.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 15:09:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Okrutnie piszczą
PostNapisane: 31.sie.2004 17:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Mam nowy problem, tym razem estetyczno-kosmetyczny. Jak mocniej skręcę koła to nawet jak niezbyt szybko jadę to opony niemiłosiernie piszczą.
Zaznaczę, że nie są bynajmniej łyse (przebieg jakieś 25kkm).
Piszczało już w zimie, ale wtedy myślałem, że to kwestia przechodzonych kapci. Po wymianie na letnie robiłem zbieżność przodu, a one dalej piszczą.

Poradźcie coś bo żona mówi, że wiochę robię i nie chce ze mną jeździć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 17:49:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
jedyna rada zmienic opony chociaz przod :D

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 18:23:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
A jak z amorami? Bo może samochód się za bardzo "kładzie" skoro piszesz że piszczało na innym komplecie.

PS opony nie muszą mieć dużego przebiegu by były zużyte. Wystarczy że są stare i to też może powodowac takie jazdy.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 18:33:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Stare też chyba nie są to ich trzeci sezon, kupiłem jako nówki Kleber Dynaxer HP 205/60/R15 V. Bieżnik jest jescze głęboki tak, że się prawie w nim kluczyk od stacyjki mieści. Wewnętrzne i zewnętrzne strony równo zużyte.

Dwóch se niestety nie wymienię bo mam quattro.

Może ten trop z amortyzatorami jest dobry bo wiele części już w moim autku wymieniłem, a te się ostały od maleńkości tzn za moich rządów zrobiły już 100kkm. Sprawdzić je na jakimś teście w Quick Ficie czy też polecacie jakieś metody organoleptyczne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 18:35:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
sprawdz geometrię nie tylko zbieżność ale i kąt pochylenia koła oraz kąt wyprzedzenia swożnia zwrotnicy(nieregulowany w audi ale może coś masz krzywego w zawiasie) /sprawdz czy rozmier opon prawidłowy oraz index prędkości, czy właściwe felgi (chodzi o ofset) a o bajkach z amortyzatorami i zużyciem czy wiekiem opon zapomnij

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 18:39:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Sprawdzenie amorów we własnym zakresie to po prostu nacisnąć samochód w okolicach amora i zobaczyć czy miękko się ugina i czy powraca od razu do stanu oprzedniego czy potrzebuje kilku "bujnięć".

Co do sprawdzania na urządzeniach diagnostycznych to powiem tyle: moje zużyte gazowo-olejowe amory i świeże gazowe bilsteiny pokazywały na badaniach okresowych podobne wyniki, a w rzeczywistości na "starych" samochód falował jak łajba.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 18:48:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
dlatego żę te urządzenia (nie wszystkie )sprawdzają tylko pewien zakres drgań koła w innym zakresie możę bć kicha

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 18:51:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Ten pisk jest jak pisałem przy stosunkowo dużym skręcie kół, np jak po małym rondzie jadę. Za to przy większych prędkościach w zakrętach żadnych kłopotów. Dla tych co z W-wy powiem, że te dwa zakręty na trasie AK przy wiadukcie od Powązkowskiej robię spokojnie i co najważniejsze po CICHU pow 100 km/h. Za to potem wjeżdżam na rondko na wiadukcie i przy 20-30 km/h jęczę jak zażynane jagnię.

Zbieżność ustawiał mi gość w Mościskach, miał takie laserowe "działka" zakładał to na koła coś pokręcił pod samochodem, przejechał się, skasował 39PLN i powiedział, że OK. Dla mnie też było OK bo kierownica stała prosto i autko nie ściągało na żadną stronę. Potem jak byłem w swoim warsztacie to mechaniory kręcili nosem, że tak tanio wziął, bo u nich to 200PLN kosztuje ale i tył też ustawiają.

Na poprawkę mam jechać czy dać "swoim" zarobić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 19:08:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 00:00:35
Posty: 103
Lokalizacja: Warm. - Mazurskie
Miałem to samo. Piszczały mi przy skręcaniu tak powyżej 40km/h. No i traf chciał, że dostałem za darmoszkę opony Kormoran Gammma 205 x 60 x 15, nóweczki z taśmy. Założyłem i mam cichutko przy jakiej prędkości bym nie zkręcał. A już chciałem jechać ustawiać geometrię.

_________________
Audi 100 2,6 V6 150KM Automat LPG Brc - Pozdrawiam -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2004 21:29:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
z twojego opisu wymikało by żę winne są tuleje met gumowe wachacza zbyt elastyczne i wachacz się przemieszcza przy dużym promieniu skrętu miałem to kiedyś a od czasu gdy stosuję orginał z aso problemy minęły jeśli nie geometria to stawiamnam na tuleje

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 08:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
I to wydaje mi się jest strzał w 11-tkę, bo piszczeć zaczęło jakoś zaraz po wymianie kompletnego wachacza z jednej strony i jakiejś końcówki gumowej z drugiej. To właśnie po tej naprawie robiłem zbieżność. No ale jak mam to drugi raz wymieniać to chyba pokocham te piski.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 10:33:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
zamiast pokochac to zrób albo zbieraj na opony ;)

zawieszenie do poprawy....

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 15:10:35 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
myslales o zmianie zony?
:P co tak marudzi? no a jak ma problem kosmetyczny to moze wyslac ja do kosmetyczki?

michu - the car doctor.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 21:38:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a pisałem już tyle razy żę jeśli tuleje met-gum to tylko orginały po 80zł/szt z aso zamienniki nie sprawdzają się z przodu co ciekawe do tyłu stosuję podróby i zdają egzamin

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2004 22:08:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
michu napisał(a):
myslales o zmianie zony?


Po co szukać nowego wroga, kiedy ten już sprawdzony i za skórę dobrze zaleźć potrafi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: