.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 02:39:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: MPI a K-jetronic
PostNapisane: 25.mar.2003 21:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2003 20:54:05
Posty: 141
Lokalizacja: Bożepole Wielkie
Witam.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć różnice miedzy wtryskiem k(ke)-jetronic a MPI (MPFI w 2.6)? Na jakiej zasadzie działa dawkowanie paliwa w MPI? I co może się zepsuć? Czy z punktu widzenia zwykłego użytkownika lepiej kupic 2.6 czy 2.3, a moze 2.8? Chodzi mi o kwestie techniczne, awarie, problemy z częsciami itp. Pozdrawiam i dziękuję.

_________________
-----------------------
www.audicars.prv.pl
Wszystko o Audi
-----------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2003 22:33:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
K-jetronik jest wtryskiem mechanicznym i nic sie nie moze w nim popsuc oprocz calego ukladu wtrysk-przeplywomierz. Jest prosty i efektywny ale jesli juz padnie to czapka, jest b. niewielu fachowcow, ktorzy sobie z tym radza. Szczegolnie regulacja jest trudna. Zwykle dziala przez lata bez problemow ale......
Ke-jetronik dziala w petli zamknietej(lambda) i ma korekcje dozowania paliwa(elektrohydrauliczny nastawnik) w rozdzielaczu wtrysku w zaleznosci od odczytow lambdy i czujnikow temperatury.

MPFI jest ukladem wtryskow sterowanych elektronicznie.
Uklady te pochodza w dwoch epok motoryzacji.
Naprawa MPFI wydaje sie tansza(rozdzielacz paliwa typu K-jetronik kosztuje okolo 900$)
Wtrysk K-jetronik jest szczegolnie narazony na uszkodzenie w przypadku stosowania gazu, eksplozje w kolektorze prowadza do zablokowania lub braku plynnosci poruszania sie dzwigni rozdzielacza co pociaga za soba nieregularna prace silnika i przepaly.

Pozdrowienia
Krzysiek

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2003 23:36:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
:)2 8-)

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2003 00:02:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2003 20:54:05
Posty: 141
Lokalizacja: Bożepole Wielkie
Masz jakąś encyklopedię czy coś? :lol: :lol:
A tak na poważnie to jak wygląda to sterowanie elektroniczne? NIe ma tam tarczy spiętrzającej? I jak to jest dawkowane? Chyba tez musi być tam jakiś rozdzielacz? Może są jakieś strony w necie o wtrysku? Pozdrawiam.

_________________
-----------------------
www.audicars.prv.pl
Wszystko o Audi
-----------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2003 00:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
jest magistrala w ktorej jest paliwo pod cisnieniem i od tej magistrali odchodza wtryskiwacze elektromagnetyczne ... dawki sa sterowane przez komputer ktoy steruje dlugoscia otwarcia wtryskiwacza ...
poza tym jest przeplywomierz lub MAP sensor (czujnik podcisnienia) ktory mierzy ilosc pochlanianego powietrza przez silnik .... no i tenze komputer wyzwala w odpowiednim momencie impulsy na powielaczach WN ktore to sluza do zasilanaia swiec zaplonowych

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2003 00:09:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Nigdy nie mialem do czynienia z tym silnikiem ale powinno byc to tak:
Przeplywomierzem jest przyrzad elektroniczny nie stwarzajacy oporu dla przeplywajacego powietrza, w lit. anlojez. zwane jest to "hot wire", sygnal wyjsciowyzalezy od predkosci przeplywajacego powietrza a wiec od jego ilosci. Dodatkowo mierzona jest temperatura powietrza. Na podstawie tych informacji(plus temperatura silnika, polozenie przepustnicy itd) ECU(jedn. sterujaca) okresla czas trwania wtrysku. Elementem wykonawczym jest elektrozawor bezposrenio na wtryskiwaczu.
MPFI nie jest wtrsykiem ciaglym w odroznieniu od K-Jetronik(litera K to z niemieckiego Kontinous-ciagly)
PZDR
K

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2003 00:14:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Obecnie mam silnik na K-jetroniku i nastepny bedzie zdecydowanie na wtrysku elektronicznym. Doodatkowo w K-jetroniku nie mozesz zalozyc lepszych instalacji gazowych poniewz wiazaloby sie to z uzbrojeniem silnika we wszsytkie przyrzady elektroniczne, ktorych jetronik nie ma(przeplywonierz elektr., czujnik poloz. przepustnicy, itd)
K

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2003 09:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2003 20:54:05
Posty: 141
Lokalizacja: Bożepole Wielkie
Dzięki bardzo za info. Pozdrawiam.

_________________
-----------------------
www.audicars.prv.pl
Wszystko o Audi
-----------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: