.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 05:18:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wymiana płynu w układzie chłodzenia
PostNapisane: 10.sty.2003 13:25:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2001 01:00:00
Posty: 706
Lokalizacja: okolice Stolycy
korzystając że moje maleństwo stoi w garażu postanowiłem podługać sobiew troszkę i m.in. wymienić płyn w układzie chłodzenia i o ile sama operacja wymiany nie jest problemem to nie zabardzo sie orientuje jak i czym przepłukać układ gdyż chcizłbym to zrobić przez nowym zalaniem.

więc jeśi ktoś to robił lub się orientuje to poproszę o info:
- jak to zrobić, czy np. trzeba zdejmować chłodnice,
- jakim specyfikiem,
- czy w ogóle warto się w to bawić, czy tylko spuścić satry i zalać nowym

_________________
CIAO !!!!!! i do zobaczenia na streetracing site


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2003 14:13:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
własnie wczoraj kumpel to robiłw poldku. Spuścił stary płyn. Zalał środek czyszczący (nie kojarzę nazwy) rozcieńczony z wodą, zagrzał motor do chwili włączenia sie wentylatora. Wylał i zalał nowy płyn chłodniczy.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2003 14:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2001 00:00:00
Posty: 1103
Lokalizacja: k.Radomia
nie wlewawaj zadnych specyfikow do czyszczenia,jezeli nie bylo zadnych niepokojaych objawow to poprostu spusc cały stary płyn i zalej nowy 8-)

_________________
.....S4 230 KM.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2003 14:22:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2001 01:00:00
Posty: 706
Lokalizacja: okolice Stolycy
necro napisał(a):
nie wlewawaj zadnych specyfikow do czyszczenia,jezeli nie bylo zadnych niepokojaych objawow to poprostu spusc cały stary płyn i zalej nowy 8-)


a co rozumiesz przez niepokojący objaw?

o specyfikach płukających pomyślałem, bo jednak z czasem napewno coś cię zbiera w układzie i nie wiem czy lepiej nie przepłukać

a tak w ogóle to lepiej spuszczać płyn nagrzany czy zimny?

_________________
CIAO !!!!!! i do zobaczenia na streetracing site


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2003 14:31:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2001 00:00:00
Posty: 1103
Lokalizacja: k.Radomia
biTURBO napisał(a):

a co rozumiesz przez niepokojący objaw?

o specyfikach płukających pomyślałem, bo jednak z czasem napewno coś cię zbiera w układzie i nie wiem czy lepiej nie przepłukać

a tak w ogóle to lepiej spuszczać płyn nagrzany czy zimny?



za wysoka temp.,bardzo zasyfiony płyn,zatkana chłodniaca(nierownomiernia nagrzana),ale mysle ze wszystko masz dobrze :grin:
jak dobrze było to ja bym nie płukał,zreszta jak bedziesz wylewał stary płyn to bedziesz widzial czy bardzo brudny itp,
a co do spuszczania to lepiej zimny(moze troszke chłodny),goracym mozesz sie popazyc :-( ,i pamietaj zebyc do ciepłego silnika nie nalał zimnego płynu,no i nie wiem jak jest z odpowietrzeniem,sa jakies korki czy sam sie odpowietrza

_________________
.....S4 230 KM.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2003 14:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2001 01:00:00
Posty: 706
Lokalizacja: okolice Stolycy
necro napisał(a):
[a co do spuszczania to lepiej zimny(moze troszke chłodny),goracym mozesz sie popazyc :-( ,i pamietaj zebyc do ciepłego silnika nie nalał zimnego płynu,no i nie wiem jak jest z odpowietrzeniem,sa jakies korki czy sam sie odpowietrza


no pewnie że nie walne sobie po łapach płynem o temp. 90 stopni, :-P
chodziło mi czy może mieć temp. np. 1 stopień, czy trzeba go lekko nagrzać tak powiedzmy z 3 min. pracy silnika.

aż wstyd sie przyznać że skończyłem technikum samochodowe :oops: :oops: :oops: , no ale to było lata temu :grin:

_________________
CIAO !!!!!! i do zobaczenia na streetracing site


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2003 15:28:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
jezeli silnik sie wczesniej nie przegrzwal to nie ma sensu go niczym plukac , wszelkie syfy i tak zbieraja sie w odstojniku ktory jest w bloku slnika i jest gdzies srubka zeby ten syf spuscic ... natomiast zeby wymienic plyn silnik nie moze byc goracy ... conajwyzej cieply ... chodzi o to ze w momencie jakbysmy spuscili plyn na rozgrzanym silniku , niektore elementy stracilyby momentalnie ciecz chlodzac i mogloby to spowodowac jakies uszkodzenie ... tak samo w druga strone przy napelnianiu nowym plynem ....

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: