.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 12:30:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie
PostNapisane: 05.sty.2003 15:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2002 17:46:32
Posty: 279
Lokalizacja: Ger - Danzig
Witam.

Ile cla bym musial zaplacic, zeby zarejestrowac moje S2 (6/93) w Polsce.
Co wszystko trzeba zrobic??
Nieorjetuje sie zupelnie na jakiej zasadzie to chodzi.... :oops: :oops: :oops:
Ps.Meldunek mam tez polski.
Thanks.

_________________
ObrazekAdamSkiObrazek

....... zatruty Wirusem S ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2003 15:07:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
Witam

wejdz na www.clenie.hg.pl i www.unfallwagen.net a tam na dole archiwum i czytaj - sporo

pozdr.

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2003 15:18:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2003 23:51:33
Posty: 162
Lokalizacja: GDAŃSK
Niestety nie zarejestrujesz bo nie dostaniesz świadecta EURO (chyba II), NOWE PRZEPISY .
Piotr Gdańsk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2003 16:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
PITER.T. napisał(a):
Niestety nie zarejestrujesz bo nie dostaniesz świadecta EURO (chyba II), NOWE PRZEPISY .
Piotr Gdańsk


W '93 mógł mieć już Euro2 ale nie sądze żeby tak było...
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2003 08:57:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
Wiem że mozna sprowadzić/zarejstrować. U nas ostatnio przybyło troszkę starszych furek z zachodu. Dziwniejsze jest to że wszystkie przyciągnął jeden gościu.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2003 12:42:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
wowo77 napisał(a):
Wiem że mozna sprowadzić/zarejstrować. U nas ostatnio przybyło troszkę starszych furek z zachodu. Dziwniejsze jest to że wszystkie przyciągnął jeden gościu.


Jakiś magik ale chyba się do niego zgłoszę. DAJ NAMIAR !!!
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2003 13:42:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2002 22:12:49
Posty: 176
Lokalizacja: Jelenia Góra
ja mogę dodać jeszcze jeden adresik do Urzędu Celnego gdzie można przeliczyć sobie orientacyjne koszty http://www.guc.gov.pl/

_________________
AUDI 200 Turbo Quattro - kiedyś było
KUPIĘ B4 2,6 2,8, B3 20V, koniecznie QUATTRO, a najchętniej 2,0 16V do 94 roku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2003 13:47:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
Ja go nie znam, ale poszukam kontaktu.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2003 13:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
wowo77 napisał(a):
Ja go nie znam, ale poszukam kontaktu.


Fajnie by było bo ściągnąłbym sobie cuś po preferencyjnych warunkach.
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2003 09:12:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
Euro(2)pa i fikcja


--------------------------------------------------------------------------------

Z Tomaszem Krawczykiem, specjalistą od prawa europejskiego, współpracownikiem portalu e-Konsulting.pl, rozmawia Marcin Barnowski.
- Sądziliśmy, że im bliżej do Unii, tym mniej będzie przeszkód w sprowadzaniu stamtąd tanich używanych aut. A jest to trudniejsze niż było. Wprawdzie zlikwidowano cło, ale wprowadzono horrendalną akcyzę. Zaś taniego starego auta nie można zarejestrować bez potwierdzenia homologacji zgodnej z normą Euro 2. Wielu czuje się oszukanymi, nie tak wyobrażali sobie otwarcie rynku.

- Ta intuicja była prawidłowa. Zgodnie z Układem Europejskim, który Polska podpisała wiele lat temu, powinien nastąpić swobodny przepływ towarów między Polską i UE. Większość barier usunięto, ale w przypadku samochodów władze od pewnego czasu obawiają się liberalizacji rynku i czynią próby sztucznego zahamowania naturalnych procesów, podejmowane najwyraźniej w interesie pewnych przedsiębiorstw kosztem innych. Wszystko wskazuje, że chodzi o interesy wielkich producentów samochodów.

- To się kłóci z poczuciem sprawiedliwości, ale może jest to zgodne z prawem?

- Nie. Teoretycznie, gdyby ktoś zaskarżył wymierzoną mu stawkę akcyzy albo się odwołał od decyzji odmawiającej mu prawa zarejestrowania auta bez potwierdzenia normy Euro 2, miałby szanse po jakimś czasie wygrać sprawę. Naczelny Sąd Administracyjny już teraz stara się interpretować polskie prawo w taki sposób, by ta interpretacja była zgodna z przepisami unijnymi.

- Dlaczego uważa pan, że wydziały komunikacji nie mają prawa domagać się od osób rejestrujących wóz sprowadzony z zagranicy wyciągu z homologacji lub potwierdzenia producenta o Euro 2?

- Bo nie domagają się takich dokumentów od osób, które kupiły taki sam używany samochód w Polsce. Rozporządzenie ministra infrastruktury wprowadzające ten obowiązek opiera się na fikcji. Teoretycznie ma bowiem na celu ochronę zdrowia ludzi, zwierząt i roślin poprzez zapobieżenie sprowadzaniu do Polski złomu. Ale gdyby naprawdę o to chodziło, to przepis obowiązywałby także w stosunku do aut już jeżdżących po Polsce, a takich dokumentów nie żąda się przy rejestracji używanych samochodów kupionych w obrocie wewnętrznym. Mamy więc do czynienia z dyskryminacją pewnego rodzaju towarów. A takiej dyskryminacji zabrania prawo unijne. Zgodnie z Układem Europejskim to obojętne, czy kupuję samochód w Berlinie, czy w Gołdapi. Oba auta powinny być traktowane tak samo, bo UE z punktu widzenia gospodarczego to jeden organizm. W Unii obowiązuje zasada proporcjonalności, więc
skoro chodzi o ochronę środowiska, ograniczenia powinny w takim samym stopniu dotyczyć wszystkich samochodów, nie tylko tych sprowadzanych z innych krajów UE.
- Co więc powinienem zrobić, gdybym chciał zarejestrować samochód bez potwierdzenia Euro 2?

- Powinien pan złożyć wniosek we właściwym wydziale komunikacji. Otrzyma pan odmowę, którą może pan zaskarżyć w samorządowym kolegium odwoławczym. Ono najprawdopodobniej utrzyma decyzję wydziału komunikacji w mocy, ale ma pan jeszcze możliwość zaskarżenia tej decyzji w Naczelnym Sądzie Administracyjnym. W odwołaniu należałoby się powołać na Układ Europejski, który jest częścią polskiego prawa i to ważniejszą niż rozporządzenie ministra. Układ Europejski można znaleźć w polskim Dzienniku Ustaw. Konkretnie trzeba się powołać na artykuł 25. Europejski Trybunał Sprawiedliwości już się zajmował takimi sprawami i w 1987 roku zakazał na przykład stosowania podobnych praktyk Włochom, które wtedy także próbowały sztucznie powstrzymać import używanych samochodów. Podobnie przegrały Niemcy, które chciały ograniczyć import holenderskiego piwa Heineken. Pretekstem były jakieś dodatki, których nie ma w piwach produkowanych w Niemczech. Europejski Trybunał Sprawiedliwości orzekł jednak, że jeżeli w Holandii nikt się takim piwem nie otruł, to nie ma przeciwwskazań, żeby sprzedawać je także w Niemczech, a sprawę dodatków można rozwiązać w inny sposób: informując o ich obecności w piwie na etykietach.

- Dlaczego Komisja Europejska nie zareagowała dotychczas na poczynania polskich władz?

- Na pewno nie jest tak, że komisja o tym nie wie. Brak reakcji może się wiązać z tym, że nie było na to skargi ze strony żadnego ważnego podmiotu gospodarczego. Duże koncerny samochodowe nie są zainteresowane taką skargą, bo ograniczenie importu używanych aut przez prywatne osoby jest w ich interesie, a firmy prowadzące zachodnioeuropejskie autohandle nie tworzą jednolitej struktury. To duża liczba małych i średnich przedsiębiorstw, które nie potrafią się ze sobą porozumieć. Tak samo zresztą, jak i polskie podmioty zrzeszone w stowarzyszeniu Laweta. Po wejściu do Unii, gdy stosowanie europejskiego prawa stanie się oczywistością, Polska może jednak przegrać wiele takich spraw: o odszkodowania, o utracone korzyści itp. Konsekwencje takiej doraźnej polityki, jak uprawiana obecnie, mogą więc być bardzo poważne.

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2003 16:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
No to już jadew po autko i dzwonie do wujka prawnika :-D
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: