.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 00:39:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 18:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Miki01 napisał(a):
DeS napisał(a):
Nie polecam gazu do 2.2T. Nawet SGI. Chyba że chesz być nowatorem. :-D :grin: :-D


Moze cos blizej na ten temat bym prosil. Na benz to raczej nie wyrobie.


Poproś Hansa o wytłumaczenie. Ja powiem tyle: Nie masz kaski na wahe nie kupuj 2.2t tylko 2.8 V6 :)

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 20:26:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
problem z turbo i gazem polega na tym ze turbo pompuje cisnienie rzedu 0,6 - 0,8 bara w seryjnym 2.2T(jak sie myle to prosze poprawic) a cisnienie wtrysku gazu to 0,8 - 1,0 bara ... dla porownania cisnienie wtrysku benzyny o bodajze 3 bary (rowniez prosze o poprawke ) ... i chodzi o to ze jezeli w dolocie panuje cisnienie to cokolwiek bedziesz chcial tam wepchnac to musisz to zrobic pod wiekszym cisnieniem niz panujace w dolocie ... tak wiec jezeli zalozysz SGI to moze sie okazac ze przy wyzszych obrotach a co za tym idzie wiekszym cisnieniuy doladowania , gaz bedzie mial trudnosci z dostaniem sie do kolektora ssacego a co za tym idzie samochod nie bedzie mial osiagow .... a juz nie mowie o tuningu kiedy to cisnienie doladowania podnosi sie powyzej 1 bar ... tak wiec , jezeli gaz to nie do turbo ... chyba ze ciekly wtrysk ale tego nikt nie montuje bo za droga technologia montazu

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 23:52:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2003 13:53:50
Posty: 324
Lokalizacja: Poland
A czy jest ktos na forum kto ma silnik Turbo (oczywiscie benzyna) i ma instalacje gazu?

Dzieki za odp Hansik :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:06:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
Miki01 napisał(a):
A czy jest ktos na forum kto ma silnik Turbo (oczywiscie benzyna) i ma instalacje gazu?

stawiam sobie piwo jak mam racje .... : NIE , nie ma nikogo ... sa tacy co slyszeli , mam kolege ktory mial instalacje gazowa w takim silniku ... ale juz jej nie ma i jest szczesliwym uzytkownikiem Audi 200 :grin:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:10:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Hansik napisał(a):
Miki01 napisał(a):
A czy jest ktos na forum kto ma silnik Turbo (oczywiscie benzyna) i ma instalacje gazu?

stawiam sobie piwo jak mam racje .... : NIE , nie ma nikogo ... sa tacy co slyszeli , mam kolege ktory mial instalacje gazowa w takim silniku ... ale juz jej nie ma i jest szczesliwym uzytkownikiem Audi 200 :grin:


Wiele osób widziało to auto w Rudnikach... powiem szczerze że układ LPG w tym aucie sprawował się fatalnie... :-? :-?

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:14:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Bilu napisał(a):
autko z turbina wymaga odpowiedniego eksploatowania wiec nawet niski przebieg w ktorego i tak nie wierze moze byc zabojczy


Co, 130 tysięcy to ma być niby MAŁY PRZEBIEG?! Mały przebieg to 20000, 25000 ale nie 130000.....

Pozdrawiam

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:14:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2003 13:53:50
Posty: 324
Lokalizacja: Poland
Czyli pozostaje wyjscie albo Turbo albo LPG tak jak sugerowano powyzej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
Des , no nie mow ... jechalem z nim do Rudnik i szlo mu prawie jak 2.8 ze zwalona sonda lambda :-D ... ale do sprawnego 2.2T 20V to mu sporo brakowalo ... ale za to nadrabial technika jazdy :0 :0 :lol:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:17:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Hansik napisał(a):
Des , no nie mow ... jechalem z nim do Rudnik i szlo mu prawie jak 2.8 ze zwalona sonda lambda :-D ... ale do sprawnego 2.2T 20V to mu sporo brakowalo


:lol: :lol: :lol:

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:22:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2003 00:09:53
Posty: 12
Witam na forum :)
O tym forum poinformaował mnie MIKI01 (dobry kolega zresztą...), a piszę pinieważ zajmuję się instalacjami gazowymi. Ktoś pisał o problemie ciśnienia gazu w SGI - to nie jest zupełnie tak. SGI utrzymuje ciśnienie +850 mbar w stosunku do podciśnieania/ciśnienia w kloektorze ssącym, więc jest to ciśnienie wzglądne.Do reduktora podłączona jest kompensacja ciśnienia, oraz dokładnie kompensowana różnica ciśnień jest przez zmianę czasu wtrysku. Różnica ciśnień mierzona jest 2 czujnikami na wyjściu z reduktora i w kolektroze. Nie ma to (teoretycznie) wpływu na ilość podawanego paliwa przy ciśnieniu turbiny. Praktyka jednak pokazuje, że problemy są...
Jutro sprawdzę dokładnie temat silnika o oznaczeniu AAN (bo chyba o takim mowa) i dam znać jak sprawa wygląda w tym konkretnym przypadku.

Pozdrawaim wszystkich :-D

/DRL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:47:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam ... chetnie dowiem sie od ciebie czegos wiecej o SGI bo takowe mam u siebie tylko na moje to fachowca ktorego mam niestety chyba przerastam wiedza ... chodzi mi o to jakie maxymalne cisnienie potrafi wytworzyc parownik od SGI , druga sprawa , jaka jest jego wydajnosc ... czy jest w stanie wyprodukowac tyle gazu ile jest potrzebne przy danej mocy silnika ... pozdrawiam ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 10:01:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
sprawdź lepiej silniki 3B i ABY

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 13:09:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
LeoLepsi napisał(a):
sprawdź lepiej silniki 3B i ABY

AAN to to samo co ABY

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2003 19:40:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2003 00:09:53
Posty: 12
Miałem cośnapisać więcej na temat gazu w turbo - brak czasu jednak ciągle górą....

SGI ze względu na swoją budowę i konstrukcję reduktora raczej będzie słabo współpracował. Prawdopodobnie w momencie załączenia turbo będzie szarpnięcie (zachamowanie silnikiem na chwilę) do czasu aż redukror nie skompensuje zmiany ciśnienia w kolektorze ssącym. W tym czasie komputer SGI powinien zmienić czas wtrysku zauważając różnicę ciśnienia (spadek) Pvap -Load mniejszą od 850 mbar ale przy takim ciśnieniu ta zmiana czasu wtrysku nic nie da!! To paliwo i tak nie dostanie się do kolektroa. Po chwili jak reduktor zacznie kompensoawć ciśnienie mechanicznie silnik zacznie ciągnąc...
Jeszcze 1 problem - jak będzie pełny zbiornik (czyli duże ciśnienie to będzie to działało jak opisalem, a przy nmiejszym ciśnieniu reduktor może nie skompensować sićninia w kolektroze ssącym przy pracującej turbinie....

W praktyce jednak zdarza się, że się cuduje z wtryskiam SGI do turbo, ale niekoniecznie musi to pracować. Jak turbina storniowo powoli zwiększa ciśnienie to może nawet się to sprawdzić.
Obenie jest nowa instalacja testowana w elpigazie prawdopodobnie radząca sobie z tymi problemami. Prince ma być dostępne za około miesiąc. Tam ciśnienie będzie 2bar i powinno rozwiązać problem turbo....
Jak będzie zobaczymy. Sam chcę kupić turbo więc muszę to przetestować..

/DRL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2003 23:16:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Testuj, jesteśmy bardzo ciekawi.

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2003 23:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Hmm...Mój silnik, to nie jest (niestety) ABY 20V, tylko JY i 10V z turbo(bez lambdy, K-Jetronik) i ma 182KM mocy. Mam klasyczną instalację gazową, bez komputera z mikserem i z tego co pamiętam parownik różni się od zwykłego wydajnością i podciśnieniem (chyba). Silnik ciągnie prawie tak samo jak na benzynie, a różnica jest najbardziej wyczówalna do ok 3500 obr/min. A jak turbina ładuje, to silnik ciągnie świetnie. Po 200 km/h jest też spadek mocy, ale to już mało ważne. W zbiorniku muszę trzymać stan gazu, bo jeśli jest go mało, to też w niektórych sytuacjach silnik łapie spadki mocy.
Jak to jest, że u mnie wszystko działa?? Instalację mam od maja zeszłego roku i nie było z nią żadnych kłopotów, poza strzałami do kolektora (wyleczone) i samym założeniem instalacji, bo bez przerwy były jakieś nieszczelności w ukłądzie dolotowym i spadki mocy.

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2003 00:05:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Kefir,
tylko że TY masz wtrysk mechaniczny a nie elektroniczny i masz troszeczkę inaczej rozwiązane sprawy turba.

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2003 00:28:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Wiem wiem, ale jestem ciekawy jak to u mnie wogóle działa. Te podciśnienie na parowniku i wogóle. I przy okazji chciałbym się dowiedzieć czy przy zwiększeniu doładowania do 1 - 1,1 Bara instalacja gazowa to zniesie. Bo chcę na wiosnę kręcić moc silnika, tak dla własnej satysfakcji i żeby to nie było stare poobijane Cygaro, ale SZYBKIE stare poobijane Cygaro. I tak jest szybkie, ale Te Forum działa tak dopingująco...Zbankrutuje przez Was!!! :-D :-D

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: