Poczytajcie i popatczcie ( fotki ) na --->
http://www.automobilpress.pl/art_audi_A4_cabrio.htm
AUDI A4 CABRIO
Kabriolet Audi przez przeszło 10 lat produkcji zyskał miano klasyka. Stał się więc punktem odniesienia dla tych wszystkich, którzy chcieli wytwarzać auta z otwartym nadwoziem. Teraz pojawił się długo wyczekiwany następca. Pokazano go podczas tegorocznego salonu we Frankfurcie, zaś do sprzedaży A4 Cabrio ma trafić wiosną.
Jest to czteroosobowe auto ze składanym dachem i to całkowicie automatycznie. Auto ma 4570 mm długości i 1770 mm szerokości. Przy zamkniętym dachu podróżni mają do dyspozycji bagażnik o pojemności 315, a przy otwartym - 246 litrów. Jak na auto tego rodzaju są to parametry bardzo dobre.
Jedno jest wszak pewne: bezkompromisowa dynamika aluminiowego podwozia i silników V6 połączona z typową dla tej marki elegancją i skromną stylistyką a także ekskluzywnym wyposażeniem, stanowią najlepszą gwarancję przyjemności z jazdy. Jedno jest wszak pewne: bezkompromisowa dynamika aluminiowego podwozia i silników V6 połączona z typowa dla tej marki elegancją i skromną stylistyką a także ekskluzywnym wyposażeniem, stanowią najlepszą gwarancję przyjemności z jazdy. Generalnie konstruktorom chodziło więc o stworzenie auta sportowego - kształt klina z płaskim przodem i mocno podniesionym tyłem nadwozia wyraźnie określa ich ambicje. Do tego podwójna osłona chłodnicy i nieco przesadnie podkreślone nadkola. Wszystko to ma utwierdzić nabywcę w przekonaniu, że kupił auto sportowe.
Ale wygląd to nie wszystko, w gruncie rzeczy jest on jedynie kwestią gustu. Natomiast amatorów tego typu aut interesują przede wszystkim informacje o silnikach. Nowy kabriolet A4 będzie oferowany w dwu wersjach. Obydwie będą wyposażone w silniki sześciocylindrowe o układzie widlastym. Pierwszy z nich - o aluminiowym bloku - ma 3000 cc pojemności i moc 220 KM. Dysponuje też bezstopniową fazami rozrządu. Drugi z nich o pojemności 2400 cc rozwija moc 170 KM. Oba silniki współpracować będą z bezstopniową przekładnią typu multitronic. Przekładania ta łączy w sobie dynamiczne zalety manualnej skrzyni biegów, z komfortem skrzyni automatycznej.
Audi A4 Cabrio wyposażono również w liczne systemy zabezpieczające pasażerów przed skutkami wypadku. Mamy więc pasy z ogranicznikami siły naprężenia oraz napinaczami, pełnowymiarowe poduszki powietrzne z przodu oraz poduszki boczne.
Umieszczone w przednich siedzeniach poduszki boczne zapewniają jednocześnie ochronę głowy i klatki piersiowej. W przypadku dachowania układ elektroniczny spowoduje, że w ciągu kilku milisekund za tylnymi siedzeniami pojawią się pałąki ochronne, które wraz ze sztywną ramą szyby przedniej mają zapewnić podróżnym odpowiednią przestrzeń i bezpieczeństwo. W samochodzie seryjnie montowany jest układ elektronicznej stabilizacji jazdy ESP z układem wspomagającym hamowanie awaryjne (hydrauliczny asystent hamowania).
Tradycyjnie dla marki Audi i w tym modelu wykorzystano materiały najwyższej jakości. Zdecydowanie sportowy kokpit przykuwa uwagę wyraźnie zaznaczoną konsolą środkową. Jak przystało na auto dla koneserów, bardzo bogate jest wyposażenie seryjne. Wiele elementów które u innych producentów dostępne są jedynie za dopłatą, tu występują w standardzie. Seryjnie są wiec m.in.: automatycznie składany dach, elektronicznie sterowana klimatyzacja, elektryczne szyby i zamek centralny sterowany pilotem, mocowania dla fotelika dziecięcego (ISOFIX) na trzech siedzeniach i aluminiowe 16-calowe obręcze kół. Dodatkowo będzie można dokupić m.in. reflektory ksenonowe, oraz program serwisu drogowego Audi telematics.