.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 04:38:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 13:10:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
cBr napisał(a):
Krawat napisał(a):
I druga sprawa czy jak sie wyłączy silnik jak jest gorący to powinny się załączać wentylatory czy nie ?
Pozdro


powinny sie zalaczac


jak zgasisz silnik i nie wlaczasz zaplonu to nie powinny chodzic

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 14:50:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2002 12:15:14
Posty: 239
Lokalizacja: Kalisz
Czyli na przekręconej stacyjce powinny chodzić - musze sprawdzić
Dzięki
Pozdro

_________________
Audi 80 B4
2.0 115 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 15:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
a teraz z innej beczki:

czy te wentylatorki slychac z kabiny?
i czy jak sa dwa to najpierw załącza sie jeden a potem dopiero drugi?

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 15:04:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2002 00:00:00
Posty: 608
Lokalizacja: Poznań
Hmmm, to u mnie jest wlasnie ze jak stane wyjme kluczyk to wtedy sie wlacza wiatrak, i to jak mam 90, 80 i 70 stopni i chlodzi - czyli jak powinno byc???
a drugi bieg sie wlacza od jakis 98 i slychac w kabinie delikatnie, pierwszego normalnie nie slysze
Pozdrawiam MJ

_________________
MARCIN MJ
AUDI KLUB
AUDI COUPE 2,3 20V
SUZUKI BANDIT 600


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 15:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2001 01:00:00
Posty: 200
Lokalizacja: Katowice
MJ napisał(a):
Hmmm, to u mnie jest wlasnie ze jak stane wyjme kluczyk to wtedy sie wlacza wiatrak, i to jak mam 90, 80 i 70 stopni i chlodzi - czyli jak powinno byc???
a drugi bieg sie wlacza od jakis 98 i slychac w kabinie delikatnie, pierwszego normalnie nie slysze
Pozdrawiam MJ


z tego co czytalem w ksiazce o 100 to wentyaltory moga sie wlaczac po wyjeciu kluczyka jesli jest zbyt duzo ciepla w komorze silnika

_________________
pozdrawiam
cBr
OOOO Audi C3 1,8i + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 15:23:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2002 00:00:00
Posty: 608
Lokalizacja: Poznań
No a jest czujnik temp komory silnika?? Zrobie w takim razie test i nagrzeje silnik i otworze maske, albo bede grzal silnik przy otwartej masce i wtedy wylacze i wyjme kluczyk.
A swoja droga pytanie czy tak ma byc i jest to normalne czy cos jest nie tak i sie grzeje cos za bardzo - bo niedawno wymienilem czujnik temperatury (przyszedl od Korasia) i moze z tym tez cos nie tak.
Acha a teraz mi sie przypomnialo ze jak mialem calkowicie zwalony czujnik od temp to wentylator tez sie wlaczal po wyjeciu kluczyka.
Pozdrawiam MJ

_________________
MARCIN MJ
AUDI KLUB
AUDI COUPE 2,3 20V
SUZUKI BANDIT 600


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 15:43:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Hansik napisał(a):
Rogal , czujnik montowany w chlodnicy to nie czujnik tylko wlacznik termiczny wentylatorow , czujnik temperatury jest gdzie indziej ...


Tak tak masz racje źle to nazwałem. Tylko to właśnie od czujnika w chłodnicy zależy kiedy włączą się wentylatory. A od czujnika w silniku zalezy to jaką temperature pokaże na zegarach - dobrze rozumuje ???

_________________
Audi B4 Avant 1.9 TDi by Master/s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 17:35:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
U mnie jest tak że jak wyjmę kluczyk to wentylator się wyłącza, natomiast na zapłonie kręci się.
Mam sąsiada któremu włączają się wentylatory nawet jak auto stoi przed domem a on kilka chwil wcześniej przyjechał, może ma to związek z tym że on ma klimę a ja nie mam - może dlatego MJ owi też się włącza bez kluczyka.

Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 18:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
DeS napisał(a):
U mnie jest tak że jak wyjmę kluczyk to wentylator się wyłącza, natomiast na zapłonie kręci się.
Mam sąsiada któremu włączają się wentylatory nawet jak auto stoi przed domem a on kilka chwil wcześniej przyjechał, może ma to związek z tym że on ma klimę a ja nie mam - może dlatego MJ owi też się włącza bez kluczyka.

Pozdr
DeS



nie klima na pewno nic do tego nie ma (ten sasiad ma tez audi?)
roznica polega na tym ze u mnie jak pewnie u wiekrzosci z was plus na wentylatory chlodnicy jest podawany z przekaznika zasilanego z wlaczonej stacyjki a u innych bezposrednio z akumulatora...

nie wiem czy audi stosowalo takie i takie rozwiazania ale wydaje mi sie ze chlodzenie plynu znajdujacego sie w chlodnic podczas kiedy silnik juz nie pracuje nie ma sensu (nie ma juz wymuszonego obiegu plynu) a stosowane bywa tylko ze wzgledow... np. oszczednosciowych (mniej o metr przewodu) a moze byc przyczyna rozladowania aku gdyby wylacznik termiczny w chlodnicy sie zaciol, zwarl itp.

jesli ktos uzna ze to taki fajny bajer :D to w prosty sposob moze sobie sam taki "system" zrobic (opis wyzej) :grin:

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 18:06:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Sąsiad ma Audi 5000

Możliwe że masz racje z tym podłączeniem do aku.
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 19:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
w Audi i chyba we wszystkich samochodach jest mozliwosc samoczynnego zalaczenia sie wentylatorow po wylaczeniu zaplonu (patrz naklejka na pasie przednim po otwarciu maski) potrzebne jest to dlatego ze w upalne dni po wylaczeniu silnika woda przestaje krazyc wymuszonym obiegiem pompy i cieplo oddawane przez silnik powoduje nagle nagrzewanie sie wody w silniku , kiedy taka woda zacznie sie przemieszczac na zasadzie roznic temperatur i ta cieplejsza woda dotrze do czujnika/zalacznika wentylatorow , wentylatory sie wlacza ... zapobiega to zagotowaniu wody po wylaczeniu silnika ... podobnie jest w silnikach z turbo , nie wolno ich wylaczac zaraz po jezdzie z duzym obciazeniem silnika poniewaz rozgrzana turbina w momencie zatrzymania silnika traci mozliwosc odprowadzenia ciepla do oleju i tym samym moze sie zatrzec lub popekac

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 19:36:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
Cytuj:
w Audi i chyba we wszystkich samochodach jest mozliwosc samoczynnego zalaczenia sie wentylatorow po wylaczeniu zaplonu (patrz naklejka na pasie przednim po otwarciu maski)


HANS jestes pewien ze w AUDI tak jest :)5 nie sprawdzalem tego mierzac napiecia. obserwuje tylko ze u mnie wentylator przestaje pracowac po wylaczeniu zaplonu. tak tez jest w wiekszosci aut... a nie sadze zeby temperatura silnika nie pracujacego mogla wzrosnac na tyle zeby sie cos zagotowalo.

ta naklejka to raczej dotyczy sytuacji kiedy zaplon jest wlaczony...

co do turbiny to sie oczywiscie zgodze ale to inna para kaloszy...

co my tu sie bedziem sprzeczac co komu sie wydaje ... napewno ktos posiada schemat instalacji audi - on napewno rozwiaze ten problem :lol:

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 19:42:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
jestem pewien ze w Audi tak jest poniewaz 2 razy zalaczyl mi sie wentylator jakies 2 minuty po wylaczeniu zaplonu ... raz w cygarze i raz w tym , na dworze bylo wtedy grubo powyzej 30 st C , a naklejka mowi ze wentylatory moga zalaczyc sie w kazdej chwili

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 19:57:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2002 16:04:24
Posty: 205
Lokalizacja: Łuków
:0 pierwszy raz coś takiego słyszę ........ ile to się na forum można dowiedzieć biernie czytając :-D
...... a moj boi sie ciemności w garażu i zapala sobie lampkę w środku ..... :grin:
Pozdrawiam

_________________
........ B4 Quattro 2.6 V6 ........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 19:59:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
JESLI KTOS MA SCHEMAT INSTALACJI KTOREGOS Z AUDI PROSZE O POMOC...

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2003 20:03:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
no ja mam :-D

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2003 00:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Ale Hansik ma 100% racji! Mam schemaciki i sam tego doświadczałem. W mojej turbo to częste doznanie, a w 2,3 bez T też miałem okazję to obserwować. Dobra rzecz przyznam.
Pozdr!

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2003 08:41:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2002 11:25:14
Posty: 304
Lokalizacja: Warszawa
Hansik napisał(a):
jestem pewien ze w Audi tak jest poniewaz 2 razy zalaczyl mi sie wentylator jakies 2 minuty po wylaczeniu zaplonu ... raz w cygarze i raz w tym , na dworze bylo wtedy grubo powyzej 30 st C , a naklejka mowi ze wentylatory moga zalaczyc sie w kazdej chwili


Hansik ma racje. U mnie w moim bylym B2 wiatrak wlaczal sie bardzo czesto po wylaczeniu silnika, szczegolnie jezeli dostawal ostro do pieca przed wylaczeniem silnika w okresie letnim. Podobnie mialem w Golfie...
W C4 jeszcze tego nie zaobserwowalem, ale na razie jest jeszcze zima... :-D

_________________
2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2003 08:58:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
jestem jak niewierny TOMASZ jak nie zobacze to nie uwierze :D
jak macie schemacik to umiesccie go tutaj lub podeslijci mi.

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2003 09:10:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
W B3 i obu kupetach jeszcze tego niedoświadczyłem.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: