.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 21:55:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dzwonią zawory ?
PostNapisane: 08.wrz.2004 11:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Szanowni grupowicze , w moim autku jak jest zimny silnik słychac delikatne dzwonienie zaworów (tak mi sie wydaje) po jednej stronie (silnik V6) . Jak pochodzi trochę i silnik się nagrzeje to przechodzi - co to moze byc ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2004 17:24:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
hydrauliczne popychacze, ale jak po nagrzaniu cichna to powinno byc wszystko ok

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2004 18:56:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Rozumiem ze mam sie nie martwic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 07:32:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Niech sie wypowie ktos kto ma ten sam silnik, ja mam 1,8 i mam takie same objawy... W ksiazce jest napisane ze po nagrzaniu (wlaczeniu wentylatora) trzeba zwieszyc obroty do 2500 i utrzymywac przez 2 minuty, jezeli dalej klekocze to trzeba uszkodzony wymienic popychacz... U mnie odzywa sie zawsze jeden, ten najblizej kabiny, ale po kilku min od wlaczenia silnika cichnie, wiec narazie tego nie ruszam... Poszukaj na forum...

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 07:38:04 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Efekt stukania szklanek może być spowodowany 3 przyczynami. Nadmiernym luzem między trzonkiem zaworu a popychaczem hydraulicznym (tzw szklanką), zbyt niskim ciśnieniem oleju, bądź też zbyt gęstym olejem.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 20:18:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Przy zimnym silniku to normalne, zawsze tam troszke slychac stukanie, ale jak sie rozgrzeje to wiadomo przechodzi. Jezeli taki objaw bardzo szybko ustepuje to nie nalezy tym sie przejmowac. Zawory ustawiane sa hydraulicznie wiec to wszystko przy zimnym silniku zawsze troche halasuje. :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 21:55:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
dwa tygodnie temu przyciagnolem Audi 100 C4 2,8 l V6 1991r autko stalo 2 miesiace bez zalaczania i jak odpalilem to tak klepalo ze szok i myslalem ze klapa ale kolega z servisu audi w niemczech powiedzial wymienimy olej i powinno byc ok i tak zrobilismy byl stary i gesty olej po wymianie klepalo jeszcze 5 min i do dzisia jest ok czasami zagraja ale za pare sek ok i to norma wiec bez zmartwien


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 23:26:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2004 00:50:46
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Jezeli objaw klekotania zaworow po uruchomieniu zimnego silnika to przyjzyj sie gestosci oleju silnikowego na zimno, a jesli olej jest ok to lepiej zajzyj do tych nieszczesnych popychaczy hydraulicznych. Mialem podobny problem i to calkiem niedawno. Autko od nowosci eksploatowane jest na Quaker State mineralnym i przy przebiegu niecale 200kkm zaczely dobiegac z pod maski odglosy klekotania po uruchomieniu zimnego silnika. Nie bawilem sie w wymiane tylko tych wyrobionych popychaczy lecz wymienilem komplet zeby miec spokoj na kolejne 200kkm. Na dzien dzisiejszy nadal jezdze na QS mineralnym a po uruchomieniu na zimno jest cisza, zadnego klekotania.
W przypadku kupna nowych popychaczy lepiej nie osczedzaj i kup oryginalne, zaoszczedzisz podwojnie na ponownej robocie i nowych tym razem drozszych lecz oryginalnych czesciach.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 09:12:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w 2.8 w glowicach pod pokrywami zaworow sa zawory nadcisnieniowe utrzymujace stale cisnienie oleju w glowicach ... zdaza sei ze te zaworki padaja i wtedy olej po zatrzymaniu silnika nie zostaje w kanalach a splywa do miski ... taki zaworek to kosztr okolo 20 pln , warto je sprawdzic i w razie czego wymienic ... napewno pomoze , jezeli to nie to to zwrocilbym uwage na gestosc oleju. Przy olejeach 10Wxx i gestszych przy temeparaturze zewnetrznej nizszej niz 0 st C szklanki potrafia zagrac przez chwile ... z tego powodu u siebie zmienilem olej na 5Wxx i teraz jest spokoj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 17:28:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
U mnie tez sie odzywaja jak jest imny silnik. pchodzi chwile i jest OK.
Jaki jest koszt tych popychaczy?
U mnie jest ich chyba 12.
A czy po zmianie oleju na zadszy (10W na 5W) nie spowoduje ze silnik bedzie wymagal szybszej wymiany uszczelek itd? Skoro auto ma 200tyskm to chyba zmiana na 5W niezbyt jest wskazana? :galy:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 14:46:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
wyminana oleju powinna pomóc w 90% na te popychacze...
jabym proponował ci jeszcze w czasie wymiany zastosować plukanke do silnika...
ale tylko renomowanej firmy jak np STP,Valvoline
nie zaszkodzi to a napewno pomoze udrożnić kanaly
pozdr

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: