.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 06:34:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 20:34:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
raczej bym sie nie zgodził z tym co napisałes bo tak jak wcześniej podałem w katalogu vmax moze być podane np w przypadku coupe 2,3 gdzie pryz 5700/133KM i osiągnąć powinno 206km/h (15/205/60), czyli jeżeli obroty będa wynosiły 6000 jasne jest ze auto powinno jechac szybciej...

zmieniając oponki tak jak napisałeś zmniejszyłes ich średnice to raz, zwięszyłeś opory i dlatego przydało by sie wiecej KM... aby je rozbujać, dodatkowo w tym przypadku licznik teoretycznie powinien pokazywać więcej niż realna prędkość (ze względu na kółka)

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 20:55:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
heheh

O co wy sie klucicie, przeciez wiadomo ze liczniki zawyzaja ;)

Pozmieniajcie sobie opony, to bedziecie mieli rozne predkosci, kumplowi w 80 B2 2,0 quattro wychodzi od 188-200, zaleznie od opon

hehe tak pozatym to poprzedni wlasciciel mojej coupe zarzekal sie ze jechal 215kmh i jeszcxze mial luz hehehheheehehh :peace: , chociaz sie z tym zgodze bo licznik sie zamknie ale rzeczywista bedzie taka jak fabryka podaje ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 21:47:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Dołączam sie do powyższych wypowiedzi dotyczących opon. Nawet niewielka zmiana profilu (a przez to obwodu) może przenieśc się na wskazania prędkościomierza. A co do zamykania obrotomierza - czy to aby nie dziwne zjawisko? Bo wychodzi a to że producent dał ciała ze stopniowaniem skrzyni, skoro autko ma siłe iśc dalej a tu mu kończą sie obroty?

Jako ciekawostkaa, napiszę, że w katalogu ADACa na rok 1993 tak opisano Audi S2 (oczywiście to może być fikcja): "...prędkościomierz łże jak tak samo bezczelnie jak wszystkie prędkościomierze Audi, bo kiedy on pokazuje 275 km/h to prędkośc rzeczywista wynosi "tylko" 248 km/h".

Albo to, już wzięte z życia: mój ojciec pare lat temu jechał służbową C4 2.3 po autostradzie (do Poznania) i bujnął ją niby do 230 km/h. Przynajmniej tyle wskazywał prędkościomierz - a to jest niemożliwe, chyba że z górki, z wiatrem i z trzema żaglami.

Także podchodziłbym z z rezerwą do wielu "osiągnięć". Nie mówię, że wszystkie są nieprawdziwe, ale wiele na pewno.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 22:07:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
spodkałem sie z taka opinia o prędkościomierzach S2 :| co moze być prawda (chodzi o same wskazania licznika)

dlatego proponowałem metodę gdzie mozna by było to obliczyć (wykucza sie wtedy błąd pomiaru/wskazań)

skrzynia dodam jest stosowana odpowiednio do auta i stosownie do potrzeb, w s2 raczej chodziło by o przyspieszenie i elastyczność na poszczególnych biegach a nie zaś o bujania auta do 270km/h (ciekaw jestem ilu klubowiczów wogóle leciało 250 :D )

ciakwa spawa jest np w vetrze gdzi skrzynia jest zajeb..cie długa bo przy 100 ma ona chyba coś ok 2000 czy 2ch z czymś obrotów, to co sie dzieje przy 5500 :diabel: tylko najpierw trzeba go wkręcić :D

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 22:23:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
hehe moja Vectra 1,6 jechalem 160, ale tak ponad 180 bym ja rozbujal (fabryka 175)

Kuzyn jechal z kolei Vectra 2,0 115KM 220kmh a fabryka podaje 195 :D

wiec raczej tak zawrotnych predkosci nie osiagniez opelkiem :D

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 22:24:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
UFOtm napisał(a):
-> Takie cos ze ma ktos w ksiazce 220km/h a jechal 240km/h i mial jeszcze looz to mnie osobiscie smieszy. W takim wypadku niech sobie sprawdzi rozmiarowke opon i zbada licznik. Oczywiscie mowa o autach surowych bez zadnych przerobek i naklejek :P


Dlaczego cie smieszy, kumpel mial B4 2.3 i jechal 240 na seryjnych kolach to dlaczego ja majac takze seryjne 15" opony mialbym jechac tyle co katalog czyli 223?
A co do przeklaman to ta calibra takze nie powinna tyle isc bo katalog podaje mniej?
A moze to dlatego ze ja mam inny caly wydech i stozek? :diabel: :):

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 23:03:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
marek napisał(a):
zmieniając oponki tak jak napisałeś zmniejszyłes ich średnice to raz, zwięszyłeś opory i dlatego przydało by sie wiecej KM... aby je rozbujać, dodatkowo w tym przypadku licznik teoretycznie powinien pokazywać więcej niż realna prędkość (ze względu na kółka)


-> zgadza sie pokazuje wiecej o 10km/h przy predkosci 180km/h na tych oponach dlatego napisalem ze przeklamania moga wyniesc gora 10-15km/h przy stosowaniu najbardziej zblizonych wielkosicowo oponach/zamiennikach.

Co do obrotow to zauwaz , ze np. przy predkosci 100km/h mam 2500rpm natomiast przy 120km/h jest 3000rpm z tego wynika ze 500rpm=20km/h a nie jak tu co poniektorzy pisza po 40-60km/h.

Z drugiej strony jak ktos ma za male kola (15km/h), 500rpm roznicy pomiedzy danymi z ksiazki i wart. max (20km/h), wyciete katy (10km/h), stozek (10km/h), przeklamania licznika (5km/h) i wiele innych to odrazu wiadomo skad te rekordy sie biora...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 23:34:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
dokładnie jak piszesz (rozpatrywac to należy jako przyrost liniowo ...) a licznkik jak to licznik moze dużo pokazać :diabel:

bardzo prawdopodobne ze takie usprawnienia np przy wylocie itd. moga coś poprawiać, łatwiej wkręcić motor na wyższe obroty ale w granicach rozsądku :)

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 07:28:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
UFOtm napisał(a):
Co do obrotow to zauwaz , ze np. przy predkosci 100km/h mam 2500rpm natomiast przy 120km/h jest 3000rpm z tego wynika ze 500rpm=20km/h a nie jak tu co poniektorzy pisza po 40-60km/h.


heh te obroty to zalezy na jakiem biegu :peace:

Ja mam przy 100 na V 2900, a przy 120 3200, wic u mnie 20kmh to 300rpm :D, i raczej nie jest to przyrost liniowy :peace: , bo im wyzsza predkosc tym wiekszy odstep obrotow

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 08:09:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Z tymi skrzyniami biegów to różnie może być, zauważyłem że niektórzy maja takie skrzynie że przy maksymalnej prędkości nie kończą im się obroty, po prostu jak już tu ktoś napisał auto nie ma siły i nie ciągnie dalej (trzeba liczyć na podmuch wiatru z tyłu :P ) tyczy to się szczególnie aut z mniejszą ilością KM (takie silniki słabo znoszą wysokie obroty), u mnie np biegi są bardzo krótkie, wpisując przełożenia do różnych programów (Cartest) wychodzi mi dokładnie jak w rzeczywistości, prędkość maksymalna jaką udało mi się uzyskać około 210 km/h i brakowało milimetra do czerwonych, z jednej strony fajnie mieć krótkie biegi z drugiej nie bo przy 160 km/h na 5 mam prawie 5 tys., 1,2 tys obrotów wystarczy aby dociągnąć do maksa (u mnie chyba to nie jest przyrost liniowy :P) i co wy na to :?: :diabel: dodam że kumpel w b3 1.6 na gaźniku chyba 75KM przy 160 km/h ma 3,5 tys. ale jak mu kazałem ciągnąć dalej to już coś marudził i jakoś nie szło ;)

Pozdrawiam
PS. ja tam ufam pomiarom fabrycznym i to jest dla mnie wyznacznik, zbyt duże różnice smieszą mnie

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 08:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Hey!Coś z tymi przełożeniami u Ciebie jest nie tak!!Żeby 3-ka konczyła sie przy 120km/h (około)!!!Sprawdz numery skrzyni moze masz nie od tego modelu.?
ps.np. u mnie 3-ka konczy sie przy 160km/h (okolo, dokladnie nie pamietam)

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 09:49:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Ciągnąc do końca da się pojechać około 130 km/h, a od jakiego modelu może pasować do mnie skrzynia, chyba nie ma zbyt dużego wyboru bo to Quattro ....... wpisywałem przełożenia do Cartest z danych producenta i wychodzi tak samo
3 - 5860 obr - 129 km/h
4 - 5770 obr - 161 km/h
oczywiście da się ciągnąć dalej ale wskazówka od obrotów leci tak szybko że trudno jest urzymać równo maksymalne obroty 6,5 tys. bo zaraz odcinka jest :D

Pozdrawiam
PS. to nie wiem jak jest u Ciebie bo ja i ten kumpel co jechał z nami to przy 160 widzieliśmy u Ciebie jakieś 4 tys. obr i jakoś dziwnie nie przekraczałeś tych obrotów, doszliśmy do wniosku że to przez te zegary od S4, może coś teraz zmieniłeś ....

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 12:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Cytuj:
heh te obroty to zalezy na jakiem biegu

Ja mam przy 100 na V 2900, a przy 120 3200, wic u mnie 20kmh to 300rpm , i raczej nie jest to przyrost liniowy , bo im wyzsza predkosc tym wiekszy odstep obrotow

mowa była o obrotach max i o biegu v, jeżeli chodzi o przyrost nieliniowy to może być raczej w tym momencie licznik :): bo przy wyższych prędkościach/obrotach raczej nie wydłużają się "przełożenia (mechanizm zębatek)" :D

odnośnie tych 240 o których była mowa to jak pamiętam w V8 vmax było 249 przy 5800, czyli jeżeli koles ciągnął go do załóżmy 6500 mógł mieć mysle ok. 280km/h (biorąc pod uwage 4,2 V8)

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 13:10:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> w mojej skrzyni jest tak:
I bieg - 55km/h
II bieg - 95km/h
III bieg - 145km/h do 6000rpm
IV bieg - 170km/h wiecej nie ciagnalem
V bieg - 180km/h przy 4800rpm a moze 5000rpm juz nie pamietam

Dane oczywiscie w/g licznika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 15:14:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
... a ja boje sie szybko jeździć :D

V bieg 160km/h = 4000obr/min
180 4500
200 5000
220 5500

licznik powinno zamknąc prz 6500obr bo mam wyskalowany do 260, tylko troche kuni brakuje :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 15:26:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Zoltar napisał(a):
Pozdrawiam
PS. to nie wiem jak jest u Ciebie bo ja i ten kumpel co jechał z nami to przy 160 widzieliśmy u Ciebie jakieś 4 tys. obr i jakoś dziwnie nie przekraczałeś tych obrotów, doszliśmy do wniosku że to przez te zegary od S4, może coś teraz zmieniłeś ....

No nic w tym dziwnego przy 160km/h na 5-tym biegu mam około 4tys obrotów!Wiec nie czaje aluzji!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2004 08:52:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 03:43:56
Posty: 42
Lokalizacja: Legnica
Ja tez uwarzam ze 240 na S6 4.2 to troche zamało zgodze sie z tym ze licznik moze oszukiwac przez koła ale jesli sa nie od danego modelu ale jesli rozmiar jest prawidłowy to licznik oszukiwac moze ale nie o kilkadziesiat kilometrów ja swoja 2.8 jechałem 230 i mysle ze jeszcze z 5 -10 kilometrów bym wydusił ale ktos mnie zatrzymał i predkosc z mojego licznika została potwierdzona na wyswietlaczu radaru hihi wiec to raczej dziwne zeby miedzy 2.8 a 4.2 dzieliło tylko 10 kilometrów pozatym mój koleszka ma audi V8 3.6 na automacie i 240 niom jechalismy.

_________________
C4 2.8 v6 Quattro - Wtrysk LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2004 18:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Ponieważ to ja zapoczątkowałem ten TOPIC pozwole sobie dolać trochę oliwy do ognia.

Oto kilka danych: (dane na rok 1998)
1. Porsche Turbo 408KM!!!! vmax- 290km/h
2. BMW Alpina B8 333KM vmax 281km/h
3. BMW ALPINA B12 5,7L 387KM vmax 280km/h
4. CORVETTE 344KM vmax 274km/h!!!!!!!!!
5. LOTUS ESPIRT V8 1354Kg (masa) 354KM vmax 282km/h!!!!!!!!
6. Maserati Quattroporte Ottocilindri V8 335KM vmax 270km/h

Czy ktoś z tych twierdzącychm, że S6 4,2 powinno jeździć 280km\h zauważa drobną różnicę w konstrukcji, mocy i przygotowaniu od w/w.
Zauważyłem, że wielu z klubowiczów opuszczało lekcje fizyki. Jak dorosły człowiek zainteresowany motoryzacją może twierdzić, że pomiędzy 230km/h a 280km/h jest tak znikoma różnica, że po wymianie filtra na stożkowy nasze auto zamiast 210 będzie od dzisiaj jeździło 250km/h.
Tak jest to prawda ale tak jak już wcześniej napisałem tylko na podnośniku u wulkanizatora.
NIGDY 290 czy nawet 300 KONNE KOMBI WAŻĄCE PRAWIE TONY NIE BĘDZIE MOGŁO SIĘ RÓWNAĆ OSIĄGAMI Z PORSCHE TURBO.
Co do różnicy w osiągach pomiezy 4,2 a 2,8. Ktoś napisał, że 240 dla 4,2 to trochę mało. Na jakiej podstawie. Jechałeś nim. To, że 2,8 można kulnąć do 240. Może i da sie ale warunki muszą być idealne. A moja S6 pewnie dała by radę 250km/h gdybym chciał ryzykować, że przy takim obciążeniu w moim ośmioletnim aucie nic nie zawiedzie i nie ozdobie okładki nowin Jeleniogórskich. Ale po co!!!
Wiecie po co były robione Modele AUDI (S2, S3, S4, S6, S8, czy RS)?????
Po to aby mozna było się szczycić tym, że Audi RS2 do pierwszych 50km/h przyspiesza szybciej, niż MACLAREN F1.
Po to, żeby kierowcy F1 skarżyli się przez radio, że nie mogą nadążyć za pilotem (PACE CAR) RS6 na mokrej nawieżchni.
O to w tym wszystkim chodzi, a nie o to by zabrać rodzinkę i rowery i jechać 280km/h nad morze.
Pozdrowieni dla wszytskich uczestników i bez urazy
Flavios PEACE :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2004 18:54:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
O.K. - gdzie zatem jest jakaś bezpieczna granica prędkości?? Ile można jezdzić naszymi niuńkami, skoro nie 260?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2004 18:58:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
wytłumaczcie mi jedą rzecz - co ma wielkośc koła do pokazywania na liczniku w stosunku do obrotów, przeczież licznik pokazuje prędość z jaką kręci się półośka a nie z jaką auto faktycznie jedzie. Jak złaożysz wieksze koła to auto faktycznie będzie jecaało szybciej niż pokazuje licznik a hjak mniejsze to wolniej więc osiąganie rekordów licznikowych moze być tylko wtedy jak się założy mniejsze kółka to łatwiej będzie się rozpędzać ale auto defakto będzie jechało wolniej niz na liczniku a błąd będzie się powiększał wraz z prędkością. Sam rozmiar koła do licznika nie ma nic :!: bo liczik zawsze pokazuje prędkość półośki a nie samochodu

a co do prędkości to gwarantuje zę audi 200 2,2 turbo 20V oraz S4 2,2 turbo z chipami na 290 PS oraz 4,2 bez ogranicznika i z jakąś tam modyfikacją lekką mapy 280 km/h polecą bo już nie raz widziałem i zdjęcia z licznika itp. Zresztą Leo też się bujnoł swoim S2 2,2 turbo 280 (licznikowo) a przełozeń w skrzyni hcyba nie modyfikowałz tego co pamiętam

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: