.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.sty.2025 00:39:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zgrzytnięcie przy wrzucaniu wstecznego / jaki luz sprzęgła ?
PostNapisane: 04.lip.2004 18:07:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
W/w zgrzytnięcie przy wkładaniu biegu wstecznego ma miejsce ok. 1/5 razy. Myślę o mocnym zgrzytnięciu... aż całą furką nieźle szarpnie :( jakbym bez sprzęgła bieg wkładał :/
Kpl. sprzęgło (LuK) wymieniałem w zeszłym roku i wydaje mi się, że jest dobrze wyregulowane - tzn. nie bierze przy samej ziemi.
Skrzynka zalana syntetykiem - poziom prawidłowy.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Ostatnio edytowano 05.lip.2004 08:25:34 przez mechitro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2004 18:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Moze jednak to jest kwestia sprzęgła. Mojemu kumplowi jak wymienili sprzęgło w Seju i źle wyregulowali to właśnie tak haczyło, a nawet częściej. Swoją droga to raz na jakiś czas mały "haczyk" może się zdarzyć, bo wsteczny, bądź co bądź, jest niezsynchronizowany (co za trudne słowo).

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2004 21:17:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witaj

ja tak mailem i zeby mi nie zgrzytalo to robilem na wcisnietym sprzegle szybko 1 bieg i piozniej drugi i wsteczny i to bylo git

pozniej mi sie krzynia rozsypala bo pomylily mi sie biegi 5 z 3 biegiem

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2004 22:02:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
juziooo napisał(a):
witaj
ja tak mailem i zeby mi nie zgrzytalo to robilem na wcisnietym sprzegle szybko 1 bieg i piozniej drugi i wsteczny i to bylo git
pozniej mi sie krzynia rozsypala bo pomylily mi sie biegi 5 z 3 biegiem
pozdro

No ale przyznasz, że wrzucanie 1 przed wstecznym to małosatysfakcjonujące rozwiązanie...
Wolałbym jednak poznać przyczynę.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2004 07:10:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
tak się dzieje jak sprzegło ciągnie przy wciśnietym pedale na innych biegach możesz tego nieczuć a na wstecznym zazgrzyta...

generalnie kontrole prawidlowości sprzegła wykonuje się w następujący sposób:

puszczasz sprzeglo na biegu jałowym pozwalasz mu sie pokrecić chwile wciskasz sprzęgło czekasz 5 sekund i wrzuczasz wsteczny jeśli sprzegło jest dobrze wyregulowane niema prawa zazgrzytać...

w celu sprawdzenia punktu (lapania) sprzęgła wrzucasz na poło westeczny (tak aby zgrzytało) i zaczynasz powolutku puszczać sprzegło aż do momentu gdy zacznie zgrzytać. Odległość pedału od podłogi powinna wachać się w granicach 20-30mm ( tak prznajmniej jest w innych markach) dokładnej odleglości audi nieznam.

przy nowym syntetycznym oleju też może występować taki problem ... poprostu syntetyki niezabardzo nadają się do starych skrzyń biegów powodują że skrzynia zalekko się kręci i występują problemy z wysprzęgleniem
(gdy je projektoweano o syntektykach jeszcze nikt niewiedział)

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2004 08:28:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Esperak napisał(a):
tak się dzieje jak sprzegło ciągnie przy wciśnietym pedale na innych biegach możesz tego nieczuć a na wstecznym zazgrzyta...

generalnie kontrole prawidlowości sprzegła wykonuje się w następujący sposób:

puszczasz sprzeglo na biegu jałowym pozwalasz mu sie pokrecić chwile wciskasz sprzęgło czekasz 5 sekund i wrzuczasz wsteczny jeśli sprzegło jest dobrze wyregulowane niema prawa zazgrzytać...

w celu sprawdzenia punktu (lapania) sprzęgła wrzucasz na poło westeczny (tak aby zgrzytało) i zaczynasz powolutku puszczać sprzegło aż do momentu gdy zacznie zgrzytać. Odległość pedału od podłogi powinna wachać się w granicach 20-30mm ( tak prznajmniej jest w innych markach) dokładnej odleglości audi nieznam.

przy nowym syntetycznym oleju też może występować taki problem ... poprostu syntetyki niezabardzo nadają się do starych skrzyń biegów powodują że skrzynia zalekko się kręci i występują problemy z wysprzęgleniem
(gdy je projektoweano o syntektykach jeszcze nikt niewiedział)


Thx za info.
To zna ktoś może dokładny luz sprzęgła dla Audi (bez wysprzęglania hydraulicznego) ???

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: