.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 05:12:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problemz 80 b4
PostNapisane: 26.cze.2004 18:15:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2004 16:36:28
Posty: 23
Lokalizacja: sw15 UK
witam wszystkich, jestem nowy na forum

mam maly problem z moim autem - audi 80 b4 '94 2.0 E,
otoz bylem na przegladzie i wyniki sa takie
Exhaust emission (czyli spaliny) ;
CO - 2.09%-3.24% (dopuszczalne 0.3%) FAIL
HC - 129ppm - 153ppm (dopuszczalne 200ppm czyli w normie) PASS
lambda - 0.944 - 0.911 (dopuszczalne 0.970 - 1.030) FAILL

przeglad z jednej z londynskich stacji
katalizator jest nowy (3 miesiace temu wymieniony), wszystkie filtry nowe, samochod przy spokojnej jezdzie na malych obrotach troche "szarpie" i dusi, choc niezawsze, obroty czasem zostaja na poziomie 1500-2000 rp, nie chca same opasc. spaliny z wydechu przy dodaniu gazu wrecz wyskakuja, tak jakby pierdzial lub sie dusil, czasem wyskoczy jakas czarna chmura dymu. bardzo mnie to martwi, nie wiem z czym mam do czynienia, choc jestem prawie pewien ze to nie katalizator, jeden koles poradzil mi ze to moze wtrysk jest zalewany za duza iloscia paliwa. aha, poza tym strasznie duzo pali.. przejechalem jakies 250 km na 40 litrach paliwa, to chyba "troszke za duzo" jak na cykl miejski
czy ktos umialby mi pomoc??
z gory wielkie dzieki
pozdrawiam uzytkownikow forum

_________________
=-misioo-= 80 b4 2.0 ABK aka The Red Tiger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 18:37:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
NIe jestem pewnien ale może którys wtryskiwacz leje. A skoro tyle pali to może więcej niż jeden przepuszcza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 19:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
tu winna może być sonda lambda

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 20:09:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2004 16:36:28
Posty: 23
Lokalizacja: sw15 UK
dzieki chlopaki, niewiele mi to mowi (nie jestem z samochodami az tak "za pan brat")
audista, mozesz mi powiedziec wiecej o tej sondzie lambda?
slyszalem cos o niej ale niewiem gdzie sie znajduje i do czego sluzy...

_________________
=-misioo-= 80 b4 2.0 ABK aka The Red Tiger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 20:37:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2004 23:56:25
Posty: 215
Lokalizacja: Gdańsk
Moim zdaniem powinieneś sprawdzić przepływomierz powietrza,od niego dużo zależy.Miałem podobny problem u siebie .Wymieniłem sondę, regulowałem zawory wtrysk i jeszcze parę rzeczy a okazało się ,że to przepływomierz.

_________________
Obrazek
Gram żeby grać.Zresztą ten co grał a nie gra będzie grał ,tylko ten co pier.... a już nie pier.... ,ten już nigdy pfiiii


Ostatnio edytowano 26.cze.2004 20:52:58 przez Walas, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 20:46:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
misioo napisał(a):
dzieki chlopaki, niewiele mi to mowi (nie jestem z samochodami az tak "za pan brat")
audista, mozesz mi powiedziec wiecej o tej sondzie lambda?
slyszalem cos o niej ale niewiem gdzie sie znajduje i do czego sluzy...


sonda lambda znajduje sie w wydechu. Jej zadaniem jest badanie skladu spalin. Na podstawie jej odczytow dobierany jest sklad mieszanki (ilosc paliwa) ktora dostaje sie do komory spalania.
Konsekwencja jej wadliwego dzialania moze byc przeszacowanie potrzebnej ilosci paliwa. Co za tym idzie podanie jego za duzej dawki, co z kolei prowadzi, w prostej lini, do brudnych spalin, wysokiego spalania i mulowatosci autka, szczegolnie przy nizszych predkosciach obrotowych silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 23:31:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 23:50:24
Posty: 149
Lokalizacja: Bytom
Sprawdz sonde to jest na 1 miejscu jak bedzie ok to szukaj dalej:))

_________________
B3 1.8 E 1999------>2003
Coupeta ABK 2003------>22.09.2005
B4 quattro AAH 2004------>2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2004 22:04:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2004 16:36:28
Posty: 23
Lokalizacja: sw15 UK
czesc ponownie,
zmienilem sonde, prawie zadnej poprawy, silnik chodzi zwawiej, czarny dym dalej, ostanio nie moglem go wcale odpalic, dopiero po 15 probie powoli zaskoczyl i odpalil, jakby cos sie odetkalo,
co to moze byc??
pomocy !!!!

heja :)

_________________
=-misioo-= 80 b4 2.0 ABK aka The Red Tiger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2004 22:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
sprawdz przeplywke... ;)

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2004 07:45:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
wymieniłeś sonde ok a zresetowałeś kompa.???? niewiem dokładnie jak to w audi jest ale przeważnie po padzie lambdy dobrze jest walnądz reset autko szybciej wraca do prawidłowych ustawień na nowej sondzie...

co do czrnego dymu... hhhmm moze poprostu muszą sie tlumiki przedmuchać po zasyfieniu... :(

aler tak mi sie wydaje że to może jeszcze być lejący wtryskiwacz...
albo zaplachany układ wydechowy ... jeżeli dluższy czas ktoś jezdził na zwalojnej sondzie to mogło mu się coś przytkać w wydechu...

co do kata ... masz 100% pewności że jest nówka.?? już widziałem takie cuda związane z katalem że poprostu szok.. niby drożny niby ok ... a autko paliło 15L gdzy powinno poalić 6L....

wystarczyło wywalić katal i wstawić zwykły tłumik i już pali 6L
proponowałbym choćby tylko do sprawdzenia wykrecić kata i wstawić rure.. tak na testy...

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2004 08:33:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Po pierwsze to jedż gdzieś gdzie mają VAGa i sprawdż błędy w ECU. Być może juz to wskaże ci przyczynę niesprawności silniczka. A co do zapchanego wydechu to wystarczy poluznic śruby na rurze przed katem i odpalic autko - od razu bedziesz wiedział czy to jest to:)


POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2004 21:03:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2004 16:36:28
Posty: 23
Lokalizacja: sw15 UK
heja.
kat 100% nowy, wymieniany 3 miesiace temu, przeplywomierz raczej ok. (tam jest taki potencjometr, dziala chyba bez zarzutow) , zauwazylem ze jak gwaltownie puszcze linke gazu (manualnie), to cos stuka... a poza tym do czego sluzy ta owalna czesc po lewej stronie przy zbiorniczku(chyba plynu wspomagania)?.
i czy te problemy moga byc zwiazane z pompa paliwowa??

_________________
=-misioo-= 80 b4 2.0 ABK aka The Red Tiger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2004 21:16:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
A ja dalej będę maglował swoje... wyreguluj sobie porządnie auto.. na analizatorze.. ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2004 21:30:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2004 16:36:28
Posty: 23
Lokalizacja: sw15 UK
ps. zauwazylem jeszcze ze gdy obroty zostaja na 2000-3000rmp, to odlaczeniu jednej swiecy odrazu spadaja do normalnej pozycji (choc oczywiscie silnik sie wtedy dusi).

_________________
=-misioo-= 80 b4 2.0 ABK aka The Red Tiger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2004 07:34:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
wiesz piszesz zagadkami :?: " jaka owalna część" :?: :?:

Mam ten sam silnik co ty i naprawdę nie wiem o czym mówisz .... :galy: :/

Zrób jak mówi Des i ja - jedż do kogoś kto ma kompa z VAGiem i umie autko wyregulować porzadnie. Inaczej będziesz szukał w ciemno i możesz długo szukać i wszystko wymieniać.....

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2004 20:44:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2004 21:01:00
Posty: 31
Lokalizacja: Lublin
Tez mam B4 2,0 walniety przeplywomierz i sonde lambde dlatego na paliwie jezdzi slabo tzn wkreca sie przy ponad 3000RPM ale olewam to bo jezdze na gazie a tu po regulacji mojego kolegi(bardzo dobrego mechanika jest ok:)
Jezeli kupiles przeplywomierz uzywany to na 90% jest walniety przerabialem to a jezeli kupisz nowy to do pierwszego strzalu gazu :< Koniecznie sprawdz go podpinajac pod komputer ->koledzy dobrze mowia :!: i trzeba wykasowac bledy wnet wszystko stanie sie jasne.Nie łam sie ja obecnie walcze by gazem nie śmierdzialo jak wlacze dmuchawe :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2004 00:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2004 16:36:28
Posty: 23
Lokalizacja: sw15 UK
witam wszystkich ponownie po krotkiej przerwie.
samochod po wizycie u mechanika, kable nowe, cewka nowa, przeplywomierz nowy, a samochod, choc jezdzi jak nowy, wali czarnym dymem jeszcze bardziej...
po chwili zagladam pod samochod, a katalizator czerwony jak zar...
prawdopodobnie zapchany (prawdopodobnie, hehe.. :diabel: :P )
teraz male pytanko do specuff. :
dlaczego sie spsul tak szybko (3 miesiace - ok 8000km)
1. wina niespalonego paliwa - przewody??
2. czy poprostu te bezmuzgie hindusy wymienili mi zly kat?? - wstawili au8001 zamiast au8016, pozatym rury od kat sa dospawowywane przez nich samych, czyli poprostu mogli mi wcisnac jakis zwykly standartowy kat + stare mocowania... :<

w poniedzialek jade do ich serwisu, napewno poleca glowy :diabel:
wiecej info wkrotce, dzieki za pomoc, czekam na odp

_________________
=-misioo-= 80 b4 2.0 ABK aka The Red Tiger


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: