.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:17:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak sprawdzić przepływomierz oraz sondę lambda
PostNapisane: 28.kwi.2004 18:47:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
No właśnie witam !!!
Jak sprawdzić czy przepływomierz i sonda lambda sa sprawne ??
Z góry dzięki za odpowiedzi./

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2004 22:08:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Witam, aby sprawdzić sonde wystarczy ze podepniesz do niej + (zazwyczaj czarny kabel, białe są od jej ogrzewania jezei jest, chyba ze sonda ma 4 przewody to jeden + drugi -, dwa od jej ogrzewania) , a masa z motorku.. i powinno pojawić sie napięcie 0 - 1V w tym przediale... oczywiście należy to zrobić przy rozgrzanym motorku..., przepływki dokładnie niewiem :diabel:

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2004 07:22:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Odepnij wtyczke od przepływomierza. Odpal autko, przygazuj, przejedź sie. Silniczek nie nędzie dobrze whodził na obroty, będzie sie dusił etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2004 16:22:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
wowo napisał(a):
Odepnij wtyczke od przepływomierza. Odpal autko, przygazuj, przejedź sie. Silniczek nie nędzie dobrze whodził na obroty, będzie sie dusił etc.


a nie pojawi sie czasem usterka :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2004 23:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Tu się nie zgodzę z kolegami , po odpięciu przepływomierza (tak jest w A3 1.8T) silnik chodzi jak żyleta ponieważ komputer daje stałą dawkę paliwa , przez to pali ok 1 wiecej na 100.
PRzerabiałem ten temat jak mi padł przepływomierz i słaby miał przyspiech bujał sie na wolnych obrotach itp. po odpięciu przepływomierza stabilnie pracuje i wchodzi na obroty jak nigdy.
oczywiście zapala się kontrolka o awarii przepływomierza nie jest to check engine ale (znowu pisze o A3 1.8T) kontrolka od ASR/ABS

Pozdrawiam
:diabel:

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2004 07:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
U mnie po odpięciu przepływki objawy są takie jak napisałem powyżej. Żadna kontrolka o usterce sie nie zapala.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2004 09:24:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
ja bym sie nie sugerował tym jak chodzi auto bo np. samo odpięcie przepłylwki może spowodowac pogorszenie bądz poprawe pracy tzn. jeżeli jest wadliwa może poprawić prace jej odpięcie bo komp zastosuje jakiś program awaryjny i da to odczyty lepsze niż z samej przepływki lub bym powiedziłą będzie odwrotnie...
Trudno jest cokolwiek stwierdzić bo dużo zależy mysle od konstrukcji, map i tego jak działa komp.. który ma np kody błędów które nie są wyświetlane na kompie (zabieg specjalnie stworzony...) bo kierowca ma śmigać autem a nie przejmować sie często wyświetlanymi usterkami....

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2004 14:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Mam pytanko z troche innej beczki. Chodzi mi o silnik krokowy. Gdzie on jest i jak sie do niego dobra i jak wyczyscic. Slyszalem ze ma on wplyw na wolne obroty i przerywanie silnika.

Bo u mnie wolne obroty faluja i na półgazie troche przerywa.

Sorki za pytanko ale widze ze masz pojecie na temat silnikow.

Z góry dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2004 15:05:47 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
A u mnie po odpięciu przepływomierza auto gaśnie. :|

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 14:21:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 22:13:52
Posty: 124
Lokalizacja: Otwock
a co bedzie pokazywal woltomierz gdy sonda jest padnieta??

_________________
TTQ,b4 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 14:40:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
W lambdzie wazna jest amplituda tych wahan napiecia to ze jakies tam jest wcale nie znaczy ze lambda jest sprawna, tak naprawde bez testera do lambdy lub oscyloskopu nic na jej temat nie bedziesz w stanie powiedziec. Pozatym ze wogole jest :D

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 14:51:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 22:13:52
Posty: 124
Lokalizacja: Otwock
u mnie w aah od jakiegos czasu nie chce sie zbierac z niskich obrotow- nie wiem dlaczego: przplywka jest ok , swiece tez..
moze ktoras lambda lub wtrysk

_________________
TTQ,b4 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 22:32:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Cytuj:
a co bedzie pokazywal woltomierz gdy sonda jest padnieta


własciwie powinna nic nie pokazywać ale moze pokazywać ale zle >dużo też zależy od samej mieszanki >sonda wygładza skład i nie reguluje go w 100%, jej wskazania nie koniecznie muszą być błedne!

prawidłowa prac sondy powinn być w zakresie 0,2-0,8v (powinno skakać mn tymi punktami) dzieje sie tak dlatego ze w tym punkcie sonda wskazuje lambde 0,97 - 1,03 czyli 1 czyli prawidłowy skład mieszanki.

nierozgrzana sonad lambda wskazuje punkt posredni ok 0,5( na wykresie mozna powiedzieć jakby linia ciągła) w miare wzrostu temperatury zmieniają sie warunki jej pracy i przy mieszance bogatej (lambda <1 ( czyli <0,5v)) przy ubogiej odwrotnie; napięcie sondy skacze dlatego ze w punkie gdzi lambda wynosi 1 jej wykres jest linia własciwie pionową od 0,2-0,8v (dodam też ze skład jest regulowany przez sondę)

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 08:43:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 22:13:52
Posty: 124
Lokalizacja: Otwock
wywalilo mi 2 bledy na vagu:
mass air flow sensor - ten to chyba przeplywomierz
CO fuel trim pot. - a to to nie wiem co

co to za ciekawostki??

dzieki za odpowiedzi Panowie

_________________
TTQ,b4 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 10:21:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
u mnie tez niby jest cos z sonda, gazownicy stwierdzili ze jest walnieta, ale jak pomeczylismy sie to sie okazalo ze jest ale dziala na aplikacji dla fiata! (moze BRC cos sie popierd) gazownik mowil ze sonda powina caly czas dawac takiego samego sinusa, zgadza sie?

aha a co do podlaczenia lambdy- jak podlacze zasilanie do tego czarnego kabla+12V to gdzie mam je badac bo te biale podgrzewaja

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 10:42:36 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Piotrek napisał(a):
wywalilo mi 2 bledy na vagu:
mass air flow sensor - ten to chyba przeplywomierz
CO fuel trim pot. - a to to nie wiem co

co to za ciekawostki??

dzieki za odpowiedzi Panowie


Ten pierwszy błąd to bład przepływomierza. Drugi nie wiem.
Wykasuj pojeździj sprawdź ponownie. Jesli się pokaże. To być może do wymiany.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 16:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
chcialbym cos sprostowac..... dlatego ze niezorientowani moga miec mylne pojecie o wskazaniach sondy, sonda jesli jest dobra nie musi wcale dawac sygnalu zblizonego do simusoidy... wskazania sondy, sa odpowiedzia na sklad mieszanki, sinusoida bierze sie z regulacji mieszanki przez komputer wtrysku, czyli jesli cos bedzie dzialac nieprawidlowo (uszkodzony czujnik,ECU przerwa na kablu) to sonda mimo ze jest sprawna nie bedzie dawala zmiennego napiecia w stanach ustalonych (czyli np przy 1000 RPM)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2004 16:42:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Piotrek napisał(a):
wywalilo mi 2 bledy na vagu:
CO fuel trim pot. - a to to nie wiem co

co to za ciekawostki??


Starsze modele przepływomierzy miały potencjometr korygujący. Można sobie było tym pokręcić żeby zmienić poziom powietrza a co za tym idzie stosunek pow/paliwo. W nowszych wydaniach ( np umnie AAH z 94 r) potencjometra już nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: