.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.sty.2025 07:54:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana oleju, paska i filtrów
PostNapisane: 03.sie.2004 12:58:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
Witam tydzień tem ściągnąłem sobie audi 80 B3 1,9 wielopunkcik. Przebieg 99000 km. I jutro się biorę za wymianę oleju, paska, filtrów. Jak nowicjuszek nie wiem jaki olej zalać, przebieg jest orginał. Według naklejki na dzwiach z salonu audi wymiana oleju powinna być wykonana w sierpniu lub przebieg jak wyżej. Na książecce w audi olej jaki był to 5w/40 BP. Pewnie syntetyk ale tego na sto procent nie jestem pewny. Jak możecie doradzcie jaki zalać olej jakiej firmy syntetyk czy półsyntrtyk. a takżę kiedy następna wymiana paska. Z góry dzięki i pozdro. Lukashilk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 15:08:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wymienic zawsze nalezy na najlepszy olej jaki sie da :) Jezeli byl syntetyk - to nie daj sie nabrac na falszywa oszczednosc i lanie czegos tanszego. Lej syntetyk i to dobry ... i zmieniaj go co 10-12 kkm - maszyna bedzie szczesliwa i Ci sie odwdzieczy :D

pasek wymieniasz .... i na 60kkm spokoj

powodzonka w integracji z nowa pociecha!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 16:56:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
dzieki za informacje. mam tylko pytanko dotyczące marki oleju jaki najlepiej zalać: jedni mowią ze mobila inni ze elf jest dobry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 17:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 12:06:01
Posty: 778
Lokalizacja: Gdynia
Lukashik80 napisał(a):
dzieki za informacje. mam tylko pytanko dotyczące marki oleju jaki najlepiej zalać: jedni mowią ze mobila inni ze elf jest dobry


Ja bym zalał BP, taki sam jaki był. Używałem kiedyś takiego oleju i był trochę tańszy niż Mobil, a równie dobry. Inna rzecz, że nie jest go tak łatwo jak Mobil znaleźć, więc zacząłem jeżdzić na Mobilu.
M

_________________
Skoda Rapid TDI (2015-)
Skoda Fabia II TDI 2009 r. (2009-2015)
Rover 75 CDT 2000 r. (2008 - 2009)
Audi A4 1.6 (ADP) 1995 r. (2004 - 2007)
Audi 80 B3 1.8 (PM) 1990 r. (1999-2004)
Audi 80 B2 GTE (MU) przejściowka 1985 r. (1996-1999)
Audi 80 B2 GTE (DZ) 1983 r. (1992-1996)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 18:26:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:24:16
Posty: 15
Lokalizacja: Katowice
Witam
Lej taki jak był Ja mam B3 1.8 120 tys i leje elfa tylko że w moim był na naklejce 10W/40.
wiec nalałem taki sam gatunek ale ELFA.
Jeszcze pozostaje problem wytrzymałości cieplnej oleju np.10W/40 zle znosi nasze temperatury letnie przez dłuzszy czas wiec zawsze po lecie zmieniam znowu do mojego bez wymiany filtra wchodzi 2.5 litra oleju więc koszt niewielki a filter raz na rok.Pilnuj ileju a bedzie ci służył.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 19:00:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
:galy: :galy: :galy: co to za kombinacje z filtrem? ... Po co te kombinacje z olejem? ... nie lepiej lac dobry olej, o dobrej klasie lepkosci i miec to gdzies? (np. MOBIL 5W50)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 19:02:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:24:16
Posty: 15
Lokalizacja: Katowice
Wuja napisał(a):
:galy: :galy: :galy: co to za kombinacje z filtrem? ... Po co te kombinacje z olejem? ... nie lepiej lac dobry olej, o dobrej klasie lepkosci i miec to gdzies? (np. MOBIL 5W50)

Masz racje tylko jak był lany 10W/40 to czy nalanie lepszego oleju jakim jest 5W/50 mu nie zaszkodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 19:06:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Lanie lepszego oleju nigdy nie szkodzi - jesli mowimy o syntetykach.

Po prostu czasem z lepszym olejem wychodza dopiero niedomagania gumek, uszczelniaczy itd. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 19:44:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezdzilem na 4 rodzajach oleju w jednym silniku .... a w zasadzie 5 ....
- Castrol GTX 15W40 - tani zamulacz do luzno spasowanych silnikow ... kupowany w polsce to prawdziwy shit zapychajacy kanaly olejowe i pozostawiajacy osad w postaci szlamu
- Castrol GTX3 Protec 15W50 - niby wzbogacona wersja tego poprzedniego ale w zasadzie to roznicy nie zauwazylem ... olej tak samo szybko sie grzal przy szybszej jezdzie i bardzo powoli oddawal cieplo w momencie zwolnienia
- Castrol RS 10W60 - syntetyk .... niby sportowy ... ale w polskim wydaniu to chyba jeden z niewielu syntetykow ktory pozostawia szlam w silniku ... fakt , lepiej sie zachowuje w wysokoich temperaturach ., nie czarnieje tak mocno ale nawet swierzy byl juz ciemny
- Valvoline Racing 10W60 wbrew pozorom , to jest polsyntetyk ... ale z racji swoich dodatkow zalecany do sportuy ... no i w przypadku tego oleju , znaczna poprawa co do porzadku w silniku ... niestety olej zdecydowanie za gesty na zime ... szklanki pukaly przy ostrzejszych mrozach ....
- Mobil 1 5W50 (5W40) ... syntetyki ... o dziwo pomimo ze kupowane w polsce to chyba nie sa podrabiane bo silnik na nich zachowuje sie nazwyraz kulturalnie ... czysty ... cichy ... temeperatura nie rosnie tak mocno przy ostrej jezdzie i szynko spada ... poza tym ten 5W50 jest przygotowany na wyzsze temeratury ... no i co ciekawe .... w przypadku wszystkich tych olejow .... ten najzadszy okazal sie najmniej konsumowany przez silnik ...

w przypadku GTXa minerala jak jeszcze jezdzilem cygarem 2.3 ...roznica w spalaniu oleju pomiedzy kupionym w polsce a w niemczech byla okolo litra na 10 tys km !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 20:18:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
tiaa zapomnialem dodac, ze Mobil 5w50 to pierwszy olej, na ktorym nie slychac sieczkarni w klawiaturze po ostrym pizdowaniu (stala bolaczka NG) ... tylko ze musi byc swiezy heheh ... na zlocie mialem juz 6 tysia przejechane i gral jak wszystkie inne, moze troche slabiej :) :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 21:16:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
NO to ładnie mnie skołowaliście. Ja myślałem żeby zalać taki jaki był czyli BP 5W/40. Olej ten nazywa się BP Visco 5000. Co wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 21:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
Mam jeszcze jedno pytanko mam zamiar wymienić pasek na gates-a, a rolki skf-u. Co wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 22:26:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 12:06:01
Posty: 778
Lokalizacja: Gdynia
Lukashik80 napisał(a):
NO to ładnie mnie skołowaliście. Ja myślałem żeby zalać taki jaki był czyli BP 5W/40. Olej ten nazywa się BP Visco 5000. Co wy na to?


Dobry jest. Już mówiłem, że jeździłem na takim i nic się nie działo.
M

_________________
Skoda Rapid TDI (2015-)
Skoda Fabia II TDI 2009 r. (2009-2015)
Rover 75 CDT 2000 r. (2008 - 2009)
Audi A4 1.6 (ADP) 1995 r. (2004 - 2007)
Audi 80 B3 1.8 (PM) 1990 r. (1999-2004)
Audi 80 B2 GTE (MU) przejściowka 1985 r. (1996-1999)
Audi 80 B2 GTE (DZ) 1983 r. (1992-1996)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 06:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
moze 15w 40 to szitny jest i to mineralny w dodatku ale hyh cos czuje za ja nic innego nie moglbym zalac do swojego dieselka .a moze jednak ???

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 07:58:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Hhmmm no nie tak dokonca z tym chasłem że lepszy olej nieszkodzi... :|

do starszych silników które już ujawniają oznaki zurzycia nienalerzy lać zarzadkich olei.! 0W40, 5W40 itp ..... poprostu zarzadki olej powoduje zwiekszenie sie luzów...

dlatego sa jeszcze na rynku takie oleje jak 10W40 15W40 itp..

ja u siebie mam nalany Aral 0W40 i jak będe wymieniać to raczje wybiore olej 5W40, 5W50 na razie jeszcze niewiem jaki do tej pory wszystkie samochody jakimi jezdziłem zalewałem LOTOS syntetic 5W40 i niemoge na niego narzekać ostatni zrobił na nim 120 tyś i raczej niewykazał zbytniego zurzycia, a teraz nie jestem pewny czy ten olej bedzie dobry do V6

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 09:05:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a co ma gestosc oleju do luzow ? :D .... mineral po rozgrzaniu robi sie zadszy niz najzadszy syntetyk :D .... bzdury panie , bzdury o olejach puiszecie a pozniej laik jest skolowany jak na statku podczas sztormu .... im lepszy olej tym lepiej dla silnika ... ZAWSZE ...a jak silnik ma przedmuchy do sie remont robi a nie leje mineral ... no chyba ze jest sie swinia to sie leje mineral plus moto doctor ( bo czsami olej jest jeszcze za rzadki ) i sprzedaje biednemu laikowi :> a i tak jak to sie rozgrzeje to wpieprza oleju az siwo za autem sie robi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 10:20:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
hehehe hans ty to brutal jesteś :D :D :P

kolega z pracy miał Galanta nalał 2 motodoktory bo jeden był zamoło i sprzedał a klient by go po nogach całował... no ale co się dziwić jak niedzy cylindrami w bloku była dziura wielkości okienda do posiłków w stołówce... zakleili i trzymało 10 kkm pewnie dalej trzymie.. ja tego niepopieram ale takie numery się robi w polsce.. BIEDA KOLEDZY BIEDA.!

ja tam 0W40 już niewleje pewnie bedzie 5W40 syntetyc LOTOS i tyle...

a tak z ciekawaście jaki olej Audi stosowało fabrycznie w AHH i ABC V6.????

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 10:48:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Audi ma podpisana umowe z Castrolem ale to co sie dziej w ASO to masakra .... robili rozne przekrety z olejami najpiertw lali 0W30 do 1.8T to stwierdzili ze za slaby do silnika z turbo i racja ... za mala wytrzymalosc tempeartaturowa ... zaczeli lac RSa ... to sie robily skorupy w miskach olejowych i bylo mase zatarc silnikow .... nie wiem jaki leja teraz ale ponoc 0W40 magnatec i podobno jest spokoj ... i taki olej jest teraz lany do wszystkich silnikow ... a przynajmniej powinien byc :] .... co ASo to inna ideologia i inne patenty jak serwisant moze troche oleju miec do swojego auta :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2004 11:05:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
Zmieniłem olejek na BP Visco 3000 10W/40 bo taki był zalany wcześniej i niuńka cyka. Zmieniłem też pasek na Gates-a i napinacz SKF-u. No i silniczek zaczął równiej chodzić, bo stary pasek był już trochę luźny


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: