.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 13:08:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Uszczelka pod głowicą? Termostat? Powietrze?
PostNapisane: 03.maja.2003 17:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Mam kłopot z ukłądem chłodzenia w moim "cygaro". Od czasu jak pękł mi wąż gumowy i wyciekł cały płyn, nie mogę odpowietrzyć okładu chłodzenia. W górnym wężu przy chłodnicy jest powietrze. Gdy slnik pracuje na wolnych obrotach, a temperatura wzrośnie do ok. 80 stopni, to podnosi się poziom cieczy w zbiorniku wyrównawczym i opada i tak w kółko. Miernik temperatury przekłamje wskazanie, bo pewnie jest przy nim powietrze. Mam wrażenie, że strzeliła uszczelka pod głowicą, bo jak utrzymam silnik na obrotach i silnik jest już gorący, po jakimś czasie poziom cieczy szybko wzrasta i w zbiorniku wrze i się pieni (ale przy temp. ok 100 stopni). Może to powietrze się rozpręża i wywala płyn...nie wiem. I kałuża pod autem ma takie kolorki tęczowe jak po paliwie (petrygo też robi takie tęcze?).


Sorki za mętny obraz sytuacji, ele trudo mi to opisać.

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2003 18:15:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2003 17:03:04
Posty: 21
Lokalizacja: gdynia
jesli sie nie myle to jest to uszkodzona uszczelka pod glowica. aby sprawdzic czy wszystko jest w porzadku to przytrzymaj przy odkreconym korku od zbiorniczka silnik na obrotach 2000 przez 3 minuty lub 3000 obrotow przez 2 minuty i jesli puscisz gaz i silnik zacznie chodzic na jalowym i nie wyrzuci plynu ze zbiorniczka wyrownawczego to jest uszczelka niby ok, ale mozesz miec tez peknieta glowice,i daje Ci cisnienie do ukladu chlodzenia, sprawdz tez olej czy nie ma kislu pod korkiem wlewu oleju (bedzie taki osad kawa z mlekiem), sprawdz tez czy przy odpaleniu auta z wydechu nie leci Ci woda z rury wydechowej:) petrygo robi takie tecze jak piszesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2003 18:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Tego kiślu nie ma ani pod korkiem ani w odmach. Jak potrzymam na obrotach i puszczę na wolne, to wywala płyn. Ale dlaczego nie "bombluje" na wolnych obrotach? Teraz najprzyjemniejsze...ile uszczelka i co mnie jeszcze może milego spotkać. Jak coś, to i tak zrobię remont głowicy przy okazji...Dlaczego takiego biedaka taie plagi nawiedzają?!? :bardzozly:

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2003 20:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
sprawdz przede wszystkim czy caly uklad sie wypelnia woda ... byc moze gdzies jest niedroznosc i uklad sie nie moze do konca odpowietrzyc i gotuje wode ... moze termostat sie zacial ?

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2003 20:59:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
A jak odpowietrzyć układ? Kiedyś znajomy doradził mi ustawić auto na górce tak, żeby zbiorniczek wyrównawczy był najwyżej jak się da i niech silnik chodzi na wolnych obrotach aż się zgrzeje. Nie wiem spróbuję. Robiłem kiedyś przy zmianie automatu na manual obejście chłodzenia skrzyni. Wsadziłem w wąż sprężynę, bo się załamywał. Może to...? Wymontuję ten termostat. Pogotuje go i pomierzę tak, jak książka serwisowa pisze :D

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2003 21:14:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2003 20:31:19
Posty: 59
Lokalizacja: Wrocław
WItam, nie chce Cie zamartwiac. Najlepiej sprawdzic czy uszczelaka pod glowica poszla, pozycz od kogos inny, sprawny korek zbiorniczka wyrownawczego od plyny chlodzacego. Jesli objawy beda takie same padla uszczelka pod glowica. Jeszcze mozliwe, gdy chlodnica byla by niedrozna to moze tez tak byc. Ale jak zdemontujesz glowice to sprawdz ja na szczelnosc. Ale w 90% jest uszkodzona uszzelka. :(
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 Coupe 1.6 B2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2003 21:29:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Hmm...korek jest ok., chłodnica 2 miechy temu straciła gwarancję...Zbliżają się upały, a tu takie kłopoty :bardzozly:

Jak z tym odpowietrzeniem?

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2003 08:00:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
mi chodzi bardziej o nagrzewnice ....dlaczego ?.. otoz nagrzewnica jest w malym obiegu , jeszcze przed termostatemn .... a wlasnie negrzewnice najtrudniej odpowietrzyc ... na wezach prowadzacych do niej powinien byc taki plastikowy zaworek/sruba wlasnie do odpowietrzania .... to jest juz przy samej nagrzenicy... poza tym sprawdz termostat ....

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2003 13:52:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2003 20:31:19
Posty: 59
Lokalizacja: Wrocław
to jednak jest uszczelka pod glowica, bo sie pytalem mechanika mojego osobistego z Auto Servce

_________________
Audi 80 Coupe 1.6 B2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2003 15:33:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2003 17:03:04
Posty: 21
Lokalizacja: gdynia
no to objawy wskazuja na uszczelke pod glowica, a w najgorszym wypadku mozesz miec peknieta glowice, jak zdejmiesz glowice to powyciagaj zawory i bardzo, ale to bardzo dokladnie i uwaznie obejrzyj sobie czy nie jest nigdzie peknieta glowica, moze byc nawet mala ryska, ktora pod wplywem temperatury sie rozszerza i tlok pcha Ci spaliny do ukladu chlodzenia i dlatego wywala Ci plyn ze zbiorniczka, a jak jest peknieta glowica (czego Ci nie zycze) to juz wtedy mozesz szukac sprawnej glowicy , uzywanej najlepiej, wtedy najlepiej ja splanowac przed zalozeniem:)
pozdrowka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2003 15:58:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Hmm...wesoło nie jest...Jeżeli jest tak jak mówicie, to potwierdzi się mój bilans wydatków : wydaje więcej na auto niż zarabiam :( Jak tak dalej pójdzie, to kończę karierę Turbo maniaka i w najlepszym wypadku zostanie mi na B3 z 88, 1.8s, 0 wypas i 4 dzwony...
Dzis zrobilem 250km i wszystko ok, poza tym, że musiałem dwa razy włączyć wentylator chłodnicy, bo podejżanie szybko zapiep... do góry. Mam taki "Alert Red Button" :oko:
Kiedyś czytałem, że firma Audi wymieniała pęknięte głowice, bo była jakaś niedoróbka produkcyjna (oczywiście w nowych furkach).

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2003 16:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2003 01:09:46
Posty: 32
Lokalizacja: Tarnobrzeg
A jak Tam Kefir U Ciebie kolektor wydechowy ? Nie jest pęknięty? Bo ja mam dwa pęknięte i słyszałem że jest jakaś wada w 2,2T. Czytałem też o tym na amerykańskich stronach AUDI.
PS. Poszukuję kolektora wydechowego do 2,2T MC.

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2003 16:16:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2003 01:09:46
Posty: 32
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Pytanie do wszystkich posiadaczy lub byłych posiadaczy 2,2T - czy ten silnik ma jakieś słabe punkty?
Może niepotrzebnie w niego ładuję kasę, żeby go wyprowadzić ze stanu padłości?
Jak ściągnąłem głowicę to widać było ślady nieszczelności do układu wodnego.

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2003 16:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Kefir to może teraz zrobisz 20V zamiast 10V ?? 8-)

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2003 17:43:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Des nie kuś Łobuzie!! :-D :grin:
Pewnie, że chciałbym...
Już załatwiłem garaż i od jutra działam ze sprzętem. Spuszczę cały płyn i od nowa złożę układ chłodzenia. Gdzieś robią mi się złogi starego płynu. Przelałem 15 litrów wody destylowanej, a dziś po kolejnych próbach z obrotami, w zbiorniczku widać petrygo. Co za cholera :0 . Pewnie źle jest wpięta instalacja LPG i przez to takie numery...
Jutro, tak po Hansikowemu wyjmę termostat i odpowietrzę układ. Zobaczymy.

GrzesiekP:
A robiłeś coś z głowicą przed założeniem (jakieś polerowanie, planowanie - i o ile?).
Dowiedz się czy kolektor od JY/KG, to taki sam jak do MC.
Z moim kolektorem nie było numerów. Mam jeden zapasowy tak w razie czego, ale chyba znajdzie się jeszcze jeden.

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2003 09:17:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
U mnie poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku jest w połowie między min i max. Jak zagrzeje silnik to poziom płynu trochę wzrasta a jak odkręcam korek no tylko syczy. Zaznaczam że stan płynu jest ok tzn nie ubywa. Wiec moje pytanko: jakie są typowe objawy padnięcia uszczelki pod głowicą?

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2003 09:23:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2001 00:00:00
Posty: 1460
Lokalizacja: Wrocław www.rezacze.prv.pl Niunia: Audi B4 1.9 tdi rezać panowie, rezać...
wowo77 napisał(a):
jakie są typowe objawy padnięcia uszczelki pod głowicą?

typowym objawem jest woda w oleju - robi sie bialawa zawiesina

_________________
www.rezacze.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2003 09:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2003 07:59:04
Posty: 22
Lokalizacja: Chełm
u mnie tez wyzucalo plyn,ale z tego co wiem wzrasta cisnienie plynu i mialem wtedy zly korek tez myslalem ze to glowica albo uszczelka wymiana korka pomogla i juz o tym zapomnialem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2003 09:41:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
Ok ale jak jest woda w oleju to powinno jej ubywać.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2003 09:48:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2001 00:00:00
Posty: 1460
Lokalizacja: Wrocław www.rezacze.prv.pl Niunia: Audi B4 1.9 tdi rezać panowie, rezać...
wowo77 napisał(a):
Ok ale jak jest woda w oleju to powinno jej ubywać.

dokladnie tak

_________________
www.rezacze.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: