.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 01:07:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik 2,2 a gaz- pytanie
PostNapisane: 29.sty.2003 13:29:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2002 23:20:23
Posty: 157
Lokalizacja: Krakow
Witam!

Wlasnie sie przymierzam do zagazowania swojego bolida i mam w zwiazku z tym kilka pytan:

1. silnik 2226, KV, '89- instalacja podcisnieniowa, zwykla?
2. ile to powinno lykac gazu (nowa, dobrze wyregulowana instalacja, jazda raczej dynamiczna :lol:
3. jakie sa szanse ze silnik, to wytrzyma jeszcze przez jakis czas ( przebieg ponad 300 tys, zero dymow, przedmuchow, nie bierze oleju,kompresja ok, teraz robie zawory )
4. czy ktos cwiczyl jakie butle jakos sensownie funkcjonuja w tym modelu? (B2)
Pozdrawiam,

_________________
Marcin
Audi Coupe GT 2,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2003 13:33:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
na jakim jezdzisz oleju , co ile wymianiasz i ile robisz rocznie kilometrow ? lykac pewnie bedzie w porywach do 15 litrow gazu

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2003 13:37:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2002 23:20:23
Posty: 157
Lokalizacja: Krakow
Mobil 15W-40 mineralny, zmieniam co 10 tys, rocznie robie ok 25 tys, ateraz mi benzyny pali ok 14 ( jezdze 90% miasto), wiec gazu chyba jednake bedzie wiecej, co?;-)

_________________
Marcin
Audi Coupe GT 2,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2003 13:45:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
cos masz nietak skoro pali ci na miescie 14 , sprawdz to , usun usterke , byc moze pada ci rozdzielacz wtrysku , sprawdz czy w puszce filtra powietrza nie ma zaciekow benzyny ... a co do oleju to kwestia polega na tym ze nie to czy zalozysz gaz do starego czy nowego , ale w jakim stanie jest silnik wewnatrz , na dobra sprawe mozesz zrobic regeneracje glowicy jezeli czujesz sie na silach finansowo , nie jest to co prawda duzy koszt ale te kilkaset zlotych trzeba wydac , wtedy jednak bedziesz mial 100% pewnosc czy zalozenie gazu jest wskazane i czy przyniesie porzadane efekty ... ewentualnie mozez sprawdzic kompresje ... chodzi generalnie o to czy gladzie cylindrow nie sa zbyt mocno zuzyte i czy nie ma zbyt duzych luzow na tlokach , i mozna przy okazdji takiego demontazu glowicy usunac nagar ktory w momencie jak zalozyusdz gaz zacznie sie wypalac , dostanie sie miedzy cylinder a tlok , powbija sie pod pierscienie i w efekcie mozna tak szybko wykonczyc silnik , oczywscie problem jest zdecydowanie mniejszy jezeli czesto zmieniasz olej a tymbartdziej jezeli malo jezdzisz to wskazane byloby zeby olej wymieniac przynajmniej raz na kwartal ... jak o czyms zapomnialem to pytaj

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2003 22:04:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2002 00:00:00
Posty: 59
Lokalizacja: giżycko
jezeli jest to mechaniczny wtrysk to jest maly klopot z gazem. ja jak miale zalozyny to po pierwszym strzale wygina taka blaszke(nie wiem jak sie to nazywa) i slabo chodzil na benzynie albo wcale nie mial wolnych. ale to byly stare instalacje teraz moze juz to rozwiazali, poprawcie mnie jesli sie myle.

_________________
juz nie ma rs blau


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2003 22:15:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Problem strzałów gazu (Jezuu) dręczył mnie dłuuugo. Fakt, że w turbo nie wygina tej płytki spiętrzającej (popraw mnie Hansik :D ), ale nowe instalacje nie pomagaja zbytnio. Do 2,2 i 2,3 wstawia się np. dodatkową tuleję przed mikserem w której jest bardzo prosty zawór na zawiasie, który przepuszcza powietrze tylko w jednym kierunku. Niestety u mnie nie ma miejsca żeby coś takiego wstawić, dlatego nagminnie rozrywało mi rurę gumową dolotu (harmonijkę). Zwróc uwagę panu od instalacji, żeby wstawił ten zawór i nie daj się naciągnąć, bo to banalnie proste urządzenie.

P.S. 14 litrów benzyby w mieście, to turbem muszę nieźle latać...dziwne...

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2003 22:44:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Witam
CO mozecie powiedziec na temat zwyklego gazu(mieszalnikowego) w silniku turbo(1B, 2.2, K-Jetronik).
Rozmawialem dzis z gazownikiem i jest problem ze znalezieniem pewnego/sprawdzonego systemu wtrysku gazu do tego silnika.
Powiedzial tez, ze dla uzytkownika nie ma roznicy w kulturze jazdy miedzy inst. wtryskowa a mieszalnikowa. Jesli chodzi o eksplozje wsteczne to prawdopodobienstwo jest MNIEJSZE ale wciaz istnieje w instalacji wtryskowej. Tutaj liczy sie stan silnika, a nie typ instalacji.
Ma jeszcze poszukac ale najprawdopodobniej jedyna instalacja jest Just heavy tylko nie wiadomo czy jest na rynku sprawdzony program do tego silnika.
Jesli ktos mial instalacje podcisn. w silniku turbo prosze o info.
Pozdrowienia
KM

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2003 22:50:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2002 23:20:23
Posty: 157
Lokalizacja: Krakow
Dzieki wielkie za te wszystkie informacje! Przynajmniej wiem na co mam zwrocic uwage. Policzylem sobie, ze juz po pierwszym roku, nawet uwzgledniajac koszty instalacji jestem 1500 zl do przodu :grin:

Natomiast dalej nie wiem czy polecacie jakis konkretny typ instalacji. moze jakies sugestie?
Pozdrawiam

_________________
Marcin
Audi Coupe GT 2,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2003 00:04:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
KrzMos napisał(a):
Witam
CO mozecie powiedziec na temat zwyklego gazu(mieszalnikowego) w silniku turbo(1B, 2.2, K-Jetronik).
Rozmawialem dzis z gazownikiem i jest problem ze znalezieniem pewnego/sprawdzonego systemu wtrysku gazu do tego silnika.
Powiedzial tez, ze dla uzytkownika nie ma roznicy w kulturze jazdy miedzy inst. wtryskowa a mieszalnikowa. Jesli chodzi o eksplozje wsteczne to prawdopodobienstwo jest MNIEJSZE ale wciaz istnieje w instalacji wtryskowej. Tutaj liczy sie stan silnika, a nie typ instalacji.
Ma jeszcze poszukac ale najprawdopodobniej jedyna instalacja jest Just heavy tylko nie wiadomo czy jest na rynku sprawdzony program do tego silnika.
Jesli ktos mial instalacje podcisn. w silniku turbo prosze o info.
Pozdrowienia
KM

Jak gazownik mówi że nie ma różnicy miedzy mieszalnikowym a wtryskowym - zmień gazownika
Ja założyłem Just Haevy wczoraj do swojego.Nie ma mapy sprawdzonej do tego silnika ,trzeba zrobić samemu.Jak masz jakieś pytania odnośnie JH to dawaj.

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2003 00:41:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
kubazak napisał(a):
KrzMos napisał(a):
Witam
CO mozecie powiedziec na temat zwyklego gazu(mieszalnikowego) w silniku turbo(1B, 2.2, K-Jetronik).
Rozmawialem dzis z gazownikiem i jest problem ze znalezieniem pewnego/sprawdzonego systemu wtrysku gazu do tego silnika.
Powiedzial tez, ze dla uzytkownika nie ma roznicy w kulturze jazdy miedzy inst. wtryskowa a mieszalnikowa. Jesli chodzi o eksplozje wsteczne to prawdopodobienstwo jest MNIEJSZE ale wciaz istnieje w instalacji wtryskowej. Tutaj liczy sie stan silnika, a nie typ instalacji.
Ma jeszcze poszukac ale najprawdopodobniej jedyna instalacja jest Just heavy tylko nie wiadomo czy jest na rynku sprawdzony program do tego silnika.
Jesli ktos mial instalacje podcisn. w silniku turbo prosze o info.
Pozdrowienia
KM

Jak gazownik mówi że nie ma różnicy miedzy mieszalnikowym a wtryskowym - zmień gazownika
Ja założyłem Just Haevy wczoraj do swojego.Nie ma mapy sprawdzonej do tego silnika ,trzeba zrobić samemu.Jak masz jakieś pytania odnośnie JH to dawaj.



Stary Ciebie szukalem
Jakie wrazenia?
Masz program i interface do ustawiania mapy?
Jaka masz podstawowa mape?
Pozdry
KM

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2003 10:13:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
Witam.Wrazenia niesamowite a ze wczesniej miałem mieszalnikową instalacje to moge porównac.Niebo a ziemia dosłownie,strata mocy cieżko wyczuwalna.W JH najlepiej mape zrobic samemu,mi sie to udało i świetnie chodzi.Interfejsu nie mam , wszystko robił gazownik zresztą kumpel.

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2003 23:20:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
kubazak napisał(a):
Witam.Wrazenia niesamowite a ze wczesniej miałem mieszalnikową instalacje to moge porównac.Niebo a ziemia dosłownie,strata mocy cieżko wyczuwalna.W JH najlepiej mape zrobic samemu,mi sie to udało i świetnie chodzi.Interfejsu nie mam , wszystko robił gazownik zresztą kumpel.

Czesc Kuba
Moglbys opisac troche szerzej instalacje i ustawianie mapy.
Pozdry
KM

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2003 23:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
Zobacz tutaj :)
http://www.autogas.pl/modules.php?name= ... es&secid=3

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: