.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 15:07:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bardzo krótkie pytanko o automat
PostNapisane: 24.kwi.2003 14:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2003 15:18:58
Posty: 97
Lokalizacja: Bytom
Czy można holować (awaryjnie oczywiście) i jak jednocześnie czegoś nie sp....ć ?

_________________
Audi 100 C4 2.3E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 14:10:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
Zasadnicza kwestia - nie poruszona w pytaniu - holować automata albo holować automatem?
Automatem mozna holować - w zasadzie bez ograniczen - tak mi się wydaje.
natomiast holowanie automata jest już obłożone obostrezniami - czyli lepiej holować na wózku.
a jesli już na kołach to (z pamięci pisze) nie wolno przekroczyć 40 km/h oraz nie wolno holować przez dystans dłuzszy niż 40 km.

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 14:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2003 15:18:58
Posty: 97
Lokalizacja: Bytom
Ataman70 napisał(a):
Zasadnicza kwestia - nie poruszona w pytaniu - holować automata albo holować automatem?
Automatem mozna holować - w zasadzie bez ograniczen - tak mi się wydaje.
natomiast holowanie automata jest już obłożone obostrezniami - czyli lepiej holować na wózku.
a jesli już na kołach to (z pamięci pisze) nie wolno przekroczyć 40 km/h oraz nie wolno holować przez dystans dłuzszy niż 40 km.




oczywiście chodziło mi o wersję nr 2 :oops: Na jakim biegu w takim razie należy się dać holować - N lub D ?

_________________
Audi 100 C4 2.3E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 15:22:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
z tego co mi z kolei wiadomo to te obostrzenia dotycza automatow z umieruchomionym silnikiem .... i jezeli holowac to tylko w pozycji N i jezeli to tylko mozliwe to na odpalonym silniku bo wtedy pracuje pompa olejowa w skrzyni a przy wylaczonym silniku skrzynia nie ma sparowania i przy dluzszym holowaniu badz szybszym moze sie cos rozleciec w sprzegle automatycznym

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 17:32:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
Hansik napisał(a):
z tego co mi z kolei wiadomo to te obostrzenia dotycza automatow z umieruchomionym silnikiem .... i jezeli holowac to tylko w pozycji N i jezeli to tylko mozliwe to na odpalonym silniku bo wtedy pracuje pompa olejowa w skrzyni a przy wylaczonym silniku skrzynia nie ma sparowania i przy dluzszym holowaniu badz szybszym moze sie cos rozleciec w sprzegle automatycznym

nic dodać, nic ująć.
Ale nie jest prawdą - jakoby mozna było automatem jeździc bez ograniczeń "na luzie". nie nalezy używać położenia "N" podczas normalnej jazdy. jedynie przy holowaniu i okazyjnie przy toczeniu samochodu.

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 18:11:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2001 00:00:00
Posty: 1006
Lokalizacja: z Polski
tka przelaczanie na N w czasie jazdy nie jest zalecane.....szkodzi skrzyni.

_________________
Audi 80 1.8S
.-Automatic-.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 18:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
a dlaczego szkodzi ? .... czyzby przy wrzuceniu na N podczas jazdy spadalo cisnienie oleju w skrzyni a co za tym idzie niewystarczajace cisnienie w stosunku do predkosci obrotowej sprzegla automatycznego a co za tym idzie dodatkowe opory w sprzegle ? ... dobrzre dedukuje ?

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 18:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
Hansik napisał(a):
a dlaczego szkodzi ? .... czyzby przy wrzuceniu na N podczas jazdy spadalo cisnienie oleju w skrzyni a co za tym idzie niewystarczajace cisnienie w stosunku do predkosci obrotowej sprzegla automatycznego a co za tym idzie dodatkowe opory w sprzegle ? ... dobrzre dedukuje ?

Raczej chodzi o to, ze smarowanie sprzegła jest za małe - wobec tego się zuzywa zdecydowanie niepotrzebnie i zdecydowanie za bardzo.

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 18:44:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ataman70 napisał(a):
Hansik napisał(a):
a dlaczego szkodzi ? .... czyzby przy wrzuceniu na N podczas jazdy spadalo cisnienie oleju w skrzyni a co za tym idzie niewystarczajace cisnienie w stosunku do predkosci obrotowej sprzegla automatycznego a co za tym idzie dodatkowe opory w sprzegle ? ... dobrzre dedukuje ?

Raczej chodzi o to, ze smarowanie sprzegła jest za małe - wobec tego się zuzywa zdecydowanie niepotrzebnie i zdecydowanie za bardzo.


no tak wlasnie , to mialem na mysli :-D

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 20:27:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2002 00:21:00
Posty: 501
Lokalizacja: Lublin
a wlasciwie po co w czasie normalnej jazdy przerzucac na N... przeciez to bez sensu....

Maciek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 20:42:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
Sql napisał(a):
a wlasciwie po co w czasie normalnej jazdy przerzucac na N... przeciez to bez sensu....

Maciek

Chodzi tu o takie sytuacje jak dojezdzanie do skrzyzowania, lub np. jazda z górki na luzie - niektórzy nie lubia jak silnik bez potrzeby chodzi na obrotach, bo wydaje im się, że samochód się męczy - a tu jest pułapka - w tym przypadku jest na odwrót.

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 22:31:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2003 21:37:23
Posty: 263
Lokalizacja: Bydgoszcz
zasadniczo przelaczanie na N podczas dojezdzania do skrzyzowania (oczywiscie chodzi tu juz o powolne dojezdzanie czyli kiedy samochod jest juz wyhamowany) nie szkodzi automatowi (powoluje sie na literature), szkodzi mu natomiast przelaczanie na N i D na zmiane podczas normalnej jazdy (czyli nie zjezdzamy z gorki na luzie). Powoduje to duze roznice cisnien i efekty opisano juz wczesniej.
Automatow NIE POWINNO sie wcale holowac!!!
swojego holowalem z wylaczonym silnikiem na odleglosc okolo 7 km nie przekraczajac predkosci 30 km (dla pewnosci). Po naprawie odpalilem samochod a ten zmienial na 4ke dopiero przy 110 km/h...wydaje mi sie to niezbyt normalne...na szczescie wszystko sie uspokoilo AZ DO K*** DZISIAJ :)
w instrukcjach obslugi nowych automatow zabrania sie holowania w ogole...cos w tym musi byc :)

au au paluszki

_________________
Audi 90 B3 2.3 LPG boost :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 23:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2002 13:05:23
Posty: 1654
Lokalizacja: Poznań
Ataman70 napisał(a):
[...] a jesli już na kołach to (z pamięci pisze) nie wolno przekroczyć 40 km/h oraz nie wolno holować przez dystans dłuzszy niż 40 km.


Z moich skromnych informacji (automaty lat osiemdziesiątych) nie powinno się holować dłużej niż 20km...

_________________
pozdr,Obrazek
macq
Maciej
Vectra Unlimited #062
___________________________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do tego pierwszego nie mam pewności" - A. Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 23:10:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
Dobra - sprawdziłem w instrukcji obsługi - V max. 50 km/h, odległośc max. 50 km. ( Audi A6 Betriebsanleitung, seite 163 ) :grin:

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2003 23:13:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
jeszcze jedno - identyczne obostrzenie dotyczą napedu typu "allradantrieb"

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2003 11:12:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2003 21:37:23
Posty: 263
Lokalizacja: Bydgoszcz
http://www.nadarzyn.com.pl/vademecum/6.htm
mysle ze ten link zalatwi sprawe :)

_________________
Audi 90 B3 2.3 LPG boost :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: