.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 20:42:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2003 17:46:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
a po co przestawiac jezeli komputer jest w stanie sam przestawic zaplon ? ... jezeli zakres przestawienia zaplonu wykraczalby poza zakres komputera to owszem ale jezeli nie to po co ulepszac fabryke ?

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Zapłon
PostNapisane: 26.lut.2003 18:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Hansiku, to jest forum między innymi tuningowe. Tu większość coś ulepsza. Przede wszystkim chodzi o poprawę osiągów, a tej je jeżdząc na gazie i etyl.98 przy przyspieszonym zapłonie ulegają odczuwalnej poprawie. Poważnie. To tyle. Pomóż Hansik :-D

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2003 18:25:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
ale samo przestawienie zaplonu cudow ci nie da ... jezeli zaplon jest dobrzre ustawiony to tak ma byc i mozna go albo dobrze ustawic albo nie ... natomiast jezeli cos zmienisz w silniku co spowoduje konioecznosc szybszego lub pozniejszego zaplonu mieszanki to najpierw czujnik spalania stukowego wykonuje cala robote natomiast jezeli nie miesci sie to w jego zakresie to dopiero wtedy nalezy przestawiac zaplon recznie ... tuning a prawidlowe ustawienie silnika to dwie rozne zeczy ale i w jednym i w drugim chodzi o to zeby chodzilo jak najlepiej ... i w twoim przypadku czujnik spalania stukowego ustala ten najlepszy moment zarowno dla gazu jak i dla benzyny ... co innego w przypadku osiagow jezeli sklad miesznki jest zly wtedy rowniez ma to wplyw na osiagi ... jednym slowem zaplon to czubke gory lodowej zwiazanej z ustawieniem najlepszych parametrow dla pracy silnika

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2003 19:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Hans ..czy aby napewno tak jest???? :-?
Atakuję tym tematem wielu ludzi...mechaników,gazowników,forumowiczó :grin: .......
Z tym czujnikiem to ponoć taka sprawa,że potrafi opóźniać zapłon dla bezpieczeństwa silnika i przyśpieszać dla osiągów.Przyśpiesza jadnak tylko do wartości nastawczych!!!!!Nie zapominajmy o tym ,że wskazane jest zeby zapłon dla gazu był wcześniejszy(podobno dłużej się gaz spala)
a nasze silniczki były konstrułowane do zasilania benzynkom i biedne urządzenie sterujące nie wie że to gazik i trzeba przyśpieszyć :(
Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie jeśli ktoś jest w temacie......... :zakrecony:
Pozdrawiam

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2003 19:19:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
tak jak wyzej pisalem , jezeli nie wystepuje spalanie stukowe to zaplon jest dobrze ustawiony ... no chyba ze samochod wogole nie pali :-D ... cala masa innych parametrow jak AFR , czasy otwarcia i zamkniecia zaworow maja wplyw na spalanie wiadomo ze czujnik spalania stukowego nie zastapi poprawnego ustawienia zaplonu ale moze je w pewnym stopniu krygowac ... no i co wazniejsze za kazdym razem kiedy zmienia sie oktanowosc paliwa zmienia sie , a przyniajmniej powinien zmieniac sie zaplon ... powtazam sie :-?

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2003 20:52:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Hansiku drogi... :grin: Wiem ,że nie nadużywa się cierpliwości Starszego mechanika forum.....ale......
Zakładajmy ,że silnik ma mieć ustawiony zapłon na 10*,czyli normalnie dla benzyny!
Chcac jeździć na LPG zaleca się przyśpieszenie zapłonu o 3*(a nawet więcej)
Urządzenie sterujące tego nie potrafi...Może opóźniać zapłon nawet o 15* ale przyśpieszyć powyżej dziesięciu nie potrafi .A my potrzebujemy przyśpieszyć o 3* czyli 13*
Czujnik wykrywa detonacje i opóżnia zapłon dla bezpieczeństwa ale przyśpiesz tylko do WARTOŚCI NASTAWCZYCH!!!!
Pozdro....

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2003 21:14:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
no to chyba nie ma problemu ? ... ustawiamy zaplon do wartosci w ktorych nie trzeba przyspieszac zaplonu po zmianie paliwa i w momenci kied zmieniamy na benzyne to czujnik sam opozni zaplon .... chybva myslimy o tym samym ale sie nie rozumiemy ;)

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Zapłon
PostNapisane: 26.lut.2003 22:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Super. W końcu kiedy doszliście do konstruktywnych wniosków po co przestawić zapłon (thx krisb3) no to powiedzcie mi panowie jak to w końcu zrobić VAG'iem ? bo kręcenie aparatem zapłonowym to w tym przypadku rzeźbienie w niezbyt szlachetnym materiale :grin: Czy przyspieszę, czy opóźnię komputer i tak usawi swoje ! :-? wrrrrr

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2003 22:47:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
W 2.3 VAGiem nic nie zrobisz ... to jest jak sama nazwa mowi mechaniczny uklad .... wspomagany jedynie elektronika ... taka jak czujnik spalania stukowego , przeplywomierz czy sonda lambda

a komp i tak ustawi swoje pod warunkiem ze zmiesci sie w zakresie swoich mozliwosci regulacyjnych

ale zaufaj komputerowi , on chce dobrze ... :oko:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Zapł
PostNapisane: 26.lut.2003 23:01:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Tia. Niech i tak będzie że komputer chce dobrze ale ... po co są 2 gniazda (każde 2 stykowe) w puszczce bezpiecznikowej. Mój mechanik (solidny gość) mówi że jest prawdopodobnie możliwość coś tam ustawienia VAG'iem. W niektórych 2.3 NG na K-jetroniku tego nie ma ! (podobno :-? )Gość naprawiał mnóstwo audic i elektroniki się też nie boi ale akurat nawalił mu PeCet (na którym miał różne swoje programiki - między innymi VAG'a) i widzę że będę musiał poczekać żeby zaspokoić swoją ciekawość. Ja tak bezgranicznie nie ufam komputerkom (to chyba awersja po skończonej informie na polibudzie :grin: ) Pozdrawiam

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2003 23:07:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
prawdopodobnie to jest wlasnie zlacze go VAGa ... tyle tylko ze VAGiem mozesz jedynie skontrolowac parametry pracy silnika i pokasowac bledy ... plus pare innych szczegolow , natomiast jakotakiego programu nie zmodyfikujesz bo jest on zapisany w epromie ktory nie jest programowalny z zewnatrz ... jedynie w specjalnym programatorze ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2003 06:09:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Dwie podwujne wtyczki jedna czarna a druga brązowa albo biała.Tak jak napisał Hans służą do wywoływania błędów w pracy silnika(kody usterek!)

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: