.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.gru.2024 10:14:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Po wymianie chlodnicy - jak odpowietrzyc uklad? C4 AAH 2.8v6
PostNapisane: 21.sie.2004 20:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 15:01:29
Posty: 129
Lokalizacja: Jarocin
Witam ....

Wlasnie wymienilem chlodnice u siebie - ciekly 2 ostatnie rzedy rurek, w sumie nie duzo, ale ciagle bylo mokro, raz mniej raz wiecej.

Pytanie takie:
Po wlozeniu dobrej, nalalem plyny do zbiorniczka wyrownujacego, opadlo, dolalem znowu, podpompowalem lekko tymi grubymi rurami z i od chlodnicy, znowu dolalem ... pozniej odpalilem silnik z wlaczonym ogrzewaniem... znowu dolalem.

Efekt taki ze temp. wzrasta szybko do 100 i rosnie, a sam rdzen chlodnice cieply jest moze do polowy... reszta zimna :(

Wychodzi na to ze gdzies uklad jest chyba zapowietrzony, ale jak to sprawdzic lub jak to udroznic ????

PLIZZZZZ pomozcie bo lekkka zalamka :///

A drugie pytanie to czy ktos wie w wielkopolsce - gdzie kupie uzywke lub naprawie chlodnice???

_________________
Dolph
------------------------------
Nissan 100NX Targa 16V 92r // sold
Audi 100 C4 2.8 V6 92r Quattro Automat + gaz // sold
Audi 100 C4 2.3E Avant 93r
Hyundai XG350L 3.5 v6 04r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2004 21:56:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zacznijmy od tego ze juz kiedys o tym pisalem , ale nie ma problemu , napisze jeszcze raz ....
zimny silnik , zalewasz nowy plyn ... jak zbiorniczek sie napelni i nie bedzie juz schodzil w dol poziom , odpalasz silnik
obserwujesz caly czas zbiorniczek aby poziom plynu byl caly czas w okolicach polowy zbiorniczka , w pogotowiu miej korek aby szybko zakrecic .
patrz na temperature silnika
jezeli plynu bedziesz dolewal i temepratura bedzie rosla to OK ale w pewnym mozmencie plyn zatoczy pelny obieg i goraca woda a raczej powietrze wypychane przez goraca wode zacznie wracac do zbiornk awyrownawczego podnoszac jednoczesnie bardzo nagle poziom , z trad musisz miec korek w pogotowiu , najlepiej zalozony jezeli nie dolewasz plynu
jezeli temperatura osiagnie 100 st a nie zalaczy sie wentylator nalezy wylaczyc silnik , odczekac chwile ...w tym momencie bedzie napewno schodzilo powietrze dlatego plynu bedzie co rusz przybywalo ....w pewnym momencie zacznie poziom gwaltownie spadac ... przygotuj sie na dolewke aby pozniom nie spad ponizej zbiorniczka
odpal auto i czekaj dalej na wydobywajace sie powietrze ... i zalaczenie sie wentylatora ,

caly czas musisz miec wlaczone ogrzewanie na MAX i nawiew tak aby bylo czuc czy leci cieple powietrze .... nawiew na MAX musi byc zeby otwarty byl zawor odcinajacy doplyw wody do nagrzewnicy

w momencie kiedy z kratek zacznie leciec cieple powietrze jest juz bardzo blisko konca ....
kolejny etap to zalaczenie sie wentylatorow
po tym fakcie nalezy dolac plynu do maximum i to w zasadzie byloby na tyle
czynnosc moze trwac od 15 minud do 45 minut wazne jest aby w tym czasie temperatura silnika nie przekroczyla 100 st , mozna sobie zalozyc granice nawet 95 , przy kazdej probie przekroczenia tej granicy nalezy wylaczyc silnik i odczekac az powietrze samo wydobedzie sie z ukladu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2004 22:35:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 15:01:29
Posty: 129
Lokalizacja: Jarocin
wielkie dzieki hans, jutro bede probowal.

ja to robilem jakies 5-10min i zwatpilem jak mi przekroczylo 100stopni :/

przy jakiej dokladnie temp powinien sie zalaczyc wentylator przy chlodnicy? czym on jest sterowany? tym czujnikiem na dole w plastikowym boku chlodnicy? bo wlasnie sie zastanawiam, ze mialem 100pare stopni i on sie nie zalaczyl jeszcze.

generalnie mam zawsze +/- 90. w najwiekszych korkach i upale - siegalo mi troche ponad 100. ale glowy nie dam. nie przypominam sobie zeby mi sie on wlaczal i jakos ostro wyl. no chyba ze one chodza jakos cicho i nie usluszy sie go normalnie .....

_________________
Dolph
------------------------------
Nissan 100NX Targa 16V 92r // sold
Audi 100 C4 2.8 V6 92r Quattro Automat + gaz // sold
Audi 100 C4 2.3E Avant 93r
Hyundai XG350L 3.5 v6 04r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2004 22:49:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
czujnik wlaczenia wentylatorow jest na dole w boku chlodnicy a czujnik tempearatury jest z tylu silnika za glowica ... a wentylatory dopiero sie wlacza jak do czujnikana dople chlodnicy dojdzie goraca woda a dojdzie tam w ostatnim etapie odpowietrzania ukladu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2004 12:03:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
wydaje mi się że w c-4 nie ma zaworu na nagrzewnicę ciepłe powietrze sterowane jest zamknięciem obudowy nagrzewnicy tak jak w b-4 ale sprostujcie jeśli się mylę

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2004 13:24:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja mowilem o doplywie cieplej wody do nagrzewnicy , i takowy zawor jest zarowno w C4 jak i w innych autach ... nie chcialbys jezdzic autewm gdzie nagrzewnioca jest caly czas goraca ..a. tymbardziej latem ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2004 18:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
w b-3 przez nagrzewnicę przepływa cały czas gorący płyn nie ma zaworu a pokrętło ogrzewania steruje klapą która otwiera i zamyka kanał ciepłego powietrza to wiem na pewno w b-4 na pewno jest tak samo co do c-4 nie wypowiem się bo nie rozbierałem

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2004 20:19:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w B3 jest zaworek odcinajacy dolyw wody a przynajmniej powinien byc :) ... steruje nim pokretlo cieplo/zimno albo elektrozawor na wezu wylotowym z nagrzewnicy a to co piszesz to odciecie doplywu powietrza do nagrzewnicy i jest sterowane linka predkosci obrotowej wentylatora ... w momencie kiedy wylaczasz wentylator mozesz jeszcze zjechac pokredlem do symbolu "0" i wtedy masz zamkniety doplyw powietrza

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2004 22:11:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 15:01:29
Posty: 129
Lokalizacja: Jarocin
hmmmm no to zrobione - zajelo prawie 1h zanim poczulem ciepelko we wnetrzu.

weszlo okolo 6-7l petrygo.

teraz pytanko - przy jakiej temp powinien sie wlaczyc wentylator na chlodnicy? bo wychodzi na to ze chyba cos mam nie tak z tym czujnikiem :( sprawdzilem czy sam wentylator dziala i on jest ok. ale przy 100-105stopni sie nie wlaczyl jeszcze.

w c4 2.8 v6 quattro automat macie 1 czy 2 wentylatory na tym plastiku do chlodnicy?

_________________
Dolph
------------------------------
Nissan 100NX Targa 16V 92r // sold
Audi 100 C4 2.8 V6 92r Quattro Automat + gaz // sold
Audi 100 C4 2.3E Avant 93r
Hyundai XG350L 3.5 v6 04r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2004 22:20:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli masz klime , powinny byc 2 , a wentylator powinien wlaczac sie przy 92-98 st C .... sprawdz czy masz drozna chlodnize w dolnej czesci ... czesto zdaza sie ze dolne kanaly chlodnicy sa zapchane i do czujnika wentylatorow zanim goraca woda dojdzie to w silniku juz jest powyzej 100

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 09:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 21:10:40
Posty: 174
Lokalizacja: Wa-wa
U mnie są dwa wentylatory i załączają się przy (nieco ponad) 90st.
Zdaje się, że wentylatory mają dwa biegi wolny i szybki, i nawet jak działa klima i wentylatory się kręcą to po przekroczeniu 90 st zaczynają kręcić się dwa razy szybciej... albo tak mi się tylko wydaje ;-)

_________________
Audi 100 Quattro 2.6 V6 + SGI
Szukam softu, który dogada się z moim kompem.
Głosuj na Audi Klub Polska
http://www.inetcom.pl/glosujna.php?id=2960


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 09:43:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
hans napisał(a):
ja mowilem o doplywie cieplej wody do nagrzewnicy , i takowy zawor jest zarowno w C4 jak i w innych autach ... nie chcialbys jezdzic autewm gdzie nagrzewnioca jest caly czas goraca ..a. tymbardziej latem ;)


nie dopatrzylem sie "kranu" ani w b3 ani w b4 :P

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 10:36:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zwroc uwage na element : 893 819 809 ... ale wystepuje on tylko w wersji z klimatyzacja , natomiast w B2 mam taki element sterowany linka

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 11:33:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
nie udalo mi sie znalezc rysunku tego elementu w etce, mam b3 z klima i jestem pewien ze kranu nie mam i nigdy go nie mialem ;)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 11:39:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja ten numer wzialem z etki :D

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 11:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
no to wklej ekran z etki z zaznazeniem gdzie u mnie jest ten kranik... :diabel:

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 12:46:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
hej no ja też niemam w B4 kranika aaa sprawdziłem dosyć precyzyjnie bo mam na strychy cały układ klimatyzacji gotowy do zamontowania (nawiewy) w B4 zaworka niestety niet.!!

W poprzednim samochodzie też niebyło zaworka z tą różnicą że tam w lato było to odczuwalne szczególnie jak sie po mieście bzykało.. :/ naszczęście też była klima :D w audi niejest to taki dokuczliwe... chociaż klima jeszcze lezy na strychu.. :/

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 18:04:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
no to musiały być dwie wersje b-3 powtarzam jeszcze raz rozbierałem obudowę nagrzewnicy w celu wymiany nagrzewnicy i w nojej dawnej b-3 90 rocznik .linka od ciepło zimno sterowała klapą uchylną obudowy(wewnętrzną) natomiast żadnego zaworu ogrzewania nie było przez nagrzewnicę przepływała zawsze ciepła nie było to jakieś kombinowane autko

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2004 10:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
no HANSIU nie zostawiaj mnie bez odpowiedzi ;)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2004 11:08:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
http://www.rezacze.pl/hans/zawor.jpg

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: