Elberoth napisał(a):
Ja miałem K&N ale go wyrzuciłem ... tzn gdzieś się chyba jeszcze wala w chiptroniku. Różnica na hamowni pomiędzy wkłądką a seryjnym filtrem była ZEROWA.
Oj, Elb chyba coś kręcisz...
Cytuj:
Pierwszy pomiar i ... eureka - 156,8 KM na seryjnym filtrze, czyli o 10,5KM więcej niż ostatnio. Wow, to już jest wynik. Nareszcie zaczynam się cieszyć
Szybka zmiana filtra na K&N i kolejna niespodzianka 159,8 KM !!!!!! O 13,5KM więcej niż w tej samej konfiguracji na kołach zimowych !!! Radość moja była pełna.
Cytuj:
Filtr K&N w moim przypadku dostał wyrok uniewinniający - jego zastosowanie dało wzrost mocy maks. o 3KM, czyli dokładnie o 2%.
Dokładna analiza obydwu wykresów po ich nałożeniu na siebie wykazała, że zyski z zastosowanie wkładki K&N uwidoczniły sie dopiero po przekroczeniu 5000obr, czyli w sytuacji największego poboru powietrza przez silnik - poniżej tej granicy wykresy były praktycznie identyczne. Można więc przypuszczać, po zamontowaniu chipa, a co za tym idzie jeszcze większego zapotrzebowania na powietrze, zyski te będą jeszcze lepsze.
Zgdnij kto to napisał