.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 11:10:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: "Łupie" przy skręcie, hamowaniu, przyspieszaniu, w
PostNapisane: 23.sie.2004 21:09:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Jak pewnie wiecie, to moje pierwsze auto (od 5 lat :D) i wsio staram sie robic sam, ale..
Nie wiem co sknocilem. Wymieniłem tulejki wahaczy i trawers z przodu i z tyłu. Po kilku dniach - najpierw przy duzch "przeciążeniach", teraz już przy kazdym nacisniecoiu/puszczeniu gazu, skręcie przy małej szybkości coś mi "łupie". Jakby któraś z tulei "przeskakiwała" - a przeciez są nowe i "na sztywno"..
Kto ma pomysł? gdzie szukać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 21:20:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Amora nie ruszałeś?

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 21:23:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
na tyle, na ile zmienia polozenie po odpięciu wahacza na dole ( do zmiany tulejek). i - jak napisalem - zaczęło sie ze 2 dni "po operacji"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 21:32:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Ponieważ tam działają spore siły to mogłeś coś za słabo dokręcić.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 21:41:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
ja tak mialem jak mi sie tulejki skonczyly :diabel:

najlepiej to jednak sprawdzic zawias na podnosniku naginajac poszczegolne elementy duzą brechą :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 10:23:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
noo i wlasnie. Uginają się, ale nie latają, nie nają luzów...
Ktos mi mowil , że może "łożysko amortyzatora"?? jest takie coś?:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 10:25:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Tak, jest coś takiego jak łozysko amortyzatora.
U mnie w B2 znajdowało sie jakoś na gorze amortyzatora.
Nie pamiętam dokladnie w którym miejscu.
Ale to było chyba pod taką gumą.

Pozdro

EDIT:
Znalazłem w etce:
http://members.lycos.co.uk/audiupl/audi1/lozysko.jpg
W środku wewnątrz tej gumy znajduje sie łozysko ;)

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 10:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Dokładnie tak. Miałem to samo w moim Oplu. Jak skręcałem koła to słychac było takei "stuk". U mnie było umiejscownione tak jak u Ciebie Simpson, pod "gumą" przy mocowaniu amora na górze.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 14:55:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Dzięki Simpson że ci sie chciało :-)
bez narzędzia do sprężyn sie nie obejdzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 16:50:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
scob napisał(a):
Dzięki Simpson że ci sie chciało :-)
bez narzędzia do sprężyn sie nie obejdzie?

Nie ma sprawy...
A co do sprężyn to tak.
Musisz mieć "ściągacze" do sprężyn ponieważ amorek trzeba wyjąc i dopiero wtedy można sie tym zająć. I co do tej częsci to nie trzeba wymieniać jej calej (jak na zdjęciu), tylko wystarczy zmienić samo łozysko znajdujące sie w środku.
Wychodzi dużo taniej ;)

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 18:32:55 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
jesli "lupie" to trzeba:
1. mniej skrecac - jak bola Cie plecy i skrecisz na maxa to wiadomo, ze lupnie
2. przykleic kapsiplast - taki grzejacy plaster - niech rozgrzeje.
3. stosowac oklady i herbatki rozgrzewajace - na lupanie zawsze pomaga.

pozdrawiam

michu - car doktor.

;)

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 20:59:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Wymienialem lozyska amortyzatora i do calej operacji potrzeba klucz nasadowy 22, imbus 6,kawalek rurki z dwoma wypustkami do odkrecenia takiej dziwnej nacietej nakretki na tloczysku amortyzatora, sciagacze do sprezyn. Trzeba podniesc auto, scisnac sprezyne odkrecic obie nakretki trzymajac tloczysko imbusem, wcisnac tłoczysko, wymienic lozysko, wyciagnac spowrotem tloczysko (mozna sobie pomoc jakims sznurkiem bo ciezko trafic), wszystko poskrecac... i uwazac na paluchy bo sprezyna mocno kopie :diabel:

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 22:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 00:00:35
Posty: 103
Lokalizacja: Warm. - Mazurskie
Mam to samo w lewym łożysku od amora. A tak nawiasem, wie ktoś do czego te łożyska służą ?

_________________
Audi 100 2,6 V6 150KM Automat LPG Brc - Pozdrawiam -
Obrazek


Ostatnio edytowano 24.sie.2004 22:34:52 przez Aleg, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 22:33:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Michu :diabel: :D :mikolaj:
Mnemon: z czego domowym sposobem zrobic sciągacz..?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 22:36:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Aleg: o ile sie zorientowałem, McPherson obraca sie ze zwrotnicą. Skręcasz - obraca sie cala obudowa amora...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 22:47:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Aleg napisał(a):
Mam to samo w lewym łożysku od amora. A tak nawiasem, wie ktoś do czego te łożyska służą ?

Zapobiegaja skrecaniu sie sprezyn, obracaniu tloczyska w amortyzatorze i kierownica lekko chodzi, tak mi sie przynajmniej wydaje..

scob napisał(a):
Michu :diabel: :D :mikolaj:
Mnemon: z czego domowym sposobem zrobic sciągacz..?

Sciagacze kupilem na gieldzie, skladaja sie ze sruby rzymskiej M10-12 mniejwiecej i dwoch prostopadloscianow z nagwintowana dziura i wycieciem pod sprezyne.
Facet od ktorego je kupilem zrobil te sciagacze z nagwintowanego obustronnie preta o przekroju kwadratowym (zeby bylo gdzie pokrecic.
Przy odrobinie checi i narzedzi chyba mozna cos takiego w garazu zrobic, ale to chyba bylo tanie wiec nie ma sensu sie bawic

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 20:03:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2004 14:51:01
Posty: 73
Lokalizacja: woj.łódzkie
Dobra rada, zanim to wszystko porozbierasz najpierw po prastu odkrec nakretke z gory amortyzatora zdejmij ten kielich i wszystko zalej olejem najlepiej kilka razy zeby dostal sie do srodka( tam sa takie male otworki) mysle ze pomoze u mnie problem rozwiazalo a nawet mam wrazenie ze lzej sie skreca... :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 00:20:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

nie koniecznie to musi byc odrazu lozysko amortyzatora ona nie szczela przy hamowaniu !!!

najpierw slyszabys przy skrecaniu a pozniej by sie rozwalilo do tego stopnia ze slychac by bylo pry hamowaniu

zobacz czy sruby w tulajkach od wachaczy masz dobrej srednicy bosa 2 rodzaje i jak kupisz wieksze i zalozyz na mniejsza sruba to nie biedzie widac reka luzow a przy skrecaniu bedzie tak wielka sila ze bedize przeskakiwac o 1mm

najlepiej jedzie na stacje diagnostycznai poprs zeby ci sprawdzili zrobia to za darmo (bynajmniej u mnia tak jest ) a bedziesz wiedzial co jest nie tak

pozdrwiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 11:03:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:49:22
Posty: 48
Lokalizacja: Okolice Grünberg
A ja myślę, że to łupanie jest spowodowane zużyciem tulei wózka. Też mi podobnie łupało przy hamowaniu i przyspieszaniu. Lepiej najpierw to wykluczyć niż ładować się w zbędne koszty. Przy zużyciu łożyska amorka trochę ucieka zbieżność i piszczą opny przy ostrym skręcie.

_________________
A4 1.9 TDI AHU
Alfa Romeo 156 1,9 jtd
była B3 1.8E DZ + lpg teraz ujeżdża ją braciszek ;-P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: