sie wychyli wskazowka ale wentylator sie zalacza i jest git :) .ale racje macie jeden bieg jest w dieselku ;] no i jak widac wystarcza w zupelnosci.a co do tego czy ten silnik jest niezniszczalny no to szczerze powiem ze kurde masz racje moj ma 20 lat motorek wiadomo to juz nie to co kiedys chociaz nie wiem jak bylo od nowosci ale jedzie :))) i jest oki.jedyne co mnie martwi to ze kopci przy max obrotach to ze przy przyspieszaniu dymi swoje ale nie zeby czarna chmura dymu szla.ale przy max obrotach silnika to jest źle bym powiedzial.hmmm nie wiem moze zbyt wysoka ma predkosc obrotowa ?? silnik czy to wtryski hmm jak ktos wie to pomozcie

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: