.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 05:13:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 80 B3 (91') silnik 1.8 o przebiegu 270tys km...
PostNapisane: 29.cze.2004 13:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2004 12:59:01
Posty: 14
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Mam mozliwosc kupienia z niemiec od pierwszego wlasciciela Audika jak w temacie z silnikiem 1.8 (jednopunktowy wtrysk) w dobrej cenie. Stan auta idealny, tylko ten przebieg...
Mam zatem pytanie - jak duzo takie auto (silnik) moze jeszcze pojezdzic?
Ewentualnie na co zwrocic szczegolna uwage?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 13:13:22 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
A w jakim jest stanie??
Tylko od tego jak dbał o niego poprzedni właściciel/właściciele zależy ile jeszcze pojeździ. Istnieje możliwość że pojeździ jeszcze 100 km albo 100.000km. Zbadaj obejrzyj. Być może niewielkim nakładem zrobisz z niego jeszcze brzytwę, a być może teraz jest on w takim stanie. Wszystko zależy od tego jak jest utrzymany.
Są na forum osoby które mają podobny przebieg do tego a mimo to z autem nie ma większych problemów.

Ale Ci pomogłem co? ;)
Zajrzyj do działu Newbie i poczytaj.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 13:26:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2004 12:59:01
Posty: 14
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Stan wizualny jest zadziwiajaco dobry jak na samochod jak by nie liczyc 13-letni. Stan wewnatrz - tapicerka na fotelach, drzwiach welurowa czysta i nie poprzecierana. Kierownica i wajcha od biegow nieorginalne, skorzane calkiem ladne. Auto mialo malego unfala z przodu (pekniety zderzak, kierunek i chyba reflektor bo zaparowal, blachy ok)
Silnik musial byc niedawno umyty, zadnych wyciekow nie widac. Samochod jezdzil po niemczech. Pali dobrze na cieplo i na zimno, nie dymi. Jak dla mnie (mam doswiadczenie z kaszlakiem i CC to idzie jak rakieta, po prostu plynie...)
Jedyny pomysl jaki mi sie nasuwa co do sprawdzeniu stanu technicznego motoru to sprawdzic cisnienie sprezania.
Nie da sie ukryc, ze Audi 80 w stosunku do moich dotychczasowych autek to jest maszyna, jedyne czego sie obawiam to ten przebieg i jego wplyw na silnik tzn. ile mu jeszcze zostalo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 13:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
Ja mam taki samochód z przebiegiem ponad 210 tys z tego ja zrobiłem 100 i nic się nie dzieje.
Nie sugeruj się stanem licznika bo samochód może mieć 100 tys i być bardziej zajechany od tego co ma 300 tys. Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika i sprawdź kompresje w silniku.
Pozdrawiam...

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 13:34:49 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Byłoby super gdybyś miał możliwość sprawdzenia ciśnienia sprężania. Jeśli nie bedziesz miał takiej możliwości to sprawdź czy auto nie zostawia siwego dymu. Przegazuj go dosyć mocno i obserwuj co się dzieje od strony wydechu. Silnik powinien pracować równo i nie powodować większych drgań.
Mówisz że stan wizualny auta jest super. Możliwe że było malowane dlatego wygląda tak świeżo. Obejrzyj podłużnice, sprawdź uwagę jak zrobiony jest przód po uderzeniu , obejrzyj przednie wzmocnienie, zajrzyj do bagażnika podnieś wykładzinę zobacz czy nie ma jakichś pozostałości po naprawie. Obejrzyj słupki przy uszczelkach progi. Wjedź na kanał zajrzyj pod spód obejrzyj czy nie ma wycieków.
Jeśli będzie ok. To myślę że jeszcze wiele kilometrów zrobisz na tym silniku. Acha i nie zapominaj że to auto ma 13 lat. Pewne części karoserii nie muszą wyglądać jak nowe, nie powinny.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 13:42:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co ja słyszałem to te silniki są najbardziej udaną konstrukcją Audi/VW. Mój znajomy ma Passata z 89 roku z silnikiem 1.8 i samochód ma przelatane ok. 350 tys. i nie bierze grama oleju, i zapala jak nufka.

Najważniejsze to tak jak chłopaki piszą wykręć świece i sprawdź kompreche. Roboty na 5 min. a dużo o silniku mówi. Udanych zakupuf :peace:

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 13:45:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2004 12:59:01
Posty: 14
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Dzieki za sugestie, napisalem, ze stan wizualny auta jest super, ale to przez to ze porownuje to do fiata... Lakier na pewno nie jest nowy, chyba jest orginal, watpliwosci mam jedynie co do jednych drzwi (kierowcy). Z czesci blacharskich to raczej nic nie wygladalo na nowe jedynie komora silnika wygladala na solidnie "karczerowana". Szyby sa oryginalne Audi ale nie potrafie rozszyfrowac numerow, Dosc ciekawe sa uczczelki szyb- z chromowanymi obwodkami bo jest to wersja "Comfort edition".

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 14:56:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli ściana działowa wygląda na nowiutką to może to świadczyć o przeszczepie... uważaj...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 18:14:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:49:22
Posty: 48
Lokalizacja: Okolice Grünberg
Mam 80 z takim właśnie przebiegiem, dwatygodnie temu robiłem w niej głowicę nic specjalnego popychacze i uszczelniacze zaworów. Stan cylindrów jak to okreslił mechanik de lux, przypuszczam że tłoki pewnie są również w porządku. Głowicy nie musiałem robić ale zazwyczaj dbam o swoje furki i nie podchodzę do nich oszczędnie. po przejechaniu 1000km nie wziął mi ani grama oleju. Przed remontem łykał ok3 litrów na 10000. mam to autko od dwóch lat przejechałem 70kkm i jak narazie sprawuje się doskonale. Chyba tylko ostatnio czeka mnie kupno czujnika Halla po odczasu do czasu potrafi przerwać podczas jazdy niezależnie od tego czy jest to gaz czy benzyna. W sumie uważam że jest to bardzo dobry samochód jak na wiek i przebieg.

_________________
A4 1.9 TDI AHU
Alfa Romeo 156 1,9 jtd
była B3 1.8E DZ + lpg teraz ujeżdża ją braciszek ;-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 18:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Te silniczki to chyba najbardziej wytrzymałe jakie kiedykolwiek powstały w VW/Audi (z benzynowch oczywiście). Więc jeśli nie jest skatowany to jak najbardziej kupować.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2004 10:48:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 12:58:15
Posty: 18
Lokalizacja: pomorze
cze TomajL

:/ podziwiam ludzi, którzy patrzą na przebieg!!

tak w sumie to wstyd troche nawet (powodzenia)

A gdyby z 270000 zrobić 190000, to pewnie byłbyś spokojny co (od niemca maszyna)

Uwierz szwaby kantują jak każdy, i nogę też ciężką mają. Widziałem nie jedną padlinę.

_________________
B3/1.8PM/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2004 11:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2004 12:59:01
Posty: 14
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
No fakt, gdyby na liczniku bylo powiedzmy ze 130tys to bym byl spokojniejszy ;) ale bym sie zastanawial czy aby nie ma wiecej a tak klops :) auto jest w b.dobrym stanie, siadam a tam 270tys na liczniku...
W kazdym razie wstepnie sie z gosciem dogadalem, w piatek jak dobrze pojdzie jedziemy do wybranej przezemnie stacji diagnostycznej "zaprzyjaznionej" i tam sprawdzimy pare drobiazgow typu kompresja, geometria itd...
Jesli bedzie ok to kupuje, moze dla lepszego samopoczucia psychicznego cofne sobie licznik o jakies 150tys? Ale jak znam siebie to mi sie nie bedzie chcialo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2004 12:59:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 12:58:15
Posty: 18
Lokalizacja: pomorze
Szkopy ostatnio sie zcwanili, dolewają do oleju jakiegoś gówna i ciśnienie oleju podskakuje.

_________________
B3/1.8PM/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2004 14:08:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
No coz. Moje ABT (bosh monomotronic - jednopunktowy wtrysk) 2.0 w B4 ma 225 tysia i nawet uszczelniaczy nie wymienialem. Wiekszosc z tego przebiegu zostala zrobiona na trasie na oleju castrola 10w40. Zapala jak nowka (tylko juz troszke popychacze czasem stukna krotko) nie ciagnie oleju. Kompreche ma fabryczna...nogi lekkiej nie mam. Tyle, ze nie smigam nia prawie nigdy powyzej 160 bo to auto nie do tego sluzy. Kupilem ja i miala 120 tysia + taki syfny olej w srodku ze masakra. Byla zaniedbana i smutna. Jestem naprawde zadowolony z tego autka.
Mysle, ze silnik 1.8 nie rozni sie wiele od 2.0 ABT pod wzgledem konstrukcyjnym - aha - to auto jest z 95r.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2004 20:25:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
moja maszyna zamkyka wlasnie 250kkm ... przebieg oryginalny (bo od nowki w rodzinie) ... i jakos nic sie jej specjalnie nie dzieje. Olej zasysa jak jezdze trasy z predkoscia srednio ponad 150, czesto 180-200 (to na 500km potrafi zjesc 1/4 litra)... moze to wina cienkiego oleju (nigdy wiecej shella) ... zalalem wlasnie Mobila, zrobilem ta sama trase -> ani gram oleju nie odplynal :D :peace: a trzeba dodac ze przy tym przebiegu ciagle leje syntetyk...

Tyle na temat silnika w kontekscie przebiegu. Inna sprawa jest zawieszenie. Jakos nie na nasze drogi chyba. Koleiny strasznie tyraja gumy. Na szczescie to prawie zaden koszt: 200zl i jezdzi jak wyscigowka hehe :)

powodzenia :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 17:08:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 12:58:15
Posty: 18
Lokalizacja: pomorze
moja zamyka 275 000 , na Mobilu mineralnym!. A oleju przez 11000 km grama nie pobrała. A śmigam często 140,170km/h.

Syntetyk systematycznie czyści silnik z uszczelnień wszelkich, pod pierścieniami, itp.

_________________
B3/1.8PM/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2004 20:39:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:24:16
Posty: 15
Lokalizacja: Katowice
Witam
Wybór B3 Jest dobry to samochód tani w eksploatacji.A w porównaniu do naszych polonezów i fiatów to jest rakieta.
Ja po 10 latach róznych socjalistycznych wynalazków przesiadłem sie do B3 z 1990 roku 1.8S silnik JN przebieg 120tyś z biciem serca a teraz żałuje ze nie zrobiłem tego wcześniej.
A czy do setki ma 10 cz 12 to pestka.Częsci tanie np.uszczelka po głowice oryginał 51,2.0 zł a do poloneza 45,00 zł,filtr oleju 15 zł.
I jescze jedno wymieniac często olej ja jeżdze na syntetyku ELFA 10W40 Wymieniam filtr oleju raz na rok a olej dwa razy w roku bez wymiany wchodzi 2,5 litra to żadne pieniądze a przypominam że ilej 10W40 ma małą odporność na nasze temperatury letnie więc wymiana nie zaszkodzi częściej.
POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: